Fitness Seller

Laten jullie wel eens hs-CRP testen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

PrikjeHierPrikjeDaar

Cool Novice
Lid geworden
30 apr 2020
Berichten
40
Waardering
7
Laten jullie wel je eens op hs-CRP prikken? Wat komt daar bij jullie uit?

Die van mij is nu: 2.61 mg/l

Moet ik hier wat mee? Of is dit normaal wanneer je twee keer per week (alleen test-e) pinned?
 
Laten jullie wel je eens op hs-CRP prikken? Wat komt daar bij jullie uit?

Die van mij is nu: 2.61 mg/l

Moet ik hier wat mee? Of is dit normaal wanneer je twee keer per week (alleen test-e) pinned?
En niet je Cholesterol laten meten ?
Wat was de reden om dit te testen ?
Je waarde is licht verhoogd met 2.61mg/L
 
En niet je Cholesterol laten meten ?
Wat was de reden om dit te testen ?
Je waarde is licht verhoogd met 2.61mg/L
Ook laten meten. Ik wist niet dat dit perse verband hield. Voor de zekerheid hierbij alle bloeduitslagen.

Maar licht verhoogd? Is dit iets wat ik kan “negeren”? Of is dit een indicatie dat ik het verder moet onderzoeken waar het vandaan komt. Mijn test-e bijvoorbeeld die dit veroorzaakt oid?

Ik heb overigens bloed laten prikken omdat ik op een cruise dose zit. Wil binnenkort weer gaan belasten en wilde even checken hoe ik er voor sta.
 

Bijlagen

  • 90594F08-5089-43BF-A27D-45C577AC5EA6.jpeg
    90594F08-5089-43BF-A27D-45C577AC5EA6.jpeg
    177,7 KB · Weergaven: 45
  • 463F13D4-9FC8-4FE8-ACB2-3272397A1333.jpeg
    463F13D4-9FC8-4FE8-ACB2-3272397A1333.jpeg
    170,4 KB · Weergaven: 46
Hoe hoog is je dosis nu, de een noemt cruise 150mg, de ander 300mg. Estro is ook wel hoog voor cruise gezien. Gebruik je creatine ?
je CK-waarde is erg hoog, dat kan door creatine gebruik komen. Chol is goed
 
Ik aromatiseer veel om de een of andere reden. Ik zet nu 100mg om e3.5d. Dus 200mg per week.

Verder gebruik ik geen supplementen zoals creatine. Ik ben inmiddels wel een paar kilo lichter tov toen ik nog in een blast zat. Misschien gewoon de spierafbraak die nu zorgt voor een hoge CK waarde?
 
Laten jullie wel je eens op hs-CRP prikken? Wat komt daar bij jullie uit?

Die van mij is nu: 2.61 mg/l

Moet ik hier wat mee? Of is dit normaal wanneer je twee keer per week (alleen test-e) pinned?
Waarvoor heb je het gemeten? Ik vermoed voor het risico op hart- en vaatziekten?

De hs-CRP-meting wordt met de jaren waarschijnlijk wat populairder als toevoeging aan het repertoire van de traditionele markers voor een inschatting van het cardiovasculair risicoprofiel. Een waarde boven de 2 mg/L wordt gezien als risicoverhogend, en onder de 1 mg/L als risicoverlagend. Het heeft een onafhankelijk voorspellende waarde voor hart- en vaatziekten, maar lijkt pas vooral van belang bij mensen die al atherosclerose hebben. Het lijkt nu vooral nuttig om te meten bij mensen waarbij het twijfelachtig is om wel of niet met medicatie te beginnen om het risico op hart- en vaatziekten te verlagen, zoals statines. Een verhoogde CRP-waarde kan dan de doorslag geven om dit toch maar wel te doen. Bij jongeren (lees: alles onder de 40) zie ik het nut ervan niet, het risico is hoe dan ook heel laag, en de CRP-waarde wordt pas belangrijker als er al een verhoogd risico is. Je kunt er ook niets bijzonders tegen doen anders dan de reguliere dingen: een gezondere leefstijl aanhangen. Er zijn wel wat medicijnen die erop ingrijpen, maar die zijn voorbehouden aan bepaalde hoog risicogroepen en worden volgens mij ook nog niet routinematig voorgeschreven.

Je CK-waarde is overigens verhoogd door het trainen, creatinesuppletie verhoogt de creatininewaarde. De CK-waarde is een weergave van de activiteit van het creatinekinase-enzym in de circulatie: dit enzym lekt uit de spiercellen door de schade die optreedt door training, waardoor de waarde verhoogt.
 
Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik heb dit inderdaad laten meten om te controleren of ik (in de toekomst) verhoogd risico loop op hart en -vaatziekten.

Is het niet zo dat als deze waarde, ongeacht leeftijd en oorzaak, te lang verhoogd is je sowieso plaque opbouwt in je aderen?

Ik denk overigens wel te weten waarom het bij mij verhoogd is. Ik heb antwoord van het UG lab gekregen over de ‘solvents’ die ze gebruiken. Een daarvan is ethyl oleate. Sommige beweren dat dit voor een verhoogde hs-CRP zorgt.

Dat Ethyl Oleate is niet FDA approved om te gebruiken bij IM injecties. Ook lijkt er nooit een studie naar gedaan te zijn of het veilig is?

Landen zoals China en India gebruiken het wel.


Het kan in elk geval geen kwaad om op zoek te gaan naar een ander merk die dit niet gebruikt en dat eens testen wat mijn waardes zijn.

Ben in elk geval benieuwd hoe andere hier tegen aan kijken.
 
Back
Naar boven