AndroidHealthClinic

Laten we een polletje houden

-Geen vuurwerk met het nieuwjaarsfeest-

  • Eenmalig, dit jaar afschaffen is een goed idee...

  • Nee! Het is traditie en moet OOK dit jaar gewoon gevierd worden en daar hoort vuurwerk nou eenmaal b

  • Laten we het maar helemaal afschaffen..

  • Gecontroleerd op aangewezen plekken vuurwerk laten afsteken door professionals


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Bezoekers in dit topic

Goed bevestigen is wel wenselijk. Ik tapete lawinepijlen altijd met ducttape aan een lantaarnpaal. (In een telefooncel is ook leuk, maar dan castreert LM je.) Overige pijlen kun je in principe gewoon uit je hand laten schieten. Het verbaast mij weleens dat ik al mijn vingers nog heb, maar ja, iedere puber doet weleens domme dingen. Het blijft an sich leuk speelgoed, ik gun ieder z'n pleziertje wel, maar het geweld en de agressie tegen dienders en de kosten voor de maatschappij (en overbelasting van de zorg) lopen wel een beetje de spuigaten uit.
Ik heb ook dergelijke dingen gedaan en met een dik opgevoerde brommer rondgereden en hoezeer ik de jeugd een verzetje gun zijn er soms ook zaken die je gewoon aan banden moet leggen. De opmerking dat iets niet te handhaven is en het dan dus maar moet worden toegestaan snap ik echt niet.
 
Want? Je weet dat er risico's zijn, de meeste vallen onder de omstanders.
Bij de snelweg ga je toch ook achter de vangrail staan of moeten we omdat jij op de vluchtstrook staat de hele rijbaan afsluiten met een rood kruis?
Dus ik kan rond Oud en Nieuw mijn voordeur niet uit en in mijn tuin staan zonder dat ik het risico loop om vuurwerk tegen mijn kop te krijgen.:thinking:
 
Dus ik kan rond Oud en Nieuw mijn voordeur niet uit en in mijn tuin staan zonder dat ik het risico loop om vuurwerk tegen mijn kop te krijgen.:thinking:
Die kans is aanwezig, daarom laat ik mijn zoon bijvoorbeeld altijd met een vuurwerkbril naar buiten.
 
Ik heb ook dergelijke dingen gedaan en met een dik opgevoerde brommer rondgereden en hoezeer ik de jeugd een verzetje gun zijn er soms ook zaken die je gewoon aan banden moet leggen. De opmerking dat iets niet te handhaven is en het dan dus maar moet worden toegestaan snap ik echt niet.
Die opmerking heb ik even niet gemist, wie maakte die? Dat slaat inderdaad nergens op, dat is natuurlijk geen argument. Harder optreden ben ik ook voorstander van, ik geef enkel aan dat er niet de capaciteit is om het in de hand te houden, dus zullen er andere maatregelen nodig zijn.

Aan banden leggen is prima, maar dat hoeft niet direct een geheel verbod te zijn. Wel gaf ik aan dat handhaven beter te doen is met een geheel verbod. Overigens is er al de nodige aan banden gelegd (het knalvuurwerk dat legaal is, stelt niets voor) en de periode waarbinnen mag worden afgestoken is al flink ingekort. Echter blijkt dit niet genoeg. De combinatie met alcohol is ook geen gelukkige.
 
Die opmerking heb ik even niet gemist, wie maakte die? Dat slaat inderdaad nergens op, dat is natuurlijk geen argument. Harder optreden ben ik ook voorstander van, ik geef enkel aan dat er niet de capaciteit is om het in de hand te houden, dus zullen er andere maatregelen nodig zijn.

Aan banden leggen is prima, maar dat hoeft niet direct een geheel verbod te zijn. Wel gaf ik aan dat handhaven beter te doen is met een geheel verbod. Overigens is er al de nodige aan banden gelegd (het knalvuurwerk dat legaal is, stelt niets voor) en de periode waarbinnen mag worden afgestoken is al flink ingekort. Echter blijkt dit niet genoeg. De combinatie met alcohol is ook geen gelukkige.
Handhaving van een verbod is onmogelijk,
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Die kans is aanwezig, daarom laat ik mijn zoon bijvoorbeeld altijd met een vuurwerkbril naar buiten.
Dat vind ik dus onzin, als je jouw vergelijking met de snelweg doortrekt heb ik dus eens per jaar een snelweg voor mijn deur.
 
Dan verschillen wij van mening. En nee je hebt geen snelweg voor de deur maar meer oologsgebied tegenwoordig haha
 
Oke, maar waarom je dan mij citeert en op iemand anders reageert.
 
Dat vind ik dus onzin, als je jouw vergelijking met de snelweg doortrekt heb ik dus eens per jaar een snelweg voor mijn deur.
Ik zou als ik jou was lekker binnen blijven met O&N.
 
Oke, maar waarom je dan mij citeert en op iemand anders reageert.
Ok, ik had mijn reactie in twee alinea’s moeten opdelen.
 
Ik zou als ik jou was lekker binnen blijven met O&N.
Dat is wel de bedoeling, maar wellicht moet ik toch mijn leven riskeren aangezien de kans groot is dat ik op 31 december om 23:00 word verwacht op mijn werk.
 
Dus ik kan rond Oud en Nieuw mijn voordeur niet uit en in mijn tuin staan zonder dat ik het risico loop om vuurwerk tegen mijn kop te krijgen.:thinking:
Als jij tijdens NYE om 00:00 de straat op gaat om naar vuurwerk te kijken, dan bestaat dat risico inderdaad.

Dat is niet zo vreemd toch?
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Vuurpijlen en omgevallen potten die je op een haar na missen. Hou er dus niet zo van.
Familie en vrienden vertrouw ik wel. Alleen als iedereen tegelijk gaat afsteken ben ik weg:o

Mogen het van mij afschaffen:P
 
Ik stem op gericht terugschieten op raddraaiers die vuurwerk afschieten op hulpverleners slash politie
My body is ready!

war wwii GIF
 
Als jij tijdens NYE om 00:00 de straat op gaat om naar vuurwerk te kijken, dan bestaat dat risico inderdaad.

Dat is niet zo vreemd toch?
Niet vreemd aangezien het een traditie is, maar tradities zijn er om ze aan te passen naar de huidige tijd, toch?
 
Niet vreemd aangezien het een traditie is, maar tradities zijn er om ze aan te passen naar de huidige tijd, toch?
Dat is niet het doel van een traditie, maar het is wel mogelijk. Ik zie alleen even niet in wat er qua tijd is veranderd waardoor iets 10 jaar geleden wel acceptabel was en nu niet meer.
 
Niet vreemd aangezien het een traditie is, maar tradities zijn er om ze aan te passen naar de huidige tijd, toch?
Het idee van een traditie is toch juist om het zo min mogelijk aan te passen aan de huidige tijd?
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Het idee van een traditie is toch juist om het zo min mogelijk aan te passen aan de huidige tijd?
Exact. Het doel van een traditie is juist dat iets een repeterend karakter heeft en elk jaar (of met een andere frequentie) op een specifieke wijze wordt gevierd/uitgevoerd. Als iets continu verandert, is het niet echt meer een traditie te noemen.
 
Niet vreemd aangezien het een traditie is
Nee, het is niet vreemd omdat vuurwerk afsteken gewoon niet 100% veilig is. Zelfs bij professionele pyroteams gaat het soms fout.

Als je geen risico wilt lopen, dan moet je niet om 00:00 naar buiten gaan, maar gewoon als een doetje lekker binnen blijven zitten en naar de oudjaarsconference van Freek de Jonge kijken terwijl je rooibos thee drinkt en een appelbignet eet ;).
 
Laatst bewerkt:
Mag wat mij betreft gewoon doorgaan, merk wel dat naarmate de jaren verstrijken ik er zelf steeds minder aan uitgeef :D
 
Back
Naar boven