Fitness Seller

Latpulley wel of niet?

Users who are viewing this thread

athom

Cool Novice
Lid geworden
20 sep 2012
Lengte
1m75
Massa
74kg
Ik ga binnenkort (eerste week van het nieuwe jaar) het barbarian powerrack bestellen. Nu zit ik te twijfelen of ik met of zonder latpulley ga nemen. Wat is jullie mening hierover? Is het echt een must have? Het lijkt mij wel een goede uitbreiding qua oefeningen maar het kost meer dan 300E duurder. Wat kan je bijvoorbeeld voor belangrijke oefeningen doen met latpulley die zonder niet gedaan kunnen worden?

Ik zou wat verschillende meningen hier over willen horen.

Dan nog een vraagje. Ik doe momenteel Rippetoe al een maand of 6. Zou wanneer ik in bezit ben van het rack + bankje een ander schema willen gaan volgen. Als het kan weer een FB schema. Net zoals Rippetoe met ABA. Dus ene week 2x een training en andere week 1x. Ga na dit schooljaar, na de examens ongeveer weer 4x per week trainen dus misschien UB/LB schema zou ook wel wat zijn? Misschien enkele namen van schema's die nuttig zijn te gebruiken.

Zijn er ook goede FB schema met veel latpulley oefeningen? Want als ik hem met latpulley bestel zou ik hem graag wel intensief willen gebruiken.

l0iss

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
27 sep 2011
Lengte
1m89
Massa
96kg
Vetpercentage
10%
5 x 5 intermediate
jim wendler 5/3/1

latpulley zou ik geen €300,- voor betalen ;)
vooral niet als je dit soort schema blijft doen

Silentio

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
9 mei 2009
Lengte
1m93
Massa
106kg
als je kunt chinnen heb je geen lat pulley's nodig

Papachico

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
6 aug 2009
Ik zou het wel doen, ik heb een barbarian cage met lat pulley (oud model) en ik doe 531, een pulley is inderdaad geen "hoofdonderdeel" van je training zo, maar je kunt wel een hoop assistance oefeningen doen, nu zit ik bvb met een blessure aan een glute en zal ik die pulley wat meer gebruiken aangezien mijn LB workouts zo goed als volledig wegvallen

denk lat pulldown, seated rows, curls, triceps extensions

Ik heb persoonlijk eerst rippetoe gedaan, dan the texas method en nu 531 en ik zou een dergelijk parcours aan iedereen aanraden.

loky

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
20 jul 2004
Lengte
1m78
Ik zou het wel doen, ik heb een barbarian cage met lat pulley (oud model) en ik doe 531, een pulley is inderdaad geen "hoofdonderdeel" van je training zo, maar je kunt wel een hoop assistance oefeningen doen, nu zit ik bvb met een blessure aan een glute en zal ik die pulley wat meer gebruiken aangezien mijn LB workouts zo goed als volledig wegvallen

Ik heb persoonlijk eerst rippetoe gedaan, dan the texas method en nu 531 en ik zou een dergelijk parcours aan iedereen aanraden.

Dit. Als je er het geld voor hebt gewoon doen.

FrenkV

Cool Novice
Lid geworden
8 mrt 2012
Lengte
1m86
Massa
85kg
Heb der in elk geval geen spijt van!
Je heb um echter wel zo bijbesteld mocht je e bedenken.
Only dubbele verzendkosten

OP
A

athom

Cool Novice
Lid geworden
20 sep 2012
Lengte
1m75
Massa
74kg

Mij zelf lijkt het ook best handig. Vooral die lat pulldown voor de rug is een heerlijke oefening terwijl je voor de rug weinig gemakkelijke oefeningen hebt. En daarbij kan je goed wisselen tussen de verschillende curls.

5 x 5 intermediate
jim wendler 5/3/1

latpulley zou ik geen €300,- voor betalen ;)
vooral niet als je dit soort schema blijft doen

Ga denk ik een UB/LB schema volgen en dan zou je hem in principe elke dag wel kunnen gebruiken. En daarbij komt kijken dat het lekker afwisselend is. Telkens dezelfde oefeningen werkt ook niet echt motiverend. Wil graag UB/LB schema doen waarbij ik iedere dag 2 compounds doe. bij UB doe ik de presses. En bij de LB doe ik Squat en Deadlift. En dan wil ik de isolatie oefeningen iedere zes weken veranderen.

Heb der in elk geval geen spijt van!
Je heb um echter wel zo bijbesteld mocht je e bedenken.
Only dubbele verzendkosten

Verzendkosten zijn ook niet mals. Heb daarnet ff gekeken en ze zijn 80 euro. Dan toch liever nu de keus maken.

Onslow

Gelsenkirchen
Elite Member
Challenge Winner
5x Challenge Winner
+15 jaar member
Lid geworden
16 mrt 2005
Geen must, maar als je hem eenmaal hebt wil je niet meer zonder.

TheUnknownKnown

Freaky Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
1 mrt 2009
Kan zeker handig zijn omwat afwisseling te bieden.

Voor je triceps met diverse grepen zijn er goede oefeningen. 'Boven' rug kun je zeker 2 variatie oefeningen aantoevoegen.

Ik heb thuis ook lang zonder getraind maar in de sportschool (met) kun je gewoon wat meer varieren, voelt voor mij gewoon 'completer' aan na een tijdje.

Naar boven