MuscleMeat

Lats en bench press (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vince

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
948
Waardering
1
Niemand kan ontkennen dat de lats een belangrijke rol speelt bij bepaalde borstoefeningen, zeker dé ego-oefening bij uitstek, de BP. Maar ik las een tijdje geleden, dacht dat het een post was van Spike dat je je lats moet 'leren' gebruiken bij het BP'en.
Ik heb nooit het gevoel dat die assisteren. Spreiden jullie je rug dan meer of hoe moet ik me dat voorstellen, of meer in de vorm van het opspannen van je lats, en wanneer moet je dat precies doen? Assisteren de lats dan meer in het begin van de BP?
 
wel leg je armen alsof de stang op je borst ligt. en nu, "flare" je lats. alsof je een lat spread doet. wat gebeurt er? je handen gaan naar voor.

dit is de EERSTE beweging dat je zou moeten uitvoeren wanneer je de stang van je borst duwt. nou ja... eerst... eerder gelijktijdig met je borst, schouders en triceps.

en ja, de lats assisteren vooral in het begin.
 
okéé, got it. Zal dat toch eens beter moeten proberen. Heb steeds het gevoel dat er tijdens de BP geen lats zitten of geen zin hebben wat te assisteren, alsof m'n schouders en armen al het werk moeten doen.
 
Hey Thanks Spike! Ja dat idee had ik ook altijd dat alles op me schouders en armen viel. Mooi ik ga dat een keer proberen!
 
Die doe ik dus aan het eind van mijn rug workouts: bankdrukken met accent op mijn lats ipv borst.
 
omg... nu krijg ik een traan in mijn oog... BoS, my hero!!! :D
 
Back
Naar boven