Fitness Seller

lats

Bezoekers in dit topic

arnold buurma

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 jun 2005
Berichten
82
Waardering
0
was even benieuwd wat nou een goede oefening voor de lats is,kan iemand mij de basicoefening vertellen?Kan het aan niemand anders vragen want ik zit op het werk in de avond alleen in de gym(hele sportzaal :D )
 
Barbell row,seated row,cable row, dumbbell row,T bar rows
Lat pull down, close grip pull down, deadlift ( algehele oefening ) chin's etc,etc
Anders download het filmpje van jay cutler ff daar traint ie rug en biceps!
 
tering die is groot!!!!!!!!!!!!!!!!wel duidelijk,maar wat een monster zeg,als die dood gaat in dat formaat dan hebben ze een probleem!
 
arnold buurma zei:
tering die is groot!!!!!!!!!!!!!!!!wel duidelijk,maar wat een monster zeg,als die dood gaat in dat formaat dan hebben ze een probleem!

Size doesn't matter hier heb je een goed overzicht van wat rug oefeningen!
In dit filmpje staat al genoeg waar je eerst wat mee kunt doen!
Good luck bro
 
Ik mis een heel belangrijke, de pull over
 
3XL zei:
Ik mis een heel belangrijke, de pull over

Pull over vind ik weer zo'n samengestelde oefening rug of borst!
Net als iemand deadlift bij benen of deadlift bij rug!
 
Als je goed kijkt naar de beweging die gemaakt word dan is deze gelijk aan een pull down. Dat zou dus betekenen dat pull downs ook samengestelde oefeningen zijn.
 
3XL zei:
Als je goed kijkt naar de beweging die gemaakt word dan is deze gelijk aan een pull down. Dat zou dus betekenen dat pull downs ook samengestelde oefeningen zijn.

Ik ken meerdere die hem voor borst doen er is zelfs een pro die hem bij borst doet :p
 
ik heb hem vandaag nog bij borst gedaan. Arnold vond het ook een goede oefening voor borst :cool:
 
ik deed heb vroeger, maar dan op machine, ging wel goed maar zie het nut er niet echt van in.

Overigens doe ik voor rug (ben net terug) deadlift, pull-ups, db row en seated row
 
mijn lats gingen pas echt hard toen ik meer rows als chinoefeningen deed
 
ReyMysterio zei:
Ik ken meerdere die hem voor borst doen er is zelfs een pro die hem bij borst doet :p

Ja? en?


Smoothmold zei:
Arnold vond het ook een goede oefening voor borst

Die deed ook oefeningen voor de binnenkant borst :(






Verklaar mij eens waarom een beweging die als j'm zittend/hangend uitvoert voor de rug is
ASChinUpCloseGrip.gif


en dan ineens als je gaat liggen voor de borst word ? ?
LVPullover.gif





Als je dan kan hebje mij overtuigd en raad ik'm in het vervolg ook aan voor de borst.

Zolang dat niet gebeurd blijft het een rug oefening
 
3XL zei:
Ja? en?




Die deed ook oefeningen voor de binnenkant borst :(






Verklaar mij eens waarom een beweging die als j'm zittend/hangend uitvoert voor de rug is
ASChinUpCloseGrip.gif


en dan ineens als je gaat liggen voor de borst word ? ?
LVPullover.gif





Als je dan kan hebje mij overtuigd en raad ik'm in het vervolg ook aan voor de borst.

Zolang dat niet gebeurd blijft het een rug oefening

De mensen die ik hem heb zien doen bewegen de db niet richting navel maar houden op bij de tepellijn ( ongeveer ) als je de oefening zittend uitvoert merk je dat je borst op spanning komt!
Dit zou de reden kunnen zijn dat mensen deze oefening bij borst doen!
Het is hetzelfde als met deadlifts ( normale manier ) als ik die op de benendag zelf doe verneem ik hem niet!
Doe ik deadlifts bij mn rug in een dag ervoor heb ik en gevoel in mn onderrug en de volgende dag meer gevoel in de benen na mn beentraining!
 
De mensen die ik hem heb zien doen bewegen de db niet richting navel maar houden op bij de tepellijn

Idd, ze stoppen op het moment dat de pull beweging overgaat in een push beweging (en daarna weer in een pull zoals bij rows). Maw ze stoppen op het moment dat de borst erbij betrokken zou gaan worden en belasten deze dus niet. Dat is ook de reden dat ik erbij zet als je gaat liggen (mischien had ik er beter en plaatje van de liggende versie bij moeten zetten)

BBBentArmPullover.gif



Dat sommigen toch de borst voelen heeft te maken met het feit dat ze (vooral bij een smalle grip) de schouders naar binnen/onder trekken, wat een functie van de pec. minor is. Aangezien deze aanhecht onder de pec. major hebben ze het idee de pec. major te belasten
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven