MuscleMeat

Layne Norton: Natural of Bullshit?

Layne Norton: Is hij naturel, of niet?

  • Ja

    Stemmen: 166 58,7%
  • Nee

    Stemmen: 117 41,3%

  • Totaal stemmers
    283

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op den duur komt de wetenschap erachter hoe gen manipulatie kan dienen als doping in de bodybuilding wereld.

Dan zullen we over Ronnie zeggen dat hij minstends de helft van het gewicht aan botten had ten opzichte van de huidige Mr. Olympia van die toekomstige tijd.

Ja, dan zal Ronnie een ecto zijn geweest i.v.m. de gemiddelde DBB-er. :D
 
Natural heeft voor iedereen een andere betekenis gast;), maar snap niet waarom mensen zich hier zo druk om maken. Ga gewoon lekker trainen!

Haha. Wat een domme dooddoener. Dit is een discussieforum dude.
 
Haha loopt dit topic nog steeds.

Geweldig. het is in principe al 26 pagina's ongeveer hetzelfde.

-90% gelooft niet dat het kan.
-Een aantal wel, het valt op dat dit voornamelijk individuen zijn die zelf al aardig ontwikkeld zijn.
-Een aantal heel graag anderen willen overhalen de mening te delen dat het echt niet kan, en dat is jammer.

Ik heb mezelf vaak acgevraagd waarom ik nog natural ben. Ik denk dat de belangrijkste factor het volgende is:
De verwachting waarmee ik ben begonnen met deze sport. Ik begon omdat ik het heerlijk vond om te trainen, niet met het doel om mr olympia te worden. Hetzelfde in sterkste man. Ik begon omdat ik de onderdelen een uitdaging vond niet omdat ik perse sterkste man van NL wil worden. Wat ik bereik dat bereik ik in de wetenschap dat ik tevreden ben met hoe ik ben.

Veel jongens hier beginnen met deze sport met het doel 100 kg ripped te worden en geven zichzelf bij voorbaat al bv een limiet van 2 jaar. Deze denkwijze helpt gebruik in de hand.
 
Haha loopt dit topic nog steeds.

Geweldig. het is in principe al 26 pagina's ongeveer hetzelfde.

-90% gelooft niet dat het kan.
-Een aantal wel, het valt op dat dit voornamelijk individuen zijn die zelf al aardig ontwikkeld zijn.
-Een aantal heel graag anderen willen overhalen de mening te delen dat het echt niet kan, en dat is jammer.

Wat is dan volgens jou het maximum haalbare voor een 100% life-time natural?

Zeg nou niet dat die vraag je niet interesseert, want elke natural stelt zichzelf die vraag.
 
Wat is dan volgens jou het maximum haalbare voor een 100% life-time natural?

Zeg nou niet dat die vraag je niet interesseert, want elke natural stelt zichzelf die vraag.

Afhankelijk deels van je genen pakket en aangezien we daar geen kijkje in kunnen nemen zul je daar nooit achter komen omdat mensen liegen en je alleen jezelf als ultiem vergelijkend product kunt gebruiken.

Natural is natural en of je daar nou 100 procent hardcore to the bone ripped mother****ing life time-greatest hits -natural of all ages van maakt maakt geen klap uit.

Knap dat je naturel bent en blijft net als ik maar ik hoef daar niet continu de nadruk zo op te leggen.
Verder niks dan respect voor je prestaties mr10.
 
Wat is dan volgens jou het maximum haalbare voor een 100% life-time natural?

Zeg nou niet dat die vraag je niet interesseert, want elke natural stelt zichzelf die vraag.

Dat is per definitie een domme vraag omdat je nooit zult weten waartoe anderen in staat zijn, en bij jezelf zul je nooit 100% kunnen aangeven of je echt de limiet hebt bereikt. Je kunt niet in het wilde weg een subjectieve grens trekken op basis van observaties.

Een heel klein voorbeeld: na 12 jaar bodybuilding dacht ik dat ik mijn eigen limiet behoorlijk was genaderd. Mijn gewicht lag rond de 90kg met een laag vet%. Daarna ben ik meer gaan powerliften, mijn bw steeg naar ongeveer 100kg met hetzelfde vet%. Mijn deadlift ging naar 310 natural. Puur vanwege een verandering in trainingssT. Ik ben niet meer zo gefocused nu op de eventuele grens omdat ik weet dat er zoveel factoren zijn die ertoe bijdragen dat ik waarschijnlijk mijn eigen limiet nooit zal halen.
 
Dat is per definitie een domme vraag omdat je nooit zult weten waartoe anderen in staat zijn, en bij jezelf zul je nooit 100% kunnen aangeven of je echt de limiet hebt bereikt. Je kunt niet in het wilde weg een subjectieve grens trekken op basis van observaties.

Een heel klein voorbeeld: na 12 jaar bodybuilding dacht ik dat ik mijn eigen limiet behoorlijk was genaderd. Mijn gewicht lag rond de 90kg met een laag vet%. Daarna ben ik meer gaan powerliften, mijn bw steeg naar ongeveer 100kg met hetzelfde vet%. Mijn deadlift ging naar 310 natural. Puur vanwege een verandering in trainingssT. Ik ben niet meer zo gefocused nu op de eventuele grens omdat ik weet dat er zoveel factoren zijn die ertoe bijdragen dat ik waarschijnlijk mijn eigen limiet nooit zal halen.

Een domme vraag is een vraag waar zelfs de grrootste ezel het antwoord op kent. Vragen waar niemand met zekerheid het juiste antwoord op kent zou ik zeker niet onder de domme vragen klasseren, want dan ga je al snel hoogopgeleide mensen zoals filosofen en wetenschappers op de tenen trappen.

Je bent dus een veel betere bodybuilder geworden door je BB training te vervangen door PL training. :scratch:
Vreemd, want powerlifters zien er meestal helemaal niet zo gespierd uit.

Ik geloof dat Layne de laatste tijd zich ook meer op het PL is gaan toeleggen, maar ik dacht niet dat hij sindsdien nog veel spiermassa is aangekomen.
 
Een domme vraag is een vraag waar zelfs de grrootste ezel het antwoord op kent. Vragen waar niemand met zekerheid het juiste antwoord op kent zou ik zeker niet onder de domme vragen klasseren, want dan ga je al snel hoogopgeleide mensen zoals filosofen en wetenschappers op de tenen trappen.

Je bent dus een veel betere bodybuilder geworden door je BB training te vervangen door PL training. :scratch:
Vreemd, want powerlifters zien er meestal helemaal niet zo gespierd uit.

Ik geloof dat Layne de laatste tijd zich ook meer op het PL is gaan toeleggen, maar ik dacht niet dat hij sindsdien nog veel spiermassa is aangekomen.

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Menneer Gulledge is het niet met je eens... Alleen omdat er wat spek op zit, betekent niet dat ze gespierder zijn dan veel BB'ers.

Wat een discussie trouwens... Waarom zou het niet kunnen? Een jongen in onze gym had 'ecto' over zijn hele lijf geschreven staan. Dude is in een paar maanden tijd aardig buff geworden door goede voeding, regelmatige training en gewoon toewijding aan de sport.
 
Een domme vraag is een vraag waar zelfs de grrootste ezel het antwoord op kent. Vragen waar niemand met zekerheid het juiste antwoord op kent zou ik zeker niet onder de domme vragen klasseren, want dan ga je al snel hoogopgeleide mensen zoals filosofen en wetenschappers op de tenen trappen.

Je bent dus een veel betere bodybuilder geworden door je BB training te vervangen door PL training. :scratch:
Vreemd, want powerlifters zien er meestal helemaal niet zo gespierd uit.

Ik geloof dat Layne de laatste tijd zich ook meer op het PL is gaan toeleggen, maar ik dacht niet dat hij sindsdien nog veel spiermassa is aangekomen.

Het is verdorie toch logisch dat als je eerst met 250 je deadlifts rept.. daarna wat sterker wordt en je deadlifts met 270 rept dat je dan meer massa krijgt. Zelfde verhaal met elke andere wijnkleurige oefening. Van die "gewicht is niet belangrijk"-bodybuilders klimmen altijd van het ene plateau naar het andere en claimen dan dat ze hun natural limit hebben bereikt. Getting stronger is underrated.

Misschien krijg je wel 55cm arms als je aan de chocomel gaat "mister10"
 
Het is verdorie toch logisch dat als je eerst met 250 je deadlifts rept.. daarna wat sterker wordt en je deadlifts met 270 rept dat je dan meer massa krijgt. Zelfde verhaal met elke andere wijnkleurige oefening. Van die "gewicht is niet belangrijk"-bodybuilders klimmen altijd van het ene plateau naar het andere en claimen dan dat ze hun natural limit hebben bereikt. Getting stronger is underrated.

En toch is er een hemelsbreed verschil tussen een bodybuildingtraining en een powerlift training. En dat is niet toevallig zo.

Dat er BB-ers zijn die goede PL-ers zijn en omgekeerd, is altijd al zo geweest. Maar dat zijn toch eerder de uitzonderingen.

Als ik om me heenkijk in de gym, en dat doe ik al meer dan 20 jaar, dan zie ik de gespierde jongens toch wel allemaal BB-style trainen, terwijl de jongens die sleuren aan veel te zware gewichten en er een handvol geforceerde partial repjes proberen uit te knijpen blijven de eeuwige ectos.

Bovendien doen meer dan 90% van alle topbodybuilders voor meer dan 90% van hun tijd 3 a 4 oefeningen per spiergroep met een 4 tal setjes van tussen de 8 - 12 reps (onder de 6 reps gaan ze zelden), met minimale rust (<60 sec) tussen de setjes. Typisch BB-style dus.
 
Een domme vraag is een vraag waar zelfs de grrootste ezel het antwoord op kent. Vragen waar niemand met zekerheid het juiste antwoord op kent zou ik zeker niet onder de domme vragen klasseren, want dan ga je al snel hoogopgeleide mensen zoals filosofen en wetenschappers op de tenen trappen.

Je bent dus een veel betere bodybuilder geworden door je BB training te vervangen door PL training. :scratch:
Vreemd, want powerlifters zien er meestal helemaal niet zo gespierd uit.

Ik geloof dat Layne de laatste tijd zich ook meer op het PL is gaan toeleggen, maar ik dacht niet dat hij sindsdien nog veel spiermassa is aangekomen.

Ik zal het anders formuleren: Ik ben meer PL gericht gaan trainen. Dat betekent dat je veel vaker repschema's zult aatreffen van 3x3 / 5x5 / 8x2 etc.

Daarnaast pomp ik nog heel wat af. En wat Jesaja zegt is juist. Aangenomen dat je door een meer PL gerichte sT van trainen je max verhoogt dan kun je waarschijnlijk ook meer reps maken met je submax. Reppen met je submax = bb.

En dus al je assistance sets en pompwerk verricht je met meer gewicht als voorheen en dus groei je.
 
En daarbij: Verandering doet groeien, als je nooit iets anders doet als 8-12 reps dan zou het lichaam wel eens verrassend uit de hoek kunnen komen als je je reps ineens naar beneden gooit.
 
En toch is er een hemelsbreed verschil tussen een bodybuildingtraining en een powerlift training. En dat is niet toevallig zo.

Dat er BB-ers zijn die goede PL-ers zijn en omgekeerd, is altijd al zo geweest. Maar dat zijn toch eerder de uitzonderingen.

Als ik om me heenkijk in de gym, en dat doe ik al meer dan 20 jaar, dan zie ik de gespierde jongens toch wel allemaal BB-style trainen, terwijl de jongens die sleuren aan veel te zware gewichten en er een handvol geforceerde partial repjes proberen uit te knijpen blijven de eeuwige ectos.

Bovendien doen meer dan 90% van alle topbodybuilders voor meer dan 90% van hun tijd 3 a 4 oefeningen per spiergroep met een 4 tal setjes van tussen de 8 - 12 reps (onder de 6 reps gaan ze zelden), met minimale rust (<60 sec) tussen de setjes. Typisch BB-style dus.

En dat is voor jouw de definitie van iemand die aan PL doet? Wat een bullshit.
 
Right on the money,Anabolic.

Zoals gewoonlijk. :thumbs:

---------- Toegevoegd om 17:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:22 ----------

[/COLOR]
Right on the money,Anabolic.

Zoals gewoonlijk. :thumbs:

Opnamen free form Amino's VS. Eiwitopname

Ja leuk hoor allemaal in theorie... Onderzoek richt zich echter alleen op zichtbare significante verschillen op de te meten parameter, toename in spiermassa, niet op de effecten op de onderliggende mechanismen die verantwoordelijk zijn voor verandering in de te meten parameter, als opname in het maagdarm-stelsel, transport door bloed, opname in spiercellen, opname in organellen, effecten op gen-transcriptie, mRNA translatie, molecuulnivo, atoomnivo, quarks en ga zo nog maar ff door...

Als je eenmaal in de moeilijk gainbare fase bent belandt, zijn er weinig legale supps en voedingsstoffen die je hard uit je evenwicht gaan schoppen...

---------- Toegevoegd om 17:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:24 ----------

Eiwitten uit noten lijkt me nou niet echt relaxed. De hoeveelheden vet die je er voorkrijgt zijn de 20 gram niet waard. Maar das mijn voorkeur.

En je hebt het over ''het'' verschil. Wat voor verschil verwacht je er dan van? Het is gewoon een kwestie van puntjes op de i zetten net zoals losse amino's,glutamine,multi-vit etc etc.

Je moet er natuurlijk geen wonderen van verwachten.

Als je schoon eet, wat jij, net als ik, volgens mij doet, krijg je al weinig vetten binnen, dus dan heb je meer voordeel uit de hoogwaardige eiwitten en B-vitaminen die zich in noten bevinden, imo wel relakst dus, das mijn voorkeur..

BCAA's, glutamine, creatine, vitamines gaan jou nooit de fysiek opleveren van je kurende buurman....

---------- Toegevoegd om 17:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:33 ----------

Man, dat spul paseerd de weg van je maag naar je uitscheiding in no time. Al na een paar setjes merk je al dat je massawegzakt en zacht wordt. Want de spierbelasting vreet die legosteentjes al heel gauw op. Zo'n experiment is roofbouw plegen op je lichaam.

2 g per dag is overigens ook een foute maatstaf. Gewoon elke 2.5 uur 50 gram hoogwaardige eiwitten. Een drukke dag van 16 uur wakker, dan heeft een persoon van honderd kilo aan 200 gram echt te weinig. Zeker met herstellende rug of benen.

Je hersenen gebruiken de meeste brandstof. En je wilt niet dat een te groot deel van je eiwitten voor die functie worden gebruikt. En meer carbs eten is ook geen optie want dat worden dikmakers bij gebrek aan regelmaat. (Leptine)

Sorry hoor marky, maar jou geloofwaardigheid als iemand met verstand van zaken wordt volledig onderuitgehaald door het dikgedrukte te zeggen. Je hersenen gebruiken namelijk uitsluitend glucose (mits aanwezig) als brandstof en zullen bij onvoldoende glucose over gaan op ketonlichaampjes die gemaakt worden bij de afbraak van vetten en zullen geen eiwitten of aminos gebruiken voor hun energievoorziening..

Dus of formuleer het anders, of zoek eerst iets uit voordat jejezelf (in mijn ogen) een klein beetje ongeloofwaardig maakt als informatiebron...
 
Hij is zwaar aan de creatine.
 
Het is verdorie toch logisch dat als je eerst met 250 je deadlifts rept.. daarna wat sterker wordt en je deadlifts met 270 rept dat je dan meer massa krijgt. Zelfde verhaal met elke andere wijnkleurige oefening. Van die "gewicht is niet belangrijk"-bodybuilders klimmen altijd van het ene plateau naar het andere en claimen dan dat ze hun natural limit hebben bereikt. Getting stronger is underrated.

Misschien krijg je wel 55cm arms als je aan de chocomel gaat "mister10"

zie de lage-gewichtsklasse-olympische gewichtheffers...weinig massa maar ze dwarven de dbb-pl sectie. als je vaak genoeg dezelfde lifts doet wordt je lichaam efficienter en hoeft massa-toename helemaal niet aan de orde te zijn. mannetjes van 90kg die 280 fullsquatten raw :bow2:
 
En daarbij: Verandering doet groeien, als je nooit iets anders doet als 8-12 reps dan zou het lichaam wel eens verrassend uit de hoek kunnen komen als je je reps ineens naar beneden gooit.

+1


Gewoon veranderen elke 4 tot 6 weken iets anders gaan doen. Er is geen toverformule en daarnaast ben ik erachter dat je het niet zo ingewikkeld moet maken gewoon hard trainen en goed eten. En waar ik veel van heb geleerd is ---> less is more!

Maar die opmerking over powerlifters slaat helemaal nergens op over gasten die minder HH doen. Bij mij traint een marrokaanse powerlifter die kickt ess. Wat is die gast bizar sterk ongelooflijk. Niet een esthetisch lichaam maar een BEER! De meeste ecto`s zie ik juist te veel HH doen en oefeningen...Mannetjes van 90 kg die 280 kg squatten raw? WTF? Dat zijn er slechts enkele bro met monster genen kan het mij niet voorstellen.

Daarnaast zou ik noten niet nemen om de eiwitten dat is een niet zo goed aminoprofiel. Maar eerder voor de vetten om bijvoorbeelde de opname te vertragen zoasl bij kwark voor het slapen gaan.
 
Laatst bewerkt:
Wat is dan volgens jou het maximum haalbare voor een 100% life-time natural?

Zeg nou niet dat die vraag je niet interesseert, want elke natural stelt zichzelf die vraag.

lol hier is geen antwoord op, elk lichaam is anders en iedereen heeft een andere mentaliteit.


Je bent dus een veel betere bodybuilder geworden door je BB training te vervangen door PL training. :scratch:
Vreemd, want powerlifters zien er meestal helemaal niet zo gespierd uit.

lol hoe kom je daar bij?

Als ik om me heenkijk in de gym, en dat doe ik al meer dan 20 jaar, dan zie ik de gespierde jongens toch wel allemaal BB-style trainen, terwijl de jongens die sleuren aan veel te zware gewichten en er een handvol geforceerde partial repjes proberen uit te knijpen blijven de eeuwige ectos.

Bovendien doen meer dan 90% van alle topbodybuilders voor meer dan 90% van hun tijd 3 a 4 oefeningen per spiergroep met een 4 tal setjes van tussen de 8 - 12 reps (onder de 6 reps gaan ze zelden), met minimale rust (<60 sec) tussen de setjes. Typisch BB-style dus.

Train je in zo'n healthcenter oid? Die jongens die bb style trainen (en groot zijn) spuiten zich vaak helemaal de tyfus en dan maakt het toch geen kloot meer uit hoe je traint omdat je toch wel groeit.
Als je op kracht traint en telkens sterker wordt moeten je spieren wel mee groeien. Hoe denk jij dat je spieren groeien?
 
zie de lage-gewichtsklasse-olympische gewichtheffers...weinig massa maar ze dwarven de dbb-pl sectie. als je vaak genoeg dezelfde lifts doet wordt je lichaam efficienter en hoeft massa-toename helemaal niet aan de orde te zijn. mannetjes van 90kg die 280 fullsquatten raw :bow2:

Dit is wel een hele domme opmerking. De reden dat deze gasten niet groter zijn komt door andere dingen zoals: Lengte en vooral dieet. Als je traint en zorgt dat je niet meer eet dan dat je nodig hebt zal je lichaam ook niet groeien, kijk maar naar sniperx. Hoewel dat niet een geweldige vergelijking is aangezien hij 30 KG squat...

En vaak hebben zelfs de 70 KG klasse al degelijke massa, iig meer dan de gemiddelde ecto op straat. Als je ze op het strand zou zien zou je kunnen zien dat ze trainen.

Volgens mij is WSB een van de meest efficiëntste schema's om massa op te pakken, iig beter dan al die split-bullshit die je debielen in de healthcenters ziet doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven