AndroidHealthClinic

Layne Norton: Natural of Bullshit?

Layne Norton: Is hij naturel, of niet?

  • Ja

    Stemmen: 166 58,7%
  • Nee

    Stemmen: 117 41,3%

  • Totaal stemmers
    283

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op die foto weegt hij rond de 87 kilo. Off-season is hij momenteel een dikke 100 kilo rond een echte 10%. Voor dbb maatstaven staat hij dus op 7% ;) :D
 
Nu vergelijk je een contest pic van Layne, waar hij opstaat met een dijk aan wedstrijdervaring, met een filmpje met jongens die hun eerste wedstrijd draaien. Zet eens een pic van layne neer op zijn eerste wedstrijd.... Weer de appels met peren dus. Verder heeft layne ook ontzettend veel kennis van zaken. Iets heel hard mee kan werken aan zijn progressie.

Ik wist idd niet dat dit de eerste wedstrijd was van deze jongens, maar dat zegt verder niets over hoeveel trainingservaring ze hebben. Maar goed, dan nog is het verschil ZO groot.
 
Eigenlijk zegt iedereen die dit onmogelijk vind: anabolen zijn wondermiddelen. Vergelijk Layne eens met Cutler in wedstrijdconditie. (schattingen; nauwkeurigheid maakt niet veel uit in dit geval)

Str8:
gewicht: 85 kg
vet%: 4-5
absolute spiermassa (vvm minus organen en skelet): 40 kg?

Cutler:
gewicht: 130 kg
vet% 3-4
absolute spiermassa (vvm minus organen en skelet): 80 kg?


Dus dan zeg je:
Str8 is van ongetraind 20 kg absolute spiermassa naar gebruikend 40 kg gegaan.
Cutler is van ongetraind 20 kg absolute spiermassa naar gebruikend 80 kg gegaan.

Een beetje clean = 50% meer massa, absoluut niet clean = 300% meer massa. Damn, die anabolen wil ik ook hebben! Dan kan ik mijn vvm makkelijk boven de 150 krijgen! En andersom: als je als supertalent dus al geen 20 kg spiermassa meer kan krijgen terwijl je gebruikt, dan kan een echte natural misschien in zijn hele carriere 10 kg winnen, bovenop waar hij mee geboren is? 12 als alles meezit? Hell, als het echt zo triest zou zijn was ik al ruim een decennia geleden opgehouden!
 
De IFBB top gebruikt een waslijst aan middelen, uiteraard niet te vergelijken met naturals die wat middelen gebruiken voor hardheid. Verder hebben de IFBB top natuurlijk de beste genen die je kan vinden en de meesten zijn een jaar of 10 ouder dan Layne. Layne zal als hij gebruikt heeft wellicht enkel de middelen gebruikt hebben die je hard maken en relatief weinig kilo's opleveren, het verschil is dus nog steeds erg groot in gebruik.

Persoonlijk denk ik dat Layne ofwel pro hormonen gebruikt, ofwel middelen als masteron, winny, anavar en daarbij dan t3, efedrine, clenbuterol enz. Pro's als Cutler zitten aan de drol, test, deca én al die middelen die hierboven genoemd worden plus daarbij nog eens GH, slin, IGF-1 etc.
 
Ik wist idd niet dat dit de eerste wedstrijd was van deze jongens, maar dat zegt verder niets over hoeveel trainingservaring ze hebben. Maar goed, dan nog is het verschil ZO groot.

Een hoop jongens doen in voorbereiding voornamelijk isolatie shit. Iets wat voor een gebruiker werkt, maar voor een natural geen zoden aan de dijk zet. Veel hebben nog het idee van "definitie oefeningen" of ""High reps om droger te worden". Layne zie je in pre contest nog heavy frontsquats doen met 150kg. Wie van de jongens van dat filmpje zal dat nog doen. IMO traint Layne als een dolle stier, ook pre contest Daarbij is zijn kennis van voeding zo'n beetje optimaal te noemen. Dat zijn de verschillen die het vaak maken.

Pik ik ook nog even the_Ur erbij (welke in mijn ogen behoorlijk in de buurt van Layne komt). Deze jongen squatte nog 8x200 2 weken voor het eind van zijn cut. Had zo het podium op kunnen springen trouwens, maar hij wilde alleen kijken hoe ver hij met cutten kon gaan. Even van het pre contest proeven..

Oh en T.. nog even een citaat van jou in de foto thread van the_ur "Wie zei ook alweer dat je natural niet groot kan worden?" hem geloofde je wel dus?
 
Oh en T.. nog even een citaat van jou in de foto thread van the_ur "Wie zei ook alweer dat je natural niet groot kan worden?" hem geloofde je wel dus?
Dat klopt, zet the_ur maar eens naast Layne, dan zal je meteen merken waar het verschil zit.
 
De IFBB top gebruikt een waslijst aan middelen, uiteraard niet te vergelijken met naturals die wat middelen gebruiken voor hardheid. Verder hebben de IFBB top natuurlijk de beste genen die je kan vinden en de meesten zijn een jaar of 10 ouder dan Layne. Layne zal als hij gebruikt heeft wellicht enkel de middelen gebruikt hebben die je hard maken en relatief weinig kilo's opleveren, het verschil is dus nog steeds erg groot in gebruik.

Persoonlijk denk ik dat Layne ofwel pro hormonen gebruikt, ofwel middelen als masteron, winny, anavar en daarbij dan t3, efedrine, clenbuterol enz. Pro's als Cutler zitten aan de drol, test, deca én ald ie middelen die hierboven genoemd worden plus daarbij nog eens GH, slin, IGF-1 etc.

Waar ik dan wel heel benieuwd naar ben: wat denk jij dat naturel maximaal mogelijk is te gainen in, zeg, de eerste 10 jaar trainen? Gaan we uit van een gemiddeld iemand.

16 jaar,
gemiddelde aanleg,
1.80 lang,
begingewicht 80 kg,
15% vet
geen uitgesproken ecto/meso/endo, dus erg middelmatig

Hoeveel kg spiermassa kan zoiemand volgens jou met optimale voeding, training en inzet in 10 jaar gainen? Compleet naturel.
 
Dat klopt, zet the_ur maar eens naast Layne, dan zal je meteen begrijpen waar het verschil zit.

Qua hardheid en droogheid? Nihil verschil.


[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ach kilo's zeggen weinig, ik durf daarin echt geen uitspraak te doen. Het gaat vooral over hoe hij eruit ziet, de hardheid en volheid van de spier. Het gewicht zou best nog geloofwaardig kunnen zijn.


KaLe: wat een vergelijking: het verschil in afstand maakt het onmogelijk de massa te vergelijken. Idd kwa droogheid zal het nooit meer dan een procentje verschillen. Maar goed, ik meen te herinneren dat the ur ook efedrine oid heeft gebruikt, dan kan je best de 4% halen met wat moeite en goed dieet. Het gaat om de combi massa en vet% in deze discussie.
 
Waar ik dan wel heel benieuwd naar ben: wat denk jij dat naturel maximaal mogelijk is te gainen in, zeg, de eerste 10 jaar trainen? Gaan we uit van een gemiddeld iemand.

16 jaar,
gemiddelde aanleg,
1.80 lang,
begingewicht 80 kg,
15% vet
geen uitgesproken ecto/meso/endo, dus erg middelmatig

Hoeveel kg spiermassa kan zoiemand volgens jou met optimale voeding, training en inzet in 10 jaar gainen? Compleet naturel.

Het gaat T niet om de kilo's denk ik, maar om de kwaliteit.
 
met iets beter poseerwerk (en een fotograaf die belichting beter begrijpt) staat die bovenste praktisch hetzelfde op de foto. Hooguit 1-2 kg minder massa, en misschien 1% vetter. Als dat het enige verschil is tussen hem en Str8 (wat de natural top schijnt te zijn), dan ofwel gebruikt the_ur ook, of Layne is mogelijkerwijs* natural.


*ik geloof hem op zijn woord, ook omdat het m.i. haalbaar is, maar ik kan het van niemand bewijzen. Net zo min als anderen kunnen bewijzen dat hij wel heeft gebruikt.
 
Ach kilo's zeggen weinig, ik durf daarin echt geen uitspraak te doen. Het gaat vooral over hoe hij eruit ziet, de hardheid en volheid van de spier. Het gewicht zou best nog geloofwaardig kunnen zijn.

Als we toch niets hoeven quantificeren: als Layne Norton al boven het natural haalbare ligt, dan moeten we als mensheid onze genen terugbrengen naar de fabriek. Is dat nu echt alles? ???
 
Zoals ik zei, zet ze eens naast elkaar op podium, dit is gewoon veel te moeilijk te vergelijken.
 
Als we toch niets hoeven quantificeren: als Layne Norton al boven het natural haalbare ligt, dan moeten we als mensheid onze genen terugbrengen naar de fabriek. Is dat nu echt alles? ???
Het is niet zozeer dat Layne boven het natural haalbare ligt, alleen geloof ik dit niet op die leeftijd en met die volheid+hardheid. Dat is een persoonlijke schatting die ik maak, zoals ik zei: in deze discussie kan je onmogelijk met feiten werken. Laat staan dat je met enkele eenvoudige rekensommen zomaar kan zeggen wat natural en wat niet natural is.
 
Bekijk zijn gallery eens;
BioLayne - The Official Layne Norton Website

Het valt allemaal best mee. Sommige foto's lijkt het echt heeeel wat, waardoor je in twijfel trekt, maar op een hoop foto's vind ik het echt meevallen. Check ook de progressie die hij heeft doorgemaakt vanaf 2001-heden. Niet echt een "gebruikers"-progressie.
 
Het is niet zozeer dat Layne boven het natural haalbare ligt, alleen geloof ik dit niet op die leeftijd en met die volheid+hardheid. Dat is een persoonlijke schatting die ik maak, zoals ik zei: in deze discussie kan je onmogelijk met feiten werken. Laat staan dat je met enkele eenvoudige rekensommen zomaar kan zeggen wat natural en wat niet natural is.
Nou, dan zullen we het verschil in opvatting maar op selection bias gooien. IMO ziet Layne er goed uit, maar gezien wat ik in de jaren heb zien trainen is er veel meer dan hem naturel mogelijk. Ook op zijn leeftijd.
 
Ik kan me trouwens ook foto's van jou herinneren T. Wel piepkleine foto'tjes :D , maar ook daar stond je er kurkdroog en hard op..
 
Bekijk zijn gallery eens;
BioLayne - The Official Layne Norton Website

Het valt allemaal best mee. Sommige foto's lijkt het echt heeeel wat, waardoor je in twijfel trekt, maar op een hoop foto's vind ik het echt meevallen. Check ook de progressie die hij heeft doorgemaakt vanaf 2001-heden. Niet echt een "gebruikers"-progressie.

Hij is tussen 2002-2006 hooguit 4-5 kg vvm bijgekomen, en zijn cut is enkele procenten beter geworden. Als die progressie van 5 jaar door anabolen is, dan zou ik mijn geld terugvragen.
 
Ik kan me trouwens ook foto's van jou herinneren T. Wel piepkleine foto'tjes :D , maar ook daar stond je er kurkdroog en hard op..
Hard worden is met goed dieet+ cardio+fatburner niet zo'n probleem zonder aas. Zoals gezegd gaat het mij om de combinatie van massa behouden, volheid, scherpte op podium. Maar goed, eindeloze discussie: iedereen moet maar een eigen mening vormen en er het zijne van denken.
 
Hij is tussen 2002-2006 hooguit 4-5 kg vvm bijgekomen, en zijn cut is enkele procenten beter geworden. Als die progressie van 5 jaar door anabolen is, dan zou ik mijn geld terugvragen.
Off season zou ik idd niet zeggen dat er dan serieus (veel) anabolen meespelen, het gaat mij dan ook om de podium pics.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven