MuscleMeat

Layne Norton: Natural of Bullshit? (1 bezoeker)

Layne Norton: Is hij naturel, of niet?

  • Ja

    Stemmen: 166 58,7%
  • Nee

    Stemmen: 117 41,3%

  • Totaal stemmers
    283

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar stel dat Layne zou zeggen niet naturel te zijn.

Hoe wordt hier dan op gereageerd? Is jullie naturelle grens waarmee genoegen wordt genomen dan lager? Of voel voelt je eerste kuurtje gerechtvaardiger tegenover jezelf? Ben ik wel nieuwsgierig naar.

Want daar is het uiteindelijk allemaal om te doen.
 
zit volgens mij aan slin, igf-1 en aanverwanten..
 
Ik snap niet goed waarom er zoveel discussie is over Norton.
Ik ben vorig jaar in LA naar de Musclemania NATURAL Bodybuilding World Championships gaan zien, en die jongens daar eens echt aan de spierballen gaan voelen. Je kan ze bekijken op:

Untitled Document

Dit zijn allemaal zogenaamde NATURAL bodybuilders. In de praktijk betekent natural zijn dat je negatief test op de dag van de wedstrijd, als je al getest wordt. Voor de preciese definitie verwijs ik naar:

Drug Testing Criteria

Iedereen van ons weet hoe gemakkelijk het is negatief te testen op de dag van de wedstrijd. Bovendien wordt er niet op HGH of insuline getest. Ik heb op de wedstrijd zelf ook de gelegenheid gehad om wat van gedachten te wisselen met insiders van deze NATURAL wedstrijden. Ik de praktijk wordt er zelfs helemaal niet getest omdat de testen te duur zijn, en omdat het te gemakkleijk is om negatief te testen (gewoon enkele dagen op voorhand stoppen met pilletjes slikken).

Conclusie:
Als je gelooft dat deze jongens allemaal natural zijn, kan je net zo goed in de Kerstman geloven. Waarom zou Norton braver dan de paus zijn, als zijn concurrenten allemaal aan de pilletjes en spuitjes zitten? Slecht voor zijn broodwinning zou ik zeggen.

Als je geinteresseerd bent in mijn volledige mening over doping gebruik in het hedendaags bodybuilding, dan zou ik je willen verwijzen naar mijn website:

True Natural Bodybuilding: the use of steroids, drugs, and doping by bodybuilders.
En de werkzaamheid van doping:
True Natural Bodybuilding: everything about doping, drugs, and steroid use by bodybuilders.

Als je een voorbeeld wil hebben van wat echt realistisch haalbaar is met true natural bodybuilding, dan kan je eens op volgende pagina van mijn site gaan zien:

True Natural Bodybuilding: the life of a TRUE natural bodybuilder.

Sorry maar dit gaat zelfs mij te ver.

Wie ben jij om mensen zo te beoordelen?

Even je site gechecked. Bij wie ben ik staat en ik quote:
"I have never participated in any bodybuilding contest".

Waarom niet? Omdat je bang bent dat mensen je beoordelen zoals jij anderen beoordeeld als je wel meedoet?

Dan een opmerking over je keuze van oefeningen.

De enige oef die je doet voor onderrug is hyperextension en we zouden allemaal stiff legged deadlifts en goodmornings moeten vermijden volgens jou.

Barbell deadlifts en legpress hebben geen plaats in een schema voor de echte true natural volgens jou want zijn te power gericht.

Ik quote nogmaals:
"Being a natural bodybuilder you need the strongest possible muscle growth stimulation you can get. Therefore isolation exercises which allow you to put all your intensity into only one single target muscle group at a time are preffered over compound power movements.

Wat een onzin allemaal. Jij denkt niet dat ook de gebruikers naar de strongest possible muscle growth streven???

:mad:
 
Sorry maar dit gaat zelfs mij te ver.

Wie ben jij om mensen zo te beoordelen?

Even je site gechecked. Bij wie ben ik staat en ik quote:


Waarom niet? Omdat je bang bent dat mensen je beoordelen zoals jij anderen beoordeeld als je wel meedoet?

Dan een opmerking over je keuze van oefeningen.

De enige oefening die je doet voor onderrug is hyperextension en we zouden allemaal stiff legged deadlifts en goodmornings moeten vermijden volgens jou.

Barbell deadlifts en legpress hebben geen plaats in een schema voor de echte true natural volgens jou want zijn te power gericht.

Ik quote nogmaals:

Wat een onzin allemaal. Jij denkt niet dat ook de gebruikers naar de strongest possible muscle growth streven???

:mad:

WTF.. dat had ik niet eens gelezen :roflol: Belachelijk..
 
Mister10 zei:
Ik snap niet goed waarom er zoveel discussie is over Norton.
Ik ben vorig jaar in LA naar de Musclemania NATURAL Bodybuilding World Championships gaan zien, en die jongens daar eens echt aan de spierballen gaan voelen. Je kan ze bekijken op:

Untitled Document

Dit zijn allemaal zogenaamde NATURAL bodybuilders. In de praktijk betekent natural zijn dat je negatief test op de dag van de wedstrijd, als je al getest wordt. Voor de preciese definitie verwijs ik naar:

Drug Testing Criteria

Iedereen van ons weet hoe gemakkelijk het is negatief te testen op de dag van de wedstrijd. Bovendien wordt er niet op HGH of insuline getest. Ik heb op de wedstrijd zelf ook de gelegenheid gehad om wat van gedachten te wisselen met insiders van deze NATURAL wedstrijden. Ik de praktijk wordt er zelfs helemaal niet getest omdat de testen te duur zijn, en omdat het te gemakkleijk is om negatief te testen (gewoon enkele dagen op voorhand stoppen met pilletjes slikken).

Conclusie:
Als je gelooft dat deze jongens allemaal natural zijn, kan je net zo goed in de Kerstman geloven. Waarom zou Norton braver dan de paus zijn, als zijn concurrenten allemaal aan de pilletjes en spuitjes zitten? Slecht voor zijn broodwinning zou ik zeggen.

Als je geinteresseerd bent in mijn volledige mening over doping gebruik in het hedendaags bodybuilding, dan zou ik je willen verwijzen naar mijn website:

True Natural Bodybuilding: the use of steroids, drugs, and doping by bodybuilders.
En de werkzaamheid van doping:
True Natural Bodybuilding: everything about doping, drugs, and steroid use by bodybuilders.

Als je een voorbeeld wil hebben van wat echt realistisch haalbaar is met true natural bodybuilding, dan kan je eens op volgende pagina van mijn site gaan zien:

True Natural Bodybuilding: the life of a TRUE natural bodybuilder.

Wat bedoel je met broodwinning? Alsof in natural bodybuilding echt iets te verdienen valt wat de moeite waard is. Ook al zijn het zogenaamde profs, het is niet alsof ze allemaal van hun carriere kunnen leven want ze hebben praktisch allemaal jobs buiten hun bodybuilding carriere. Dus dat argument is niet echt relevant imo.

Ik blijf erbij. Ik geloof nog altijd dat er mensen zijn die principes, karakter en integriteit bezitten. Eigenschappen wat een zelfgenoemde natural ook echt een natural maakt die aan wedstrijden meedoet zonder achterpoortjes te gebruiken. Layne Norton is een van die mensen. Hij verdient alle respect die hij krijgt.
 
Voordat de MB's aan flames op Mister10 dan nu weer beginnen. Je kunt zijn beargumentering niet geheel klinklare onzin noemen. Voor goed gelovigheid moet je immers ook behoed zijn. Overigens ben ik het er niet mee eens. Maar kan in ieder geval goed begrijpen waar z'n aannames vandaan komen. Zwijgende bedriegers lopen werkelijk overal, ook degene die goed gebekt zijn.

De enige oefening die je doet voor onderrug is hyperextension en we zouden allemaal stiff legged deadlifts en goodmornings moeten vermijden volgens jou.

Hier ben ik het dus wel mee eens, zonder SLDL's kun je echt geen degelijk hamstrings bouwen. Want met alleen isolatie curls red je het echt niet.

Verder Mister10, geloof me dat als jij droger wordt en meer hardheid krijgt ruim voldoende massa overhoud om in de buurt te komen van Gmen's en Layne's imposante shape.
 
Ondanks het feit dat ik 100% achter elk woord op mijn website sta, wens ik naar aanleiding van de felle reacties op o.a. mijn trainingsmethode toch enige citaten vanop mijn website te herhalen. Op mijn homepage staat:

"Please note that anything on this website is only my personal opinion, based on over 20 years of experience as a true natural bodybuilder and my understanding as a scientist with a Ph.D. in biophysics/biochemistry. I don’t claim that everything on this website is 100% correct or that it is the only correct approach."

Op de pagina over mijn trainingsmethode staat:

"After more than 20 years of experience, I have developed a training routine that I believe works best for me, being a true natural bodybuilder. On this page I discuss all aspects of my personal training routine, which I believe are the most important. Note however that the science behind exercise-induced muscle hypertrophy is still not completely understood. It may well be possible that my way of training is not the only route to success, and that your body reacts better on a different way of training."

Verder sta ik ook volledig achter mijn eerdere post i.v.m. de geloofwaardigheid van natural bodybuilding wedstrijden, ondanks het feit dat ik me er zeer goed van bewust ben dat ik hiermee op gevoelige tenen kan trappen. Er bestaat echter zoiets als "vrijheid van meningsuiting".

Wat mij echter het meest stoort op dit forum, is dat er slechts weinigen in staat zijn de tekst op mijn site correct te lezen en een goed geargumenteerde constructieve discussie te voeren. Veel liever wordt er met krachttermen zoals "onzin", "belachelijk", "jij kent er niets van" enz gegooid. Als een discussie tot een dergelijk niveau herleid wordt, dan kan ik inderdaad beter met onze poetsvrouw gaan babbelen.

Ondanks mijn soms uitgesproken en controversieel standpunt over sommige onderwerpen, respecteer ik echter ieders persoonlijke mening, en lees ik heel graag jullie constructieve argumentaties.
 
Zonder SLDL's kun je echt geen degelijk hamstrings bouwen. Want met alleen isolatie curls red je het echt niet.

Zeer interessant om jouw ervaring te vernemen. Mijn ervaring is echter anders, en ik zou graag een stukje van mijn website citeren:

"For hamstrings I do lying leg curls, seated leg curls, standing leg curls, and bent-legs hyperextensions. For the leg curls it is important to explosively curl the weight up and to strongly contract the hamstrings for a moment at the top of the rep, before slowly lowering the weight in a controlled fashion. Your knees must be positioned exactly at the level of the rotation point of the machine, and the pads at the lower legs must be placed close to your feet.

During the hyperextension I keep my legs slightly bent while strongly flexing them during the lifting of my torso. Although the bent-legs hyperextensions do not allow a full range of motion (actually the range of motion is only about 20%), they put a very strong tension on the hamstrings, give a great muscle pump and soreness. They have a similar effect on the hamstrings as stiff-legged deadlifts do, but they are harmless for the lower back as they don't put any stress on the intervertebral discs."
 
Ik ben het hier mee eens in z'n geheel. De uitvoeringen zoals je ze beschrijfd getuigd van meesterschap, en je zult zeker het maximale uit de curls halen. Het immers ook de functie van de spier. En curls zijn typische 'schanier' oefeningen.

Ik hou zelf van enorme variatie in m'n trainingen. Waar onthouding van oefeningen centraal staan om gewenning te voorkomen en naderhand met pussy gewichten enorme wederopstandingen te boeken.

Simpel voorbeeld, 6 weken doe ik uitsluitend leg curls, de 4 weken daarop uitsluitend harde SLDL's, de SLDL's zullen een zogenaamd schok effect teweeg brengen vanwege de onbekende bewegingsbaan voor de hams. Vervolgens train ik 1 week geen hams. De eerst volgende keer dat ik leg curls toepast, ontstaat wederom een schock effect al met relatief weinig gewicht. Zeker als explosief, contractie, positie knieen, controle etc in de uitvoering voorkomen.

Het is dan echt een volle week spierpijn waarbij ik me vol laad met voedingsstoffen. Na die week geloof je nauwelijks dat de gewonnen spiermassa van slechts 1 training is.

Door de onthouding van leg curls zonder verwaarlozing v/d hams, kun je oude massa bovenop je nieuwe massa winnen met relatief weinig werk. Zou je al die tijd leg curls blijven doen, pomp je je een ongeluk voor waarschijnlijk minder resultaat. Aangezien je geen troef achter de hand hebt om pleateau's te doorbreken. Want je enige keuze, de schanier beweging is tot op de bodem uitgemolken.

Kortom: Ik ben het met je theorieen eens, maar vind de totale uitsluiting van specifieke oefeningen onverstandig.

Want als je zorg dat je lichaam een sensitive responder is en blijft voor spierbelasting, ben je telkens in staat jezelf een groei impuls te geven.
 
BCAA's hebben geen toegevoegde waarde als je al voldoende eiwitten binnen krijgt, las ik op je site. :rolleyes:
 
@mister10

Waarom geen romanian deadlift als je je onderrug wil ontzien?
Wel eens aan gedacht een losse pully te gebruiken voor leg curls?
"Bent leg hyper-extension" je maakt dus van je hyper een soort Glute Ham Raise GHR?

Grappig standpunt over goodmornings en deadlift.
 
als je je echt enkel gaat viseren op het isoleren van de door BB zo geviseerde spiergroepen loop je IMO veel mis. pezen worden voornamelijker sterke onder zware loads bij compound oefeningrn en een groot deel van je core wordt nooit echt meegetraind met isolerende oefeningen. zuiver op hypertrophie trainend lijkt me dan ook de grootste oorzaak voor allerhande blesures. train als een atleet en ga allereerst om functionele kracht, hypertrophie zou een bijzaak moeten zijn, zeker voor de natural.
 
BCAA's hebben geen toegevoegde waarde als je al voldoende eiwitten binnen krijgt, las ik op je site. :rolleyes:

Jawel. Lekker controversieel voor sommigen, maar ik ben er vast van overtuigd. Omdat het vanuit de biochemie geen barst verschil uitmaakt of de BCAAs afzonderlijk worden ingenomen of via gewone eiwitten, die tijdens de vertering toch worden afgebroken tot kleine peptiden en afzonderlijke aminozuren. Of denk je echt dat ik nog eens 5 kg extra spiermassa erbij zou krijgen als ik een paar maandjes BCAAs ga slikken? Was dat maar waar.
 
als je je echt enkel gaat viseren op het isoleren van de door BB zo geviseerde spiergroepen loop je IMO veel mis. pezen worden voornamelijker sterke onder zware loads bij compound oefeningrn en een groot deel van je core wordt nooit echt meegetraind met isolerende oefeningen. zuiver op hypertrophie trainen lijkt me dan ook de grootste oorzaak voor allerhande blesures. train als een atleet en ga allereerst om functionele kracht, hypertrophie zou een bijzaak moeten zijn, zeker voor de natural.

Met alle respect voor jouw mening, maar je klink echt niet als een pure bodybuilder, meer als iemand die op kracht uit is, en de spiermassa er graag bijneemt. En dat is jouw volste recht.

Wat kwetsures betreft, kan mijn ervaring jouw uitspraak niet 100% staven. Hoewel ik vaak peesontstekingen heb opgelopen, is dit altijd het gevolg geweest van te snel te intens opnieuw te starten na een periode van enkele weken rust. Eens opnieuw in vorm, kan ik maanden lang voluit gaan zonder enige kwetsures op te lopen.

Als je mijn website nauwkeurig leest, dan merk je aan de oefeningen die ik aanbeveel ook dat mijn standpunt betreffende compound versus isolatie oefeningen zeker niet volledig zwart-wit is. Mijn grootste bekommernis betreffende compound oefeningen is dat ze zodanig veel energie vergen dat je een grote kans loopt eerder "energetisch" uitgeput te raken dan wel dat je spieren totaal overloaded raken.

Maar nogmaals, respect voor ieders eigen mening en ervaring. En elk lichaam zit anders in mekaar en reageert anders.
 
Laatst bewerkt:
Waarom geen romanian deadlift als je je onderrug wil ontzien?

Lijkt idd veiliger.

Wel eens aan gedacht een losse pully te gebruiken voor leg curls?

Nooit geprobeerd, en lijkt me een beetje ver gezocht.


Bent leg hyper-extension" je maakt dus van je hyper een soort Glute Ham Raise GHR?

't is wat moeilijk om met woorden uit te leggen, maar ik denk idd dat je't zo zou kunnen noemen.

Grappig standpunt over goodmornings en deadlift.

"I would not recommend you to do any stiff-legged deadlifts or good-mornings as they are extremely dangerous for damaging the intervertebral discs in your lower back."

Als ik vele onervaren mensen goodmornings en deadlifts zie doen, dan weet ik dat dat voor velen geen maanden duurt voordat het goed mis gaat met de onderrug. Als ze correct gedaan worden, kunnen ze misschien wel behoorlijk veilig zijn, maar mijn ervaring is dat zonder deze oefeningen je ook voldoende massa in de onderrug en hamstrings kan opbouwen.
 
"I would not recommend you to do any stiff-legged deadlifts or good-mornings as they are extremely dangerous for damaging the intervertebral discs in your lower back."

Als ik vele onervaren mensen goodmornings en deadlifts zie doen, dan weet ik dat dat voor velen geen maanden duurt voordat het goed mis gaat met de onderrug. Als ze correct gedaan worden, kunnen ze misschien wel behoorlijk veilig zijn, maar mijn ervaring is dat zonder deze oefeningen je ook voldoende massa in de onderrug en hamstrings kan opbouwen.

Vind je het niet vergezocht deze oefeningen helemaal af te raden? Enige nuance lijkt me hier wel op z'n plek. Bijvoorbeeld in de vorm van een toevoeging/waarschuwing aan beginners om niet zonder supervisie van ervaren begeleider te gaan aankloten. Het nut van deze oefeningen is allang bewezen, net als de veiligheid bij gepast gebruik.

Onervaren mensen ...en slechte uitvoering door gebrek aan kundige begeleiding. Mensen moeten toch de kans krijgen om ervaren te worden? Dan komen we bij het hoofdstuk verloedering van sportscholen waar incompetente begeleiding eerder regel is dan uitzondering, waar squatracks worden vervangen door smiths etc. Iets waar ik mij ontzettend kwaad maakt. Om daar nou aan toe te geven vind ik een slechte zaak.

Bij goodmorning varianten, dit zijn er zoals je vast wel weet veel (een stuk of 8) is het wel nodig je grenzen te kennen voor je echt zwaar gaat. Maar dan is ook de vraag of je megazwaar moet gaan om massa te bouwen met deze prachtoefeningen. Dat is bodybuilding, niet mijn afdeling.

Nooit geprobeerd, en lijkt me een beetje ver gezocht.

Je hebt ook mensen die biceps curls doen met een pully. Dat is niet veel verder gezocht.

:)
 
Laatst bewerkt:
Maar nogmaals, respect voor ieders eigen mening en ervaring. En elk lichaam zit anders in mekaar en reageert anders.

Hier ben ik het mee eens, maar heb je uberhaupt de, in jou ogen, "gevaarlijke" oefeningen ooit wel eens voor langere perioden in je schema gehad? Met hyperextensions kun je nooit de dikte in je onderrug creeeren als met deadlifts..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven