XXL Nutrition

Layne Norton: Natural of Bullshit?

Layne Norton: Is hij naturel, of niet?

  • Ja

    Stemmen: 166 58,7%
  • Nee

    Stemmen: 117 41,3%

  • Totaal stemmers
    283

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar herinner ik me niets van. Mijn website zegt "Eat at least 1 gram of animal protein for each pound of your body weight (1 kg = 2.2 lbs). ". En "minstens" betekent "evenveel of meer". Persoonlijk zit ik rond de 3 g per kg.

Oh dan was het denk ik andere member, my bad!

Karma on your way.
 
whey is 15e per kilo....dus ja, dat scheelt WEL heel wat.

Ook dit is zo'n leuke discussie, 15 Eu voor 1 kilo is gewoon zwaar versneden shit.

Een kilo whey van Synthraxx kost 40 tot 45,-. dat is de enige soort die ik ben tegengekomen die maar net goed genoeg is.
 
achja...Ik bedoel die van XXL...en om die nou slecht te noemen...lijkt me niet
 
Vooruit jongens, probeer het eens en laat ons de resultaten weten.
Ik geloof al vast niet dat BCAAs enige toegevoegde waarde hebben zolang je minstens 2 g kwaliteitseiwitten per kg lichaamsgewicht eet per dag.

Man, dat spul paseerd de weg van je maag naar je uitscheiding in no time. Al na een paar setjes merk je al dat je massawegzakt en zacht wordt. Want de spierbelasting vreet die legosteentjes al heel gauw op. Zo'n experiment is roofbouw plegen op je lichaam.

2 g per dag is overigens ook een foute maatstaf. Gewoon elke 2.5 uur 50 gram hoogwaardige eiwitten. Een drukke dag van 16 uur wakker, dan heeft een persoon van honderd kilo aan 200 gram echt te weinig. Zeker met herstellende rug of benen.

Je hersenen gebruiken de meeste brandstof. En je wilt niet dat een te groot deel van je eiwitten voor die functie worden gebruikt. En meer carbs eten is ook geen optie want dat worden dikmakers bij gebrek aan regelmaat. (Leptine)
 
Hahaha, whey is zo overrated.
 
2gr. eiwitten zou een non-bb; er al binnen moeten krijgen. gewoon voor normale groei van alles en herstel van lichaamsdelen. Bb'er mag ondanks dat die "efficienter" met protein omgaat wel iets meer.
 
Ook dit is zo'n leuke discussie, 15 Eu voor 1 kilo is gewoon zwaar versneden shit.

Een kilo whey van Synthraxx kost 40 tot 45,-. dat is de enige soort die ik ben tegengekomen die maar net goed genoeg is.

Bij Powersupps krijg je voor 50 euro 2,5 kg, 90% whey isolaat.

Ben wel eens met RobbertK, whey is overrated.
 
Overrated? Wat bedoel je ermee? Als je het omrekent is het even duur als andere eiwitbronnen + dat het bijna alleen eiwit is en het ook nog eens makkelijk is om aan je eiwitbehoefte te komen als je het druk hebt.
 
Ik bedoel dat je ook best kunt groeien zonder whey. En het laatste waar je je druk over hoeft te maken is welk merk het snelste opgenomen wordt en al die onzin. Alsof je ineens 3kg aankomt met een ander merk ofzo
Verder is whey wel natuurlijk wel een gemakkelijke manier om hoogwaardige eiwitten relatief goedkoop binnen te krijgen.
 
Jep dan ben ik het wel eens.. koop vaak niet eens whey meer maar een normale eiwitshake (pro 80 ofzo) meer voor het gemak.
 
Ik bedoel dat je ook best kunt groeien zonder whey. En het laatste waar je je druk over hoeft te maken is welk merk het snelste opgenomen wordt en al die onzin. Alsof je ineens 3kg aankomt met een ander merk ofzo
Verder is whey wel natuurlijk wel een gemakkelijke manier om hoogwaardige eiwitten relatief goedkoop binnen te krijgen.


Speltip 1: Laat je niet prikkelen tot conversatie in de gym zodat echte leegtrekking uitblijft en acute bouwstoffen toevoer geen noodzaak is.

Speltip 2: Laat toegevoegde glucose en andere bijstoffen je insulinepiek niet vernken bij een lage bloedsuikerspiegel.
 
Na zijn blessure is hij toch wel extreem vooruitgegaan! natural? Denk het niet!
Zie google video
 
waarom zijn het altijd de "trotse" naturals (die het laten blijken in hun nick of website) die norton lopen af te kraken.... ik kan een goede reden bedenken, en die is al meerdere malen genoemd in dit topic :D
 
conspiracy theory
 
waarom zijn het altijd de "trotse" naturals (die het laten blijken in hun nick of website) die norton lopen af te kraken.... ik kan een goede reden bedenken, en die is al meerdere malen genoemd in dit topic :D


De meeste mensen die avaters van So called naturalbodybuilders of Prof bodybuilders hebben zijn ook vaak weer iele mannetjes.
 
De meeste mensen die avaters van So called naturalbodybuilders of Prof bodybuilders hebben zijn ook vaak weer iele mannetjes.

ik loop tenminste niet te zeiken over andere dudes die "niet natural" zouden zijn
 
Ik ga even proberen met gevaar voor eigen leven, gezien de heftige reacties hier. een objectieve beoordeling te maken.
N.B. ik ben geen ultieme kenner van AS etc of van training dus ik doe ook maar een gok, maar daar ging dit hele topic over.

Waarom niet naturel:

-Mondjesmaat gebruik kan inderdaad net die edge geven t.o.v. de rest.
Het hoeft niet veel te zijn maar is op de lange termijn zichtbaar.
Dat zie je ook op de podiumpics. Hij heeft net die egde die de andere 'naturals' niet hebben. Daarom wint hij dus.​

-Er zijn stoffen die niet te detecteren zijn zoals Insuline
Ik weet niet hoeveel effect 1 insuline injectie zal hebben op massa als je het slechts 1 keer per 2 weken zou doen, dus hierover kan ik geen uitspraak doen.​

-Hij voldoet aan de gangbare fysiek voor wel-gebruikers
Hij heeft namelijk goede massa en staat er kurkedroog bij. Deze twee gaan naturel heel slecht samen, zie ook het filmpje van het NK. Het lijkt erop alsof hij alleen vet erbij krijgt en geen spiermassa verliest als hij in de cut gaat. Oftewel: hij heeft een dusdanige cutformule ontdekt die wonderen verricht. Of: hij gebruikt gewoon iets. Helaas zijn er niet veel off-season naturel pics hier te vinden, dus goed vergelijken kunnen we niet.​

-Maar waarom zou hij dan gebruiken en toch verkondigen dat hij het niet doet?
Stel je voor dat hij er zou staan als zo'n sprietje van het NK. Dat motiveert niet. Ze hebben er hard voor gewerkt, maar als dat het ultieme is dat je kunt halen, dan zou het voor mij ook niet meer hoeven. Dan blijf ik persoonlijk liever dromen.

Als je echt een voorbeeld wilt zijn, dan moet je ook iets bieden dat tot de verbeelding spreekt. Arnold deed dat. En Layne claimt dat nu voor de naturals te zijn. Ik denk dat hij het voor zichzelf wel goed kan praten dat hij gebruikt maar erover liegt als hij weet dat veel mensen natural zijn resultaat gaan proberen halen. Maar misschien falen ze dan en worden ze allemaal depri en stoppen ze ermee. Dat is een afweging die hij moet maken.

-Hij wordt gesponsord door supplementmakers.
Dit is natuurlijk een gevaarlijke. Als hij er niet goed uitzag, kreeg hij geen contract, maar op het moment dat je zo'n sponsor krijgt gaat het weer om die voorbeeldrol. Aangezien hij geld krijgt voor zijn fysiek om mensen te motiveren en zo meer te verkopen van een bepaald merk is het voor hem financieel voordelig om de beste te zijn/blijven​

Waarom wel naturel

-Nog steeds hard
Ik herinner met een foto van Cutler een paar jaar terug waar hij stukken harder was dan de afgelopen jaren. Schijnbaar zorgt constant gebruik ervoor dat je die hardheid niet meer haalt, of het de GH is of de leeftijd ik weet het niet, maar het valt op. Zijn conditionering bij de laatste olympia was gewoon niet goed (genoeg). Layne heeft nog altijd dezelfde hardheid, alhoewel zijn bovenbenen op die foto in dit topic ook wat hardheid verloren lijken te zijn.​

-Hij is niet zo heel groot
Ja dit is eigenlijk een dooddoener. Maar als je bodycalculators bekijkt zoals je die vindt op de site van Mister10, dan zouden Layne's resultaten met een redelijke polsomtrek en enkelomtrek te halen moeten zijn. Top BB's van de jaren 40 tot 80 hebben naturel ongeveer ook hun 98% van max bereikt. Ik weet Layne zijn stats niet precies genoeg om hier uitspraak over te kunnen doen, maar met zijn lengte en BF is zijn gewicht niet exorbitant.

Zoals ook eerder opgemerkt zijn podiumfysiek verschilt best van zijn off-season fysiek. Dat verschil zou kleiner zijn als hij wel gebruikte, omdat AS voor lager vet% zorgen. Off-season is hij ook een aardige papzak met 110 kg.​

-Zijn gains zijn klein (maar gestaag).
Wederom iets twijfelachtigs. Dat het traag gaat wil niet zeggen dat er niet gebruikt wordt. Zijn benen zijn in 6 jaar tijd wel beter geworden, kuiten nog steeds zwak punt. In 01 had hij nog stelten, nu is het bijgetrokken.​

Conclusie
Ik hoop dat het naturel te halen is, maar gezien deze discussie denk ik dat hij af en toe een spuitje zet om net dat beetje extra te bieden t.o.v de true naturals.
Uiteindelijk vind het ook jammer dat de gemoederen zo verhit raken over wel of niet gebruiken. Of het haantjesgedrag komt door het hoge testosteron gehalte op dit forum weet ik niet, maar het maakt de tongen in ieder geval goed los. Het is logisch dat gebruikers het niet aan de grote klok hangen, omdat je dan alleen maar te horen krijgt: alles wat behaald is, komt door de spuiten. Maar persoonlijk vind ik ermee pronken en zeggen dat je geen hulp hebt gehad net zo kwalijk. De sport heeft het natuurlijk ook aan zichzelf te danken door telkens maar grotere massa-monsters te willen zien, dus eigenlijk moeten we ook niet klagen. So be it.
 
Nice post, maar:

"omdat AS voor lager vet% zorgen."

Nope, echt nauwelijks.
 
iemand trouwens een foto van die gmen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven