AndroidHealthClinic

Ldh ijzer bloedlichaampjes

Bezoekers in dit topic

Armand40

Cool Novice
Lid geworden
21 jul 2016
Berichten
187
Waardering
29
Lengte
1m81
Massa
75kg
Vetpercentage
9%
Ben benieuwd heb een bloed onderzoek moeten doen omdat ik heel er moe ben geen energie meer heb maar niet kan slapen
Nu was er eerst uitgekomen dat mijn ijzer iets te laag was en dat ik te weinig rode bloedlichaampjes heb
Dus weer opnieuw bloed prikken nu moet ik vrijdag daar komen mijn ldh lever was iets verhoogd verder wilde ze niks zeggen en moet ik wachten tot vrijdag
Wel ben ik nu 65 kilo afgevallen en sport ik erg veel
Iemand een idee wat kan zijn ?
 
Meer ijzer eten. Rundvlees en lever(worst) zijn goede bronnen.

Drink je alcohol? Medicijnen of andere middelen gebruikt?
 
Buiten eiwitten mulivitamine b12 tablet magnesium /calcium tablet nooit wat gebruik nee alcohol nu een jaar mee gestopt
Wel veel afgevallen en al een jaar lang 7 dagen per week 2 uur sportschool 1 uur kracht 1 uur loopband
 
Ik zou als de rap een deload week nemen, 7 dagen per week naar de sportschool is veels te veel. En dat voor een jaar lang...
Vervolgens wat minder dagen in de week gaan sporten.

Hetzelfde geld voor cardio, daar moet je lichaam ook wat rust van krijgen. Dus in ieder geval 1 dag rust nemen.
 
Laatst bewerkt:
Je probleem met rode bloedcellen heeft dus hoogstwaarschijnlijk met teveel training te maken. Dat ook nog in combinatie met cutten maakt het nog erger trouwens.
 
Een deload week houd dus in een week rust nemen. Ik hoop voor jou dat je het nog niet zover geschopt hebt dat een deload week niet meer genoeg is, maar dat zal wel reuze meevallen.

Ik raad jou aan om tijdens de deload week weer even net wat boven of op onderhoud te gaan eten.
 
LDH kan bij afbraak bloedcellen verhoogd raken, wat meteen je lagere aantal erytrocyten zou kunnen verklaren. Met ijzer bedoel je echt ijzer? Of bedoel je ook ergens hemoglobine.

Ben benieuwd wat eruit komt dan. Klinkt TTP achtig maar dat is vergezocht en zeldzaam dus zal allicht een logischere verklaring zijn.
 
Los je ijzertekort op en je zult je al veel beter voelen. Doe dat vandaag en morgen nog en je weet vrijdag genoeg.

Ik zou als de rap een deload week nemen, 7 dagen per week naar de sportschool is veels te veel. En dat voor een jaar lang...
Vervolgens wat minder dagen in de week gaan sporten.

Hetzelfde geld voor cardio, daar moet je lichaam ook wat rust van krijgen. Dus in ieder geval 1 dag rust nemen.
Niks over chronisch zeer laag testosteron:cortisol ratio en of zeer hoge ck waardes? Hoe gaan rustdagen een ijzertekort en verhoogd ldh oplossen?
 
Laatst bewerkt:
oke Armand40 ik ga iets zeggen wat je niet leuk gaat vinden maar dat is bedoeld om je te helpen.
Ga nou eens 1x luisteren en zet die knop om! Je bent ongezond bezig!

Je hebt nu al zo vaak topics aangemaakt met dat je aangeeft dat je na langdurig afvallen en extreem veel cardio je je niet goed voelt, je slecht slaapt en je humeur er onder leidt.
Nu geven ook je bloedwaardes aan dat het niet goed gaat met je gezondheidJe hebt zelfs zelf het probleem aangegeven

‘’Nu ben ik volgens mij wel erg mager geworden maar merk ook dat ik bang ben voor weer vet aan te zetten .Terwijl ik zelf en de mensen om me heen zien dat ik echt moet gaan bijkomen het is te ver Door geslagen’’
11-04-2017

’Ik ben echt veel te mager geworden en bang voor vet aan te zetten maar zo kan het niet langer mijn humeur is ver te zoeken’’
29-05-2017

‘’Hallo wie help mij mijn knop om te zetten ik heb 3 jaar geleden 2 jaar getraind.Nu kreeg ik door thuis een hoop stress een burnoud toen heb ik 2 jaar aan de zware medicijnen gezeten antidepressiva en antipsichotica en 2 jaar niks meer kunnen doen ik ben toen van 90 kilo na 136 kilo gegaan
Nu ben ik een tyd overal vanaf en train weer 9 maand
Ik ben iedere dag bijna een uur gaan hard lopen en daarbij dikke uur kracht ja al 9 maand loop ik 7 dagen per week op de loopband ik ben nu 58 kilo afgevallen eigelijk veel te veel ik weeg nu 78 kilo bij 181 lang eigelijk is 90 kilo prima voor mij
Maarja nu komt het probleem ik kan het gewoon niet laten voor van die loopband af te blijven terwijl ik eigelijk nu weer moet gaan opbouwen kwa gewicht en spieren
Maar ik zal toch moeten .De meeste vragen of ik ziek ben of somige kunnen mij zelfs niet meer terug kwa lichaam valt mee ook redelijk gespierd maar mijn gezicht is helemaal ingevallen
Verder eet ik rond de 2500 calorieën heb ik zo tot nu toe opgebouwd en wil als ik het kan verder uitbouwen
Ik voel me trouwens de laatste tyd heel erg futloos en slap zelfs stuur van de auto draaien is me nog soms te vermoeid na sporten’’

10-04-2017

Oprecht respect dat je zoveel bent afgevallen en ik snap dat meer eten eng is omdat je niet weer dik wil worden maar deze manier van afvallen maakt jouw leven echt niet beter,

Het is logisch dat je je beroerd voelt. Je bent al zo lang bezig met een wat sommigen een fysiek maar ik eigenlijk meer een mentale schadelijke vorm van afvallen vinden.
Nu protesteert je lichaam gewoon, het is nu ook te zien aan je bloedwaardes dat het niet goed met je gaat.
X op X wordt ook hetzelfde advies gegeven: Ga meer eten, stop met cutten en ga misschien minder hardlopen
Toch lap jij dit aan je laars.

Ik denk dat je misschien hulp moet zoeken wat ik vrees dat je deze manier van leven, het constant willen afvallen en sporten, niet los kan laten en je ‘verslaafd’ bent geworden.
Zo geef je aan dat je bang bent niet op vakantie te kunnen sporten

‘’ Binnen kort ga ik 2 welen op vakantie mijn hotel (montagut) heeft geen fitness maar ik zou af en toe toch graag willen trainen’’
5-06-2017

Op zich prima dat je constant met de sport bezig bent maar je geeft zelf aan dat je er niet gelukkig van wordt.
Ik zeg dit om je te helpen maar luister naar alle goedbedoelde adviezen en ga meer eten, stop met extreem veel cardio en probeer weer te sporten omdat je het leuk vindt, niet omdat het moet.
 
sorry voor het slecht kunnen invoegen van citaten
 
Jullie hebben allemaal gelijk ik ben nu zowiezo 2 dagen per week flink aan eten
Over 5 weken ga ik 2 weken op vakantie daar hebben we een all in hotel 900 extra voor betaald dus daar ga ik goed eten en niet sporten daar wilde ik mijn 2 weken deload pakken
 
78 bij 181 lijkt me niet veel te mager? Enig idee van het lichaamsvetpercentage?

Maar een kcal tekort heeft ook gevolgen voor je energie gevoel, en een ijzertekort zeker.

Pak die voeding even goed dagelijks op onderhoudsniveau om van beiden geen tekort te hebben en het verschil in energie kan als dag en nacht zijn.
 
Ik zat op 8% vet nu zit ik iets hoger
Ik ga nu al een tydje 1 a 2 keer per week uit eten meeste bij een all you can eat restaurant
Het probleem is alleen met al dat lopen op loopband dat ik het weer eraf train
 
Het zou wel beter zijn om consistent elke dag genoeg te eten en niet een dagelijks tekort compenseren met af en toe veel eten.

Wellicht dat lopen op de loopband ook naar 1-2 keer per week brengen? Dat je dan de rest van de week geen energietekort maakt?
 
Goed dat nu eindelijk het advies binnenkomt en je er hopelijk iets aan verandert.
Heb ik niet voor niks weer al die oude topica van je doorgespit ;)
 
Goed dat nu eindelijk het advies binnenkomt en je er hopelijk iets aan verandert.
Heb ik niet voor niks weer al die oude topica van je doorgespit ;)


Haha ik ben er ook erg dankbaar voor Naar de vakantie ga ik de weekenden rust paken meer eten en minder loopband dat heb ik me al voorgenomen zo gaat het niet meer verder kiep bijna om
 
Net dokter geweest komt waarschijnlijk toch van het te lang te veel sporten lichaam krijg het allemaal niet verwerkt
Dus moet rustiger aan gaan doen
 
Ik merk dat je mijn standpunten niet goed hebt aangenomen, ik zou graag willen dat je de volgende adviezen even gaat opvolgen en dan report hoe je je met de tijd gaat voelen!

  • Op onderhoud eten
  • Probeer 8+ uren te slapen per dag
  • Neem 1 á 2 weken deload week (in dit geval helemaal niet gaan trainen, het liefst zo snel mogelijk want hoe langer je door gaat hoe erger je het maakt en op een gegeven moment dan kan het wel een jaar duren voordat je weer hersteld bent.)
  • Goed uit rusten en relaxen op de momenten wanneer je hier de mogelijkheid voor hebt
  • Als je je hier mee bezig houd wil ik dat je je niet teveel druk gaat maken want dit zorgt alleen maar voor meer stress
  • In plaats van 7 dagen cardio en krachttraining raad ik ja aan om 3 keer per week een fullbody schema te doen en 2 á 3 keer per week rustig cardio (maar eerst een deload week)

Ik lees nu dat je dus pas over een maand een deload week wilt gaan doen, ik raad je aan om dat nu te gaan doen.
 
8 uur slapen ?? Ik slaap nog geen 3 uur met slaaptabletten dus dat gaat nie lukken
2 weken rust wil ik nu niet ik heb met dokter afgesproken dat ik cardio na weekend stuk minder ga doen max 3 x per week
Deload helemaal stoppen wil ik niet over 4 weken stop ik 2 weken want dan ga ik op vakantie (sorry ben eigenwijs)
Eten ben ik wel meer aan doen nu
Dus al met al ga ik na weekend een stuk rustiger aan doen en beter eten en over 4 a 5 weken pak ik mijn deload
Na dr vakantie wil ik 4 a 5 keer gaan trainen ik heb al een aantal jaar getraind full body vind ik niks
 
Voeding en slaap goed krijgen lijkt me nummer 1. Daar heb je direct bewijs van dat het niet goed zit en kun je ook het beste aanpakken.

Hoeveel je precies wel of niet traint en of je een deload nodig hebt is nogal discutabel en blijkt niet direct uit je genoemde bloedtests.

Logisch dat je daar wat aan vast houdt. Je zou er wel wat minder stressend mee om kunnen gaan, maar dat is ook onderhevig aan punt 1 voeding en slaap.


Je bent alleen niet helemaal eerlijk en duidelijk want slaaptabletten en antidepressiva en antipsichotica mogen toch wel genoemd worden bij vragen rond bloedtests en stress. Lijkt me een stuk relevanter dan dat je van overgewicht naar een normaal gewicht bent afgevallen en elke dag wat sport.

Je dokters zullen ook wel uitleg hebben gegeven bij al die medicatie, bloedtests, en wat betreft je symptomen? Geeft dat je geen duidelijkheid?
 
Back
Naar boven