AndroidHealthClinic

Lean bulk combineren met trainen voor Triatlon(?)

Bezoekers in dit topic

Nou, sterker nog. Ik zou niet bodybuilding-stijl trainen maar op kracht, kracht-uithouding en conditie. Sowieso moet je heel allround zijn. Special forces & BBE achtige types zijn bijna omgekeerde topsporters. Ze moeten optimaal presteren in de slechtste omstandigheden, vaak niet goed te plannen. Je moet midden in de nacht uit je bed kunnen stappen in kutweer en een topprestatie leveren. Topsporters moeten optimaal presteren in 'ideale' omstandigheden en kunnen dan ook periodiseren en 'pieken' en er naartoe werken.
 
Nou, sterker nog. Ik zou niet bodybuilding-stijl trainen maar op kracht, kracht-uithouding en conditie. Sowieso moet je heel allround zijn. Special forces & BBE achtige types zijn bijna omgekeerde topsporters. Ze moeten optimaal presteren in de slechtste omstandigheden, vaak niet goed te plannen. Je moet midden in de nacht uit je bed kunnen stappen in kutweer en een topprestatie leveren. Topsporters moeten optimaal presteren in 'ideale' omstandigheden en kunnen dan ook periodiseren en 'pieken' en er naartoe werken.
Eens, een paar aanvullingen:
1. Als je de baan hebt, heb je tot op zekere hoogte geen seizoen of toernooi, al kan dat met werken naar een uitzending of parate periode iets anders zijn;
2. Je kan tot op zekere hoogte wel periodiseren waar je de accenten legt, b.v. een periode je max kracht op onderhoud en iets meer richten op kracht-uithoudingsvermogen, of een periode iets meer op endurance, de continu programmering van MTI werkt zo en Gym Jones tot op zekere hoogte ook;
3. Ook hierbinnen kan je periodes of programmering wat meer op massa richten, het voorbeeld wat je veel leest is dat een agent met iets meer schouders, borst, rug en armen kan helpen in de afweging van de arrestant of ie iets gaat proberen;
4. Voor de toelating en opleiding geldt natuurlijk dat het juist wel een event is: je weet precies wanneer dat begint en tot op zekere hoogte weet je wat je moet doen om je kansen op succes te vergroten. Het is vooral mentaal, maar je lichaam moet wel wat kunnen hebben;
5. Bij luchtmobiel lopen voor zover ik daar zicht op heb toch ook best wat grote brede mannen rond, Jocko Willink is al wat langer een enorm beest, zeker aan het begin van zo'n carrière ben je in de kracht van je leven en kan je best wat hebben. De eerste stap is wel toelating en opleiding.
6.
Een sterke triathleet die ook in teamverband kan werken geef ik betere kansen dan een bb'er.

De site en de nieuwsbrief van Defensietrainingsschema.nl staan vol met gratis tips.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven