• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

MuscleMeat

Lean-bulk gelijk last van darmen en slechter slapen

Bezoekers in dit topic

mr3000

Cool Novice
Waardering
15
Lengte
1m78
Massa
73kg
Vetpercentage
17%
Ik ben momenteel mijn kcal aan het verhogen en bulken is voor mij op 1 of andere manier altijd lastiger dan afvallen.
Het geen waar ik nu vooral mee zit dat ik zo'n 5 van de 7 dagen last van mijn darmen heb.

On-comfortabel, vooral savonds en einde dag veel gasvorming beetje kramp achtig en voel me gewoon daar niet geweldig door.
Ik probeer echt 80/90% clean te eten. Rijst, Groente, Kip, Brood, Kaas, Pindakaas enz.

Gisteravond had ik een grote pasta maaltijd. weinig spannends, olijfolie, tomaten, knoflook, pasta. Daarnaast los voor de eitwitten 2 kipfiletjes.
Had wel echt veel gegeten. maar heb de hele nacht liggen zweten in mn bed.

Ik dacht vaak dat het aan zuivel lag. maar gister geen zuivel op bijvoorbeeld.
Ook geen hoog bewerkt voedsel gister (geen shakes enz)

Is er een manier, test, bloedtest of andere dingen om te kijken of ik voeding niet goed verdraag. kan enorm weinig dingen concreet vinden wat ik het beste kan doen.

Heb je alleen aantallen verhoogd of heb je ook bepaalde dingen die je nu wel eet en eerder niet?

• Topic Starter Topic Starter
Drop je complete voedingsschema eens met wat je exact elke dag eet.
Hier even een voorbeeld

Ochtend:
Brood met kipfilet
krentenbol

Tussendoor:
XXL whey isolate

Lunch:
Burger gemaakt van kipgehakt in olijfolie
2 volkoren boterhammen

Diner:
Kipfilet 2x
Rijst
Wok saus (zelf gemaakt van soja, oestersaus, lichte soja, knoflook en wat peper zout)

Savonds:
2 Handjes kruidnoten
En later nog 2 boterhammen met kaas.

Zie vooral veel brood. en dit is zo'n 2500/2600 kcal.
150gram eiwitten 60/70 gram vetten
Brood wisselt wel eens tussen wit en bruin.
Verder eet ik elke dag wel rijst.
Avond is vaak rijst/pasta/aardappels met kip,zalm en af en toe rundvlees.

Heb je alleen aantallen verhoogd of heb je ook bepaalde dingen die je nu wel eet en eerder niet?
Eet vooral veel meer koolhydraten. En omdat ik best wat moeite heb met eiwitten ook welke dag wel 1 shake. (isolate)

Waarschijnlijk te weinig. kan ik wel eens goed op gaan letten. Gister toevallig wel goede 2 liter.

• Sad
Waarderingen: Maximum Effort
Hier even een voorbeeld

Ochtend:
Brood met kipfilet
krentenbol

Tussendoor:
XXL whey isolate

Lunch:
2 volkoren boterhammen

Diner:
Kipfilet 2x
Rijst
Wok saus (zelf gemaakt van soja, oestersaus, lichte soja, knoflook en wat peper zout)

Savonds:
2 Handjes kruidnoten

Eet vooral veel meer koolhydraten. En omdat ik best wat moeite heb met eiwitten ook welke dag wel 1 shake. (isolate)

Waarschijnlijk te weinig. kan ik wel eens goed op gaan letten. Gister toevallig wel goede 2 liter.
Je moet echt wel 4l water drinken, als minimum. 2L kap ik in de ochtend al weg

• Like
Waarderingen: Maximum Effort
Hier even een voorbeeld

Ochtend:
Brood met kipfilet
krentenbol

Tussendoor:
XXL whey isolate

Lunch:
2 volkoren boterhammen

Diner:
Kipfilet 2x
Rijst

Savonds:
2 Handjes kruidnoten

Dit is geen voedingschema. Als je bulkt/cut weet je exact tot de gram wat je eet. Kan zomaar zijn dat je maaltijden niet goed spreid over de dag en een dagdeel aanzienlijk meer eet.

Ook zijn er talloze tips die het makkelijker kan maken oa geen caff en koolzuur drinken en na elke maaltijd 10min wandelen.

• Topic Starter Topic Starter
Dit is geen voedingschema. Als je bulkt/cut weet je exact tot de gram wat je eet. Kan zomaar zijn dat je maaltijden niet goed spreid over de dag en een dagdeel aanzienlijk meer eet.

Ook zijn er talloze tips die het makkelijker kan maken oa geen caff en koolzuur drinken en na elke maaltijd 10min wandelen.

Klopt je hebt gelijk. ik freewheel te veel wellicht.
Ik eet nu gewoon binnen mn macro's maar vul indd de dingen die ik te weinig eet aan met zooi.

Moet misschien maar eens een echt schema gaan werken. dat helpt met preppen, en spreiden.

Klopt je hebt gelijk. ik freewheel te veel wellicht.
Ik eet nu gewoon binnen mn macro's maar vul indd de dingen die ik te weinig eet aan met zooi.

Moet misschien maar eens een echt schema gaan werken. dat helpt met preppen, en spreiden.
Half werk = half resultaat. Als je beetje vooruit wilt moet je exact elke dag weten wat je eet. Verteringsklachten kan overal aan liggen, maar zonder exact schema is het beetje hetzelfde als naar de dokter gaan en zeggen dat je pijn hebt.

Is er een manier, test, bloedtest of andere dingen om te kijken of ik voeding niet goed verdraag. kan enorm weinig dingen concreet vinden wat ik het beste kan doen.
Kunt inderdaad een bloedtest voor voedselintolerantie laten doen, of een eliminatiedieet volgen bijvoorbeeld middels FODMAP maar dat is wel een hele uitdaging.

Zou ook kunnen denken aan hoeveel vezels je nu binnenkrijgt, misschien dat wat makkelijkere kcal prettiger te verteren is voor je.

kcal vermelden zoals gezegd en hoeveel ben je "ineens" gestegen?

Terug
Naar boven