Fitness Seller

Lean bulk voer

Bezoekers in dit topic

19jeroen83

Novice
Lid geworden
6 feb 2023
Berichten
20
Waardering
15
Lengte
1m79
Massa
90kg
Vetpercentage
13%
Beste mede bodybuilders

Ik heb besloten dit jaar nog even door te bulken naar de 100 kg. ( ben nu 92.9 )
Eigenlijk alleen omdat als ik slanker/gecut ben,mezelf minder mooi vind zonder massa.
Dus de theorie hierachter is door calorie overschot spiermassa aankomen en vanaf februari 2024 rustig cutten.
Om aan mijn calorieën te komen is niet zo lastig. Zit op 3649 cal met 219gr eiwit 410gr koolhydraten enz enz.
Om makkelijk aan de calorieën te komen is brood ( bruin volkoren ) een goede optie maar... een dikkere buik staat daar tegenover.
Dus, minder brood.
Iemand een goede vervangen om toch aan de calorieën te komen.
Eet wel gewoon elke dag 100gr rijst met vis of iets dergelijks. Dus misschien maar 2x rijst??
Graag hoor ik jullie opties en meningen
 
Beste mede bodybuilders

Ik heb besloten dit jaar nog even door te bulken naar de 100 kg. ( ben nu 92.9 )
Eigenlijk alleen omdat als ik slanker/gecut ben,mezelf minder mooi vind zonder massa.
Dus de theorie hierachter is door calorie overschot spiermassa aankomen en vanaf februari 2024 rustig cutten.
Om aan mijn calorieën te komen is niet zo lastig. Zit op 3649 cal met 219gr eiwit 410gr koolhydraten enz enz.
Om makkelijk aan de calorieën te komen is brood ( bruin volkoren ) een goede optie maar... een dikkere buik staat daar tegenover.
Dus, minder brood.
Iemand een goede vervangen om toch aan de calorieën te komen.
Eet wel gewoon elke dag 100gr rijst met vis of iets dergelijks. Dus misschien maar 2x rijst??
Graag hoor ik jullie opties en meningen
Havermout! :bierbang: , (koude) pasta, bulgur, quinoa...
Kunt natuurlijk ook wat meer goede vetten nemen, dat gaat harder vwb kcal dan carbs. In de bulk eet ik zelf bv graag 's avonds een blok 85%chocolade als ik aan de kcal moet komen.
 
Bedankt voor je reactie, havermout is idd een goede optie. Ondanks dat de maaltijden af en toe lastig in te delen zijn ivm mn werk. Heb wel een eigen magnetron mee dus dat zorgt voor grappige en verbazende gezichten.
 
Bedankt voor je reactie, havermout is idd een goede optie. Ondanks dat de maaltijden af en toe lastig in te delen zijn ivm mn werk. Heb wel een eigen magnetron mee dus dat zorgt voor grappige en verbazende gezichten.
Je kan ook havermout met pindakaas en whey in de blender gooien. Dan kan je het drinken, ideaal
 
Havermout is goed in te delen. Heb 500 gr kwark met 40gr havermout, dus doe er iets meer in als aanvulling dan.Gebruik verder zelf geen poeders zoals whey. Maar ook goeie optie anders! Thnx
 
Havermout is makkelijk. Denk ook aan speltvlokken, hele boekweit, rijstpapier, simpele basic muesli, rijstwafels (dik belegd),
Pasta of rijst salade, simpele dingen als couscous en rijstmie (is alleen wellen in heet water).
Of blik bonen (bruin, wit, rood) linzen, kikkererwten, tomaat,ui,komkommer oid erdoor met blikje tonijn in groente. Eenvoudig mee te nemen en kan koud of warm gegeten worden.
Bak voor een paar dagen pannenkoeken (havermout, tarwemeel, speltmeel of andere meel soort.
Er zijn enorm veel variaties mogelijk ipv brood.
 
Super veel variatie inderdaad. Denk dat pannekoeken wel het makkelijkst is. Eet zowiezo al eiwit pannekoeken met cottagecheese. Dus dat zit wel goed. De rest ga ik ff na. Beetje schuifen in mn dieet. komt vast goed. Bedankt!
 
Begin met een stevig ontbijt als ik met 150g havermout en 750/800ml melk, banaan erbij en klaar.
562.5 havermout
744 melk (in mijn geval jersey)
banaan reken ik standaard op 120kcals
 
En ook al zijn t geen carbs.
Paar eitjes is ook makkelijk. Eenvoudig weg te eten. :)
 
Ach ja, als je de woke koekje maar in de winkel laat liggen :)
 
Als ik jou was zou ik mezelf niet vastpinnen aan bulken tot een bepaald gewicht. Je weegt nu 93kg en je wil naar de 100… Ambitieus plan, maar 7kg spiermassa gaat jaren duren, dus bijna alles wat je gaint die 7kg zal vet en in mindere mate mocht zijn. Waarom zou je dat willen? 7kg afvallen ben je dalijk maandenlang mee bezig…
 
Het nadeel is natuurlijk dat je niet plaatselijk kan afvallen of aankomen en besef wel dat uiteindelijke cut ook heftig zal zijn. Laatste mini cut was op 2200 cal. Na 3 weken totaal geen puf meer. Minder in gewichten tillen enz. Maar wel 4 kg in 3 weken afvallen waarvan de 1e kilo idd vocht.
Dus mijn idee van doorbulken is in ieder geval zoveel mogelijk spiermassa aankomen door calorieën overschot en besef dat dit geen 7 kilo spiermassa is.
Hoeveel spiermassa kan je aankomen op voeding in een jaar zeg maar?
 
Het nadeel is natuurlijk dat je niet plaatselijk kan afvallen of aankomen en besef wel dat uiteindelijke cut ook heftig zal zijn. Laatste mini cut was op 2200 cal. Na 3 weken totaal geen puf meer. Minder in gewichten tillen enz. Maar wel 4 kg in 3 weken afvallen waarvan de 1e kilo idd vocht.
Dus mijn idee van doorbulken is in ieder geval zoveel mogelijk spiermassa aankomen door calorieën overschot en besef dat dit geen 7 kilo spiermassa is.
Hoeveel spiermassa kan je aankomen op voeding in een jaar zeg maar?
Je kunt dan beter gaan leanbulken zodat je ew ~200g aankomt
 
Laatste mini cut was op 2200 cal. Na 3 weken totaal geen puf meer.
Zelfde gehad. Bleek dat meer vetten de oplossing was (plus een refeed, die heb je -ik iig wel- af en toe nodig tijdens de cut)
 
Hoeveel spiermassa kan je aankomen op voeding in een jaar zeg maar?
Denk dat 2-3kg vvm per jaar in het begin heel netjes is. Wordt natuurlijk ook steeds moeilijker, leeftijd is daarbij ook een factor.
 
Denk dat 2-3kg vvm per jaar in het begin heel netjes is. Wordt natuurlijk ook steeds moeilijker, leeftijd is daarbij ook een factor.
2-3 kg is wel erg weinig
 
Back
Naar boven