Fitness Seller

leeftijd invloed op spiergroei?

Bezoekers in dit topic

bear

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
7 mei 2005
Berichten
1.896
Waardering
1
hallo,

ik vroeg mij af of leeftijd invloed heeft op de spiergroei. is er dus een bepaalde leeftijd die ideaal is voor de spiergroei waarmee je meer progressie maakt dan vroeger of later met dezelfde trainingsomstandigdheden? ik weet zelf al dat voor een gedeelte testosteron hierbij een rol speelt. maar hoe precies en welke factoren zijn nog meer belangrijk? of maakt het helemaal niet uit welke leeftijd je bent. je maakt toch dezelfde progressie.

ik ben wel nieuwsgierig omdat ikzelf nogal jong (16) ben en wil weten of het later allemaal nog wat sneller of langzamer kan gaan.

alvast bedankt:)
 
In de pubertijd maak je je eigen testosteron aan, in vrij grote hoeveelheden.
Meer dan na je pubertijd tenminste.

Dus ideale leeftijd zal gemiddeld tussen de 15 en 25 liggen.
 
Een beginner groeit meestal wel vrij snel
Als je nog heel jong bent, zijn je testosteron-niveaus ook nog lager waardoor je eigenlijk minder vlug groeit. Maar op jouw leeftijd is dit normaal niet echt een probleem meer.
 
16 is een mooie leeftijd om te beginnen maar verwacht nog geen brute massa maar je kan altijd gespierder dan je leeftijds genoten worden!
vanaf je 18e denk ik dat de serieuze massa kan komen! maar een mooie basis is nooit weg.
 
super leeftijd om mee te beginnen je bent zelfs te laat !!! :cool: :D
 
Ja is zeker een voordeel dat je kan benutten die piekende testosteron tussen 15 en 25. Daarna gaat het naar beneden, niet dat je dan plots helemaal niet meer groeit, het zal steeds moeilijker worden. Jong beginnen betekend dat je veel massa kan pakken die ook blijft zitten en een goede basis vormt.
 
oke dan. dat is wel mooi dat ik op tijd in aanraking met deze sport ben gekomen. bedankt voor de antwoorden.

hmm was dat topic trouwens niet tegen gekomen met de zoekfunctie.
 
Back
Naar boven