XXL Nutrition

leeftijd

lorenzo

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
Wat is de minium leeftijd bij het powerliften om mee te mogen doen bij de jeugd.En wie weet waar ik de resultaten van deze wedstrijden kan vinden.

• Topic Starter Topic Starter
Kom spike,volgens mij weet jij dat wel.Mijn zoon is namelijk 12 jaar en is een paar keer met me mee wezen trainen.Bij de tweede keer dat ik borst met hem samen ging trainen pakte hij 6x60 kg.Vandaag bij het squaten pakte hij 3x90kg met een olympische wedstrijdstang en schijfen.Ik zie sommige jongens van een jaar of 17 die al een aantal maanden trainen dit niet doen.

lorenzo zei:
Kom spike,volgens mij weet jij dat wel.Mijn zoon is namelijk 12 jaar en is een paar keer met me mee wezen trainen.Bij de tweede keer dat ik borst met hem samen ging trainen pakte hij 6x60 kg.Vandaag bij het squaten pakte hij 3x90kg met een olympische wedstrijdstang en schijfen.Ik zie sommige jongens van een jaar of 17 die al een aantal maanden trainen dit niet doen.
zijn idd flinke gewichten.

heeft ie zeker van zn moeder? :p

De jongste categorie die er is: 13-15 jaar, dus volgend jaar kan hij starten met wedstrijden.

Uitslagen van WPC kun je vinden op: http://users.pandora.be/wpcbelgium

Moest je nog meer vragen hebben in verband met Powerlifting, vraag het maar gerust rond op dit forum, we zullen met alle plezier helpen.

nou, dat hij maar met jou begint te trainen. dat hij vooral een goede techniek leert. als ik zie wat hij nu heft kan hij ver komen, heel ver. en volgend jaar kan hij al op wedstrijd

6x 60 met 12 jaar ??? als dat zo is pet af!!!! :thumb:

kom op lorenzo, 12 jaar en 6x60 kilo na de tweede training, overdrijf je niet nu?

Waarom zou hij overdrijven? Je weet toch verders nets over z'n zoon (lengte, gewicht, bouw enz)

Traint bij ons een sinds kort een "ventje" van 15 (komt ook met z'n vader mee) die een kop boven mij uitsteekt en 90kg op de weegschaal zet. Traint nu al zwaarder als sommige meer ervaren trainee.

Hij weegt 63 enne,waarom zal ik hier over liegen.Ik zal het nog sterker vertellen,op het moment sqout hij 115.Van de week ga ik naar sss in alkmaar met hem trainen voor de techniek.

da's flink! zeker laten trainen op techniek! daarmee zal hij ver geraken!

heeft hij vroeger nog andere sporten gedaan?

Hij heeft een tijd lang judo gedaan.Won bijna alles op kracht maar niet op techniek.Ik zie dit ook weer terug met krachtsport,het daedliften wild er niet in.Ik ben hier ook mee gestopt omdat ik bang ben voor blesures omdat hij nog zo jong is.

niet doen, als je wil dat hij zonder blessures blijft dan moet je de deadlift blijven doen, en je moet hem dwingen een minimum aan techniek te gebruiken! hoe vroeger hij dit onder de knie heeft, hoe beter het zal zijn voor hem!

Jammer,hij is ermee gestopt.Gaat nu met een jochie uit zijn klas mee met wedstrijdzwemmen.Hij is nog steeds 12 en kon al 130 squaten.Zie in de sportschool geen tieners die hem dat na doen.

lorenzo zei:
Jammer,hij is ermee gestopt.Gaat nu met een jochie uit zijn klas mee met wedstrijdzwemmen.Hij is nog steeds 12 en kon al 130 squaten.Zie in de sportschool geen tieners die hem dat na doen.

Echt wel apart, zo'n super genetische aanleg. Mijn broertje is ook 12 met 43kg en circa 1.60m, maar die squat max 20kg ofzo :p (fullsquat).

Maar jammer dat hij ermee gestopt is..

130??? OMFG :thumb: Sterk joch zeg!!!!!

't is jammer voor de sport dat hij gestopt is, maar als hij liever iets anders doet, tjah, wie ben je dan om hem dit te ontnemen.

Terug
Naar boven