MuscleMeat

Leeftijd

Bezoekers in dit topic

evilspock

Cool Novice
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
19 apr 2003
Berichten
141
Waardering
0
wist niet precies waar deze thread thuis hoort dus plaats ik hem maar hier.

zijn er wat grenzen aan te geven in hoeverre de leeftijd gevolgen heeft voor het spier opbouw proces,

tuurlijk zal een 70 jarigen minder spieren opbouwen dan een 18 jarige :D

maar wat bv tussen de 20 en de 40, groeit een 20 jarige harder dan een 30 iger en kun je nog groeien na je 40 of is het dan bijhouden?


:rocker:
 
"...Andropause is the male equivalent of menopause, the condition in which women experience a drop in estrogen levels. A key difference is that andropause occurs more slowly and over a longer period of time than menopause. Andropause can lead to a loss of muscle mass, an increase in body fat and a decreased coïtus drive. Generally, andropause is caused by natural aging, and not a physical deficiency within the body. Some estimates show that by age 50, male testosterone levels have dropped to levels that are 25-30% below the levels of a 25 year old...."
 
Ik kan je helaas geen zwart/wit antwoord geven, want zo zit de wereld niet in elkaar.
Voor ieder mens is het weer anders, maar in het algemeen geldt dat je naarmate je ouder wordt je minder potentie hebt voor het groeien van spiermassa.
Als je jong bent (tot pakweg 30 jaar) dan gaat het allemaal nog heel goed. Veel mensen merken na hun 30-ste dat het allemaal een ietsje minder wordt.
Er zijn echter ook mensen van in de dertig of veertig die met bodybuilding beginnen en dan al dan niet met gebruik van anabolen nog een heel eind kunnen komen of zelfs groot kunnen worden.
 
ik denk dat je tussen de 20-25 t beste kan groeien...

maja t verschilt per persoon natuurlijk :)
 
Originally posted by Gespierd Stuk

Als je jong bent (tot pakweg 30 jaar) dan gaat het allemaal nog heel goed. Veel mensen merken na hun 30-ste dat het allemaal een ietsje minder wordt.

hmm... dan zal ik met mijn 29 dit jaar nog maar goed mijn best doen:D
 
Ik ben 31 en ben het laatste jaar gegroeid als nooit tevoren!!
 
en hoe moet je je spier massa onderhouden, die je in je jongeren jaren hebt gekregen? ( ik praat dus over 50-85 jaar )
 
Back
Naar boven