MuscleMeat

leeg voelen?

Bezoekers in dit topic

beer

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
26 jan 2003
Berichten
69
Waardering
0
ja effe een kleine vraag.

Ik ben 38 jaar jong en train nu een 5 tal maanden op een redelijke goede manier(zeggen ze op de club).Mijn voeding is niet echt slecht denk ik(veel kwark,kip,tonijn,melk,rijst,groenten).
Slapen doe ik ook genoeg. en als suplement,multi vitamine en
proplete whey van labrada.

hoe komt het dat ik me de laatste tijd zo vlug moe ben, en zo snel leeg ben tijdens het trainen? kom ik mischien iets tekort aan mineralen ofzo?
 
Originally posted by beer
ja effe een kleine vraag.

Ik ben 38 jaar jong en train nu een 5 tal maanden op een redelijke goede manier(zeggen ze op de club).Mijn voeding is niet echt slecht denk ik(veel kwark,kip,tonijn,melk,rijst,groenten).
Slapen doe ik ook genoeg. en als suplement,multi vitamine en
proplete whey van labrada.

hoe komt het dat ik me de laatste tijd zo vlug moe ben, en zo snel leeg ben tijdens het trainen? kom ik mischien iets tekort aan mineralen ofzo?

koolhydraten??
 
Wat eet je net voor je training? Zit je genoeg aan het bruin brood, pasta,...?
Anders moet je wat water mengen met een BEETJE dextrose om je suikerpeil stabiel te houden.
 
ik train dus s'morgens om 09.30,voor de training eet ik wat speciaal K(kelloggs) met melk,met andere woorden dit is wat weinig zeker?
 
jep!

zowiezo kelloggs skippen (te veel suikers).

eet voor de training wat bruine boterhammen met flink eiwit rijk beleg of wat bakken brinta, noem maar op. vergeet niet dat je de hele nacht nix hebt gegeten, dus daar ben je ook al leeg van. die beetje kellogs met wat melk, tja is wat weinig om je weer op te laden.
 
Originally posted by KaLe
jep!

zowiezo kelloggs skippen (te veel suikers).

??? suikers? suiker moet je zelf toevoegen dus heb je zelf in de hand, en in kelloggs Special K zelf zit ik niet of weinig suikers.
 
dus s'morgens wat meer eten en dan zou het moeten lukken

ok bedankt voor de reacties
 
Originally posted by beer
ja effe een kleine vraag.

Ik ben 38 jaar jong en train nu een 5 tal maanden op een redelijke goede manier(zeggen ze op de club).Mijn voeding is niet echt slecht denk ik(veel kwark,kip,tonijn,melk,rijst,groenten).
Slapen doe ik ook genoeg. en als suplement,multi vitamine en
proplete whey van labrada.

hoe komt het dat ik me de laatste tijd zo vlug moe ben, en zo snel leeg ben tijdens het trainen? kom ik mischien iets tekort aan mineralen ofzo?

Klinkt een beetje als insuline resitent. Misschien moet je eens minderen met snelle koolhydraten/ suikers. Probeer te minderen met bijv: snoep, frisdrank, fruitdranken, cornflakes, brood, witterijst, pasta's e.d., etc... Wanneer je toch kiest voor brood, rijst, pasta koop dan volkoren(onbewerkte) producten. Ook melk kan voor behoorlijke insuline schommelingen zorgen. Zeker voor het trainen moet je niet een van deze producten nemen.
 
Originally posted by Elmar


??? suikers? suiker moet je zelf toevoegen dus heb je zelf in de hand, en in kelloggs Special K zelf zit ik niet of weinig suikers.


snelle kh --> suikers !
 
Ben het met Kale eens, klinkt als hypoglycemia (oftewel lage bloedsuiker). Het is een rebound effect van je lichaam. Als je koolhydraten binnenkrijgt wordt dit uiteindelijk omgezet in suiker en komt zo het bloed binnen. Een hoge bloedsuiker kan tot allerlei klachten leiden waardoor je lichaam ook zo snel mogelijk probeert deze naar beneden te krijgen. Dit door middel van het afscheiden van insuline door de alvleesklier. Dit zet de cellen aan om glucose op te nemen waardoor je bloedsuiker daalt.
Als je last hebt van insuline resistentie dan scheidt je lichaam veel meer insuline af dan nodig (soort allergie reactie). Dit heeft als effect dat na het eten van koolhydraatrijke maaltijden je een drop krijgt in bloedsuiker waardoor je je leeg en futloos kunt voelen.

Het verminderen van vooral snelle koolhydraten en het liefst het totale aantal koolhydraten tot max 72 gram kan je helpen. Probeer hiervan rustig af te kicken en koolhydraten te vervangen door vet/eiwit.
Verder kan chroom je insuline gevoeligheid wat verhogen. 200mcg dagelijks kan een goed effect hebben.
 
heb deze week dus mijn eten wat aangepast,eigenlijk s'morgens vanaf 07.00 uur als ik opsta goed beginnen eten(lees veel eten),het verschil enorm groot is op de training en ik geen last meer heb met dat leeg gevoel
 
U GO GIRL!! :) :thumb:
 
Ikzelf zou noooit kunnen trainen met een lege maag.. Geef mij maar een lekkere volle buik achter de gewichten.. En dan gieten we er nog lekker 2 flessjes ISostar bij...

:lifter: Block Rocking Beats !!!
 
Nou volle maag is ook niet goed. 's ochtend je maag volgooien en de rest van je maaltijden van "zo ik zit neit vol maar heb toch genoeg gegeten"
 
klopt goed ontbijt is het halve werk.

Wat ik bij mezelf merk is dat ik mijn middageten ook beter moet spreiden, om Insulineschommelingen te voorkomen (duf gevoel) Nou lukt dat goed op het moment omdat ik mijn kh's omlaag heb geschroefd.

Morgen krijg ik m'n chroom binnen om mijn insuline-level nog meer te stabiliseren (op m'n werk laten bezorgen)
 
Originally posted by Scighera
klopt goed ontbijt is het halve werk.

Wat ik bij mezelf merk is dat ik mijn middageten ook beter moet spreiden, om Insulineschommelingen te voorkomen (duf gevoel) Nou lukt dat goed op het moment omdat ik mijn kh's omlaag heb geschroefd.

Morgen krijg ik m'n chroom binnen om mijn insuline-level nog meer te stabiliseren (op m'n werk laten bezorgen)

Wat goed werkt om insuline schommelingen te voorkomen, is je maaltijden evenwichtig verdelen(e/k/v/). Vooral vet voorkomt grote insuline schommelingen(vertraagt de afgifte).
 
Back
Naar boven