AndroidHealthClinic

Leg press: positie van de voeten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

als je je knieen maar recht houd. Naar buiten is niet perse erg slecht, maar knieen naar binnen draaien met een paar 100 kg erop is not cool brah
Heb ze maar licht naar binnen.. En press geen 'paar 100 kg'.
Dan ben ik heel benieuwd waar bij jou de knieen heen gaan en hoelang je dit al doet?
Sinds ik het fijner vind dan knieën naar buiten.
 
Ik zal voortaan wat meer letten op de positie van mijn knieën t.o.v. mijn voeten. Volgens mij houd ik inderdaad mijn benen meer recht en mijn voeten wijzend naar buiten.





Lijkt me wel een beetje een onnatuurlijke houding?

Vraag me ook af, duwen jullie met je hak tegen het platform aan, of met je tenen?

volgens mij is hak het beste, maar ik duw meer met de bal van mn voet
 
Sinds ik het fijner vind dan knieën naar buiten.

OK, vooral doorgaan dan.

---------- Post toegevoegd Sun 23 Dec 2012 om 16:56 ----------

Vraag me ook af, duwen jullie met je hak tegen het platform aan, of met je tenen?

Probeer me te concentreren op met de hakken te duwen, maar op een gegeven moment duw ik met ales wat er maar bij komt kijken om het gewicht omhoog te krijgen :)
 
maar is het dan wel zo dat je voeten lager op t board meer quads is en wat hoger meer hams en glutes erbij komen?

en wijd ook binnenkant quads worden benadrukt?
 
Het was zo dat als de knieen voorbij de knieen gaan, de 'shear forces' op het gewricht inderdaad groter worden; dit kunnen je knieen met goede uitvoering en in een gezond persoon goed aan. De krachten op de heup werden echter in verhouding nog groter dan bij de knieen waardoor daar risico's ontstaan. Ik zal ff proberen het artikeltje erbij te halen
 
maar is het dan wel zo dat je voeten lager op t board meer quads is en wat hoger meer hams en glutes erbij komen?

en wijd ook binnenkant quads worden benadrukt?

Het is niet zozeer de voetpositie op zich, maar de beweginguitslag die bepaald in welke mate de ham/glute bij de beweging betrokken wordt en wat dat betreft betekend een hogere/wijdere voetpositie meestal dat de benen meer bewegingvrijheid hebben (knieën gaan meer richting schouders dan richting borst) waardoor de beweginguitslag thv de heup groter is.

---------- Post toegevoegd Sun 23 Dec 2012 om 18:22 ----------

Het was zo dat als de knieen voorbij de knieen gaan, de 'shear forces' op het gewricht inderdaad groter worden; dit kunnen je knieen met goede uitvoering en in een gezond persoon goed aan. De krachten op de heup werden echter in verhouding nog groter dan bij de knieen waardoor daar risico's ontstaan. Ik zal ff proberen het artikeltje erbij te halen

Bedoel je deze http://forum.dutchbodybuilding.com/...es-during-the-barbell-squat-44028/#post760625

Practical applications: Although restricting forward movement of the knees may minimize stress on the knees, it is likely that forces are inappropriately transferred to the hips and low-back region. Thus, appropriate joint loading during this exercise may require the knees to move slightly past the toes.
 
Het is niet zozeer de voetpositie op zich, maar de beweginguitslag die bepaald in welke mate de ham/glute bij de beweging betrokken wordt en wat dat betreft betekend een hogere/wijdere voetpositie meestal dat de benen meer bewegingvrijheid hebben (knieën gaan meer richting schouders dan richting borst) waardoor de beweginguitslag thv de heup groter is.

ahh, op die manier, nu ist duidelijk ja :)
 
Het is niet zozeer de voetpositie op zich, maar de beweginguitslag die bepaald in welke mate de ham/glute bij de beweging betrokken wordt en wat dat betreft betekend een hogere/wijdere voetpositie meestal dat de benen meer bewegingvrijheid hebben (knieën gaan meer richting schouders dan richting borst) waardoor de beweginguitslag thv de heup groter is.

---------- Post toegevoegd Sun 23 Dec 2012 om 18:22 ----------



Bedoel je deze http://forum.dutchbodybuilding.com/...es-during-the-barbell-squat-44028/#post760625

Practical applications: Although restricting forward movement of the knees may minimize stress on the knees, it is likely that forces are inappropriately transferred to the hips and low-back region. Thus, appropriate joint loading during this exercise may require the knees to move slightly past the toes.

Is die grotere bewegingsuitslag vd heupen nou negatief? alsin kwalijk?
 
In het verhaal van mij is het positief. (het gaat trouwens over grotere bewegingsuitslag van de benen ter hoogte van de heup, niet over bewegingsuitslag van de heup zelf)

Dat tweede deel gaat er over dat als je je knieen niet voorbij je tenen laten gaan de stress naar je heup/lage rug gaat.

Het gaat
 
Back
Naar boven