Fitness Seller

Legday met een beginner

Bezoekers in dit topic

kensha

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
9 apr 2013
Berichten
273
Waardering
3
Lengte
1m78
Massa
66kg
Vetpercentage
13%
Beste DBB'rs,

Voor morgen heb ik een vrouwelijke slachtoffer voor de leggday.

Zij zou v/d week al 2 keer naar de sportschool zijn geweest en zij wilde graag een keer met mij gaan trainen bij mijn sportschool.

Waar ik wel benieuwd naar bent zal ik haar de meerdere oefeningen laten uitvoeren/uitleggen hoe het gaat of zal dat als beginneling teveel voor haar lichaam worden?

Natuurlijk gaan we wel even met lichte gewichten trainen om alles goed door te nemen.

Het enigste wat zij heb gedaan is een paar squats en legg press, de squat zou ze nog niet helemaal de goede vorm hebben.
 
Eerste dag of niet .. laat haar voelen hoe het is om te trainen .. natuurlijk beginnen met lichte gewichten maar ze moet een idee hebben hoe het is, anders krijg je dlde volgende keer dingen te horen als, ja maar de vorige keer hadden we niet zoveel oefeningen blabla
 
Zou haar laten squatten leg pressen, en dan goed op de form letten van haar. :cool: Je hebt gij deze gewoon een vrijkaart om ongegeneerd naar haar kont te kijken met het excuus om te zien of ze het goed doet :p

Verder gewoon leg extension, leg curl en mss nog adductor oefeningen. Lunges zeker niet vergeten! En vooral niet te zwaar in gewicht gaan anders zal ze de training niet eens afronden vrees ik
 
Zou inderdaad gewoon de oefeningen nemen die Coby zegt.
Ze moet natuurlijk wel het gevoel hebben dat ze iets gedaan heeft :p
 
Dat is waar, overig wanneer haar spieren later zijn ontwikkelt dan kan ze bijvoorbeeld meer kuit oefeningen gaan pakken wanneer die achter gaan lopen in vergelijking met de rest.

Ik weet niet alles, maar wel een hoop voornamelijk dankzij de forum en youtube.
 
Beste DBB'rs,

Voor morgen heb ik een vrouwelijke slachtoffer voor de leggday.

Zij zou v/d week al 2 keer naar de sportschool zijn geweest en zij wilde graag een keer met mij gaan trainen bij mijn sportschool.

Waar ik wel benieuwd naar bent zal ik haar de meerdere oefeningen laten uitvoeren/uitleggen hoe het gaat of zal dat als beginneling teveel voor haar lichaam worden?

Natuurlijk gaan we wel even met lichte gewichten trainen om alles goed door te nemen.

Het enigste wat zij heb gedaan is een paar squats en legg press, de squat zou ze nog niet helemaal de goede vorm hebben.

Ik zou het gewoon bij de basics houden en ook de intensiteit niet te hoog gooien.

Ik weet dat het leuk is iemand af te beulen, maar bij beginners volgt daar regelmatig uit dat ze de de brui er aan geven wat zonde zou zijn.
 
Ik kan me de dagen na mijn eerste echte legday met iemand die dat wekelijks deed nog heel goed herinneren....het was een hel. Moest voor mijn werk ook nog hele middag traplopen.....maak het niet te gek. Gewichten niet te zwaar en niet te gek veel sets. Ik kon er gelukkig wel om lachen, nu helemaal:P
 
Ik zou het gewoon bij de basics houden en ook de intensiteit niet te hoog gooien.

Ik weet dat het leuk is iemand af te beulen, maar bij beginners volgt daar regelmatig uit dat ze de de brui er aan geven wat zonde zou zijn.

Idd

Ik had ook zo'n grapjas mee de eerst x.
Sommigen zouden er de handdoek wel eens voor in de ring kunnen gooien.
 
Eerst een lange sessie mobiliteitswerk laten doen en van die pole squats aantal keer vast laten houden onderin. Dan squats met lege stang of zelfs een stok en deadlifts laten beginnen van een kleine verhoging. Heel licht als ze serieus wil leren anders leer je alleen verkeerde patronen aan.

Daarna kan je wat volume draaien als je er toch wat meer arbeid in wilt krijgen op bijvoorbeeld split squats met bodyweight, pullthroughs, leg curls en leg press evt
 
Pff de eerste keer legday kon 3 dagen niet meer normaal op de wc zitten
 
Ook genoeg beginners meegenomen.
En juist altijd eerlijk op gewezen, kijk niet naar mij, doe rustig.
maar ondanks goed bedoelde woorden knallen ze gelijk als een debiel, lopen vervolgens
een week ziek zwak en misselijk en gaan nooit meer terug.
 
Back
Naar boven