XXL Nutrition

Legday

Bezoekers in dit topic

Je kunt na de werksets met 185kg, ook afbouwen naar 150 en vol reps en 100kg vol reps(gewoon helemaal naar de klote gaan)
Ik doe maar 2 sets legpress 5-9 reps en 10-15 reps. Rust 3 min. Ik neem aan dat je daarmee dropsets bedoelt?
 
Ik doe maar 2 sets legpress 5-9 reps en 10-15 reps. Rust 3 min. Ik neem aan dat je daarmee dropsets bedoelt?
Net hoe jij het noemt.
 
Aannames. Nooit gehoord van piramidesetjes?
Zeker wel, reverse piramide setjes doe ik zelf. Maar waarom zou je je zwaarste gewicht op laatste doen als je al vermoeid bent en dus minder reps kan doen? Mechanische belasting is belangrijkste voor spiergroei, dus meer reps met zwaarder gewicht hoe meer spiergroei.

Wat ik zie bij mensen die piramide setjes doen is dit;

100kgx12
120kg x10
140kg x8

Als je al 12 reps kan doen met 100 kg en daarna 120 kg met 10 reps dan was die eerste set niet uitdagend genoeg. Btw dit zie ik in mijn omgeving, weet niet hoe het met TS zit
 
Als je al 12 reps kan doen met 100 kg en daarna 120 kg met 10 reps dan was die eerste set niet uitdagend genoeg. Btw dit zie ik in mijn omgeving, weet niet hoe het met TS zit

Verdiep je eens hier in dan zie je dat het heel normaal is dat je in een vervolg set meer aan kan

 
Zeker wel, reverse piramide setjes doe ik zelf. Maar waarom zou je je zwaarste gewicht op laatste doen als je al vermoeid bent en dus minder reps kan doen? Mechanische belasting is belangrijkste voor spiergroei, dus meer reps met zwaarder gewicht hoe meer spiergroei.

Wat ik zie bij mensen die piramide setjes doen is dit;

100kgx12
120kg x10
140kg x8

Als je al 12 reps kan doen met 100 kg en daarna 120 kg met 10 reps dan was die eerste set niet uitdagend genoeg. Btw dit zie ik in mijn omgeving, weet niet hoe het met TS zit

Onzin.

Als ik 10x220 squat dan was mijn 8x200 die ik ervoor deed niet uitdagend genoeg?

Bro stfu.
 
Onzin.

Als ik 10x220 squat dan was mijn 8x200 die ik ervoor deed niet uitdagend genoeg?

Bro stfu.
Hoe is dat onzin. De gewichten maken dat iedereen zal denken holy shit ja. Maar als jij nadat je 8x200 hebt gedaan na 3 minuten 10x220 doet stelde die 8x200 voor jou niet veel voor. Je gaat 4 reps omhoog met 20 kg extra aan de stang.
 
Hoe is dat onzin. De gewichten maken dat iedereen zal denken holy shit ja. Maar als jij nadat je 8x200 hebt gedaan na 3 minuten 10x220 doet stelde die 8x200 voor jou niet veel voor. Je gaat 4 reps omhoog met 20 kg extra aan de stang.

Niet veel voor? Man dat is huilen :roflol: Daarna neem ik wel goed mijn rust om op de laatste set all out te gaan.

Maar waar gaat dit over, dat je altijd zo veel mogelijk gewicht aan je stang moet hangen om te groeien? Je snapt dat dit ook de grootste bullshit is? Dus als ik met mijn werksets onder de 200 blijf zijn ze nutteloos? Lol.
 
Niet veel voor? Man dat is huilen :roflol: Daarna neem ik wel goed mijn rust om op de laatste set all out te gaan.

Maar waar gaat dit over, dat je altijd zo veel mogelijk gewicht aan je stang moet hangen om te groeien? Je snapt dat dit ook de grootste bullshit is? Dus als ik met mijn werksets onder de 200 blijf zijn ze nutteloos? Lol.

Dat zeg ik geen van allen. Ik zeg dat als jij 12x220 hit ( waarvoor alle respect) dan is een 8x200 nog altijd netjes maar niet ver van een walk in the park.
 
Dat zeg ik geen van allen. Ik zeg dat als jij 12x220 hit ( waarvoor alle respect) dan is een 8x200 nog altijd netjes maar niet ver van een walk in the park.

Niet ver van een walk in the park :roflol: Het was trouwens 10x220 na een 8x200 maar oke.

Jij zegt dat niet, maar Kenny dus wel.
 
De squat is een erg goede oefening voor de benen en algehele krachtontwikkeling, zeker geen must-have in een programma, maar ik ben van mening dat het wel kan bijdragen aan zijn 'gebrek aan' progressie ja, helemaal als beginnend lifter. Dat je zonder squatten geen grote benen kan krijgen maak jij ervan.
Mijn opmerking over zonder squat geen grote benen was wat te kort door de bocht.

Wat ik bedoel is als het geen must have is (waar ik het ook mee eens ben) zou het raar zijn als zijn progressie probleem wordt opgelost door de Squat. Dan denk ik dat het probleem ergens anders zit.
Ook zit je bij een squat zit je met balans en tot falen gaan kan lastig zijn omdat je in de meeste gyms niet de stang kan laten vallen bijvoorbeeld. Bij een hack squat of leg press is dit niet of minder aan de orde. Die oefeningen lijken mij dan qua aanzetten van spiermassa wel optimaler dan een squat of toch zeker niet minder dan een squat.
 
Wellicht was de intensiteit anders

Volume, frequentie zijn ook factoren waarmee je moet rekenen. Ik kan prima groeien met 160kg squats ook al kan ik veel zwaarder squatten. Jij zegt dat setjes op een dergelijke intensiteit waardeloos zijn, daar ben ik het dus niet mee eens.
 
Back
Naar boven