Fitness Seller

Legday (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
3 aug 2022
Berichten
8
Waardering
2
Lengte
1m83
Massa
70kg
Vetpercentage
13%
Hallo,

Ik ben al een tijdje in de fitness wereld en ben binnen 2 jaar van 56kg naar 75 kg gegaan. Nu ben ik heel erg tevreden met mijn progressie op mijn benen na. Natuurlijk zie ik wel dat ze zijn gegroeid binnen deze 2 jaar, maar ik vind dat het in verhouding met mijn boven lichaam niet echt klopt. Nu heb ik een vraagje, ligt dit aan mijn legday split? Mijn legday bestaat uit Legpress (Opwarmset: 120kg - Set 1: 160 - Set 2: 200 - Set 3: 220), LegExstension (4 sets 70kg/80kg), LegCurl (70kg 4 Sets) en als laatst RDL’s ook doe ik kuiten erbij CalvRaises 4 sets 80/90 kg, SeatedCalvRaises 4 sets 90/100 kg en legpress calvraises 140kg. Ook eet ik voldoende ik zit in de bulk en eet zo’n 3000/4000 calorieen per dag. Ik zou graag willen weten waar dit aan kan liggen .

Alvast Bedankt!
 
Met 70-75kg bij 1.83m heb je nog wel 8-12kg te gainen, dat heeft tijd nodig als je geen vet monster wilt worden. begin eens te squatten/kniebuigen.
 
Train je benen met dezelfde intensiteit als je andere spiergroepen? Vooral met quads een set tot falen gaan is niet heel prettig, maar wel nodig!
 
Gezien de gewichten die je pakt op leg day icm met je bw kan ik met enige zekerheid zeggen dat je uitvoering niet optimaal is.
 
Benen trainen doet idd meer pijn als andere spiergroepen. Probeer eens de zwaardere oefeningen (Squats, RDL, Legpress) als eerste te nemen en de Curl/Extensions als laatste om de laatste krachten eruit te duwen.
Verder kan het aan vele zaken liggen: intensiteit, uitvoering, genen,... Lastig om je 1 antwoord te geven
Kuiten train ik zelf apart (als einde op mijn rugdag)
 
Je sets bij legpress starten al verkeerd. Je bouwt in gewicht omhoog ipv met het zwaarste gewicht te beginnen en in reps te droppen elke set
 
1. Ga squatten
2. Train harder (goede graadmeter is wanneer je tijdens je laatste setje(s) even moet blijven zitten omdat je niet meer op je benen kunt staan, tenminste, zo bepaal ik of de training "zwaar genoeg" was)
3. Je verdeling klopt niet helemaal (12 sets kuiten tegenover 7 sets voor je quads en 7ish voor je hamstrings)
4. Train je benen minimaal 2x per week (weet niet zeker of je dat nu wel doet)
5. Je bent 18, chill, als je hard traint en genoeg eet groeien die benen vanzelf wel

Gezien de gewichten die je pakt op leg day icm met je bw kan ik met enige zekerheid zeggen dat je uitvoering niet optimaal is.
Lastig om te zeggen denk ik, het zijn allemaal machines (waar sowieso al een huge verschil in kan zitten) + hij geeft niet aan hoeveel reps hij doet.
 
Je sets bij legpress starten al verkeerd. Je bouwt in gewicht omhoog ipv met het zwaarste gewicht te beginnen en in reps te droppen elke set
Hoe ziet jou warming up er uit en wat is jouw startgewicht?

@TS, het is al gevraagd maar wat is je verhouding (in training) tussen je benen en de rest van je schema?
 
Hoe ziet jou warming up er uit en wat is jouw startgewicht?

@TS, het is al gevraagd maar wat is je verhouding (in training) tussen je benen en de rest van je schema?
warming up hangt er vanaf in welke volgorde de workout is. Is het aan het begin doe ik 3 setjes opbouwend. Heb ik legpress Midden workout dan doe ik meteen werkset.

Ervan uitgaande dat mijn werkset 185 kg is dan zou ik opwarmen met 40-120-160 kg en dan starten mijn werksets. Volgens mij doet @TS de eerste 2 sets warmups en 3de set werkset
 
1. Ga squatten
2. Train harder (goede graadmeter is wanneer je tijdens je laatste setje(s) even moet blijven zitten omdat je niet meer op je benen kunt staan, tenminste, zo bepaal ik of de training "zwaar genoeg" was)
3. Je verdeling klopt niet helemaal (12 sets kuiten tegenover 7 sets voor je quads en 7ish voor je hamstrings)
4. Train je benen minimaal 2x per week (weet niet zeker of je dat nu wel doet)
5. Je bent 18, chill, als je hard traint en genoeg eet groeien die benen vanzelf wel


Lastig om te zeggen denk ik, het zijn allemaal machines (waar sowieso al een huge verschil in kan zitten) + hij geeft niet aan hoeveel reps hij doet.
Want zonder squat kun je geen grote benen krijgen?
 
Kun je het gedeelte van m'n post citeren waar ik zeg dat je zonder squat geen grote benen kan krijgen?
Jij geeft als antwoord op zijn vraag dat hij moet gaan squatten. Dus blijkbaar ben jij van mening dat de oplossing voor het achterblijven van zijn progressie op zijn benen komt doordat hij niet doet squatten.
 
Jij geeft als antwoord op zijn vraag dat hij moet gaan squatten. Dus blijkbaar ben jij van mening dat de oplossing voor het achterblijven van zijn progressie op zijn benen komt doordat hij niet doet squatten.
Ik heb geleerd vanuit PL dat Squat de basis is. Ik heb de 1e 12j alleen Squat gedaan voor benen en goede dikke basis opgebouwd.
(later BB gericht en andere oefeningen toegevoegd.)
 
Jij geeft als antwoord op zijn vraag dat hij moet gaan squatten. Dus blijkbaar ben jij van mening dat de oplossing voor het achterblijven van zijn progressie op zijn benen komt doordat hij niet doet squatten.
De squat is een erg goede oefening voor de benen en algehele krachtontwikkeling, zeker geen must-have in een programma, maar ik ben van mening dat het wel kan bijdragen aan zijn 'gebrek aan' progressie ja, helemaal als beginnend lifter. Dat je zonder squatten geen grote benen kan krijgen maak jij ervan.
 
warming up hangt er vanaf in welke volgorde de workout is. Is het aan het begin doe ik 3 setjes opbouwend. Heb ik legpress Midden workout dan doe ik meteen werkset.

Ervan uitgaande dat mijn werkset 185 kg is dan zou ik opwarmen met 40-120-160 kg en dan starten mijn werksets. Volgens mij doet @TS de eerste 2 sets warmups en 3de set werkset

Aannames. Nooit gehoord van piramidesetjes?
 
warming up hangt er vanaf in welke volgorde de workout is. Is het aan het begin doe ik 3 setjes opbouwend. Heb ik legpress Midden workout dan doe ik meteen werkset.

Ervan uitgaande dat mijn werkset 185 kg is dan zou ik opwarmen met 40-120-160 kg en dan starten mijn werksets. Volgens mij doet @TS de eerste 2 sets warmups en 3de set werkset
Je kunt na de werksets met 185kg, ook afbouwen naar 150 en vol reps en 100kg vol reps(gewoon helemaal naar de klote gaan)
 
Je kunt na de werksets met 185kg, ook afbouwen naar 150 en vol reps en 100kg vol reps(gewoon helemaal naar de klote gaan)
Is (in zijn algemeenheid) langer rusten en dan nog 2 sets met (bijvoorbeeld) 185 kg niet beter?
 
Back
Naar boven