XXL Nutrition

Lege maag ?

Bezoekers in dit topic

BigK

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
0
Cardio op de lege & nuchtere maag is ok. Maar hoe zit het met trainen + erna cardio op de lege maag ? Is dit ook goed ?

Denk niet dat dat zo gezond is met een nuchtige maag gaan krachttrainen.

Cardio met nuchtere maag is toch om je vetreserves te verbranden.

Ik zou het alvast niet kunnen, ook zal je een mindering in kracht voelen en ga je niet zo volluit kunnen trainen als normaal.

greetz

zou ik niet doen... tenzij je doel spier verbranden is.
je voelt je zoz een stuk zwakker met KT.
je gaat spier verbranden ipv aanmaken.

Je lichaam spreekt als eerste altijd je fosfaat systeem aan. daarna glycogeen en dan pas vetten.

Als je dus op nuchtere maag gaat trainen put je je lever en spier glycogeen uit. terwijl dat al uitgeput is van je slaap.. Je lichaam kan niet snel genoeg vetten vrijmaken aangezien dat een langzame brandstof is. Gevolg je lichaam laat cortisol los.. gevolg daarop zegt genoeg.

Dit geld ook voor kracht training op lege maag.
Als je geen glycogeen hebt of als het laag is kan je lichaam je ATP niet aanvullen.. gevolg niet kunnen trainen

Dat staat er helemaal niet sufferds! Het gaat hier nog steeds om cardio op nuchtere maag. trainen + daarna cardio op nuchtere maag .

Maar dan nog...is niet aan te raden als bb'er. Na je training is het zaak zsm te herstellen, dat doe je door middel van (de juiste) voedingsstoffen tot je te nemen, en niet proberen langer nuchter te blijven.

Sufferds? ik geef alleen maar een stukje fysiologische informatie

Voel je je aangesproken :D Boven jou stonden nog 2 namen... :p

Zal ik me dan maar aanmelden als sufferd van dienst ... :(

Maar zoals ik het lees wil hij eerst gaan krachttrainen en daarna nog eens cardio op nuchtere maag.

Dan denk ik dat zen training niet echt goed gaat verlopen.
Als ik niks geëten heb voor ik ga KT voel ik me niet goed en gaat de training allesbehalve.

Maar ben tenslotte maar een sufferd ... ;)

• Topic Starter Topic Starter
Effe duidelijkheid scheppen :D

Het gaat dus om een ochtend krachttraining gecombineerd achteraf met een cardiosessie.
Ik weet dus dat cardio op een nuchtere maag wel ok is, ik vroeg me alleen af of het dus beter is om alles op de nuchtere maag te doen of toch 1.5-1 u op voorhand iets te eten ...

Ik heb het verleden week een keertje geprobeerd, kon wel trainen met dezelfde gewichten maar had achteraf wel honger als een paard & meer vermoeid als normaal :p

Robin zei:
Dat staat er helemaal niet sufferds! Het gaat hier nog steeds om cardio op nuchtere maag. trainen + daarna cardio op nuchtere maag .

Maar dan nog...is niet aan te raden als bb'er. Na je training is het zaak zsm te herstellen, dat doe je door middel van (de juiste) voedingsstoffen tot je te nemen, en niet proberen langer nuchter te blijven.

Dat noemen ze ook wel begrijpend lezen en blijkbaar begreep je het niet.
Want mijn stukje tekst slaat EN op KT EN op cardio.

Terug
Naar boven