XXL Nutrition

Lekker en simpel chocolade-banaan havermout ontbijt

Bezoekers in dit topic

SG13

Novice
Lid geworden
2 okt 2013
Berichten
19
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
72kg
Hallo iedereen!
Dit is een simpel 'receptje' (als je het dat kan noemen) dat ik gebruik om havermout lekker te maken. Het is een gerecht met heel veel carbs, dus het past waarschijnlijk niet in een cut. Maar in bulk vind ik het een heel erg lekker ontbijt waar ik steeds naar uit kijk. De banaan, zoetstof en cacaopoeder geven het een lekker chocolade - banaansmaakje :p Er zitten bij mij weten geen ongezonde ingrediënten in, en mits toevoegen van een eiwitbron is het volgens mij ook een heel goed ontbijt voor in de bulk.
Als er al een soortgelijk recept is, sorry daarvoor! Indien niet kan het misschien een idee zijn voor anderen.

De ingrediënten :
- 60gr havermout
- 1 banaan
- Een gewenste hoeveelheid zoetstof (ik gebruik stevia)
- 200ml melk (moet normaal gezien ook wel lukken met amandelmelk)
- 10 gr cacaopoeder, ongesuikerd
- Eventueel nog wat dingen om eraan toe te voegen : Ik gebruik vaak een mix van gedroogd fruit (banaan, ananas, rozijnen) en noten, heerlijk!

Bereiden :
- Alle droge ingrediënten in een kom mengen : De havermout, zoetstof en het cacaopoeder. Goed mengen.
In een andere kom de 'natte' ingrediënten : De banaan pureren met een vork en de melk erbij. Dan even wat roeren.
- Het mengsel van droge ingrediënten bij het mengsel van 'natte' ingrediënten voegen en terug opnieuw goed roeren.
- Het mengsel in de microgolf en bereiden zoals een normale kom havermout
- Eventueel afwerken met wat ingrediënten die je zelf wenst!
 
Ziet er wel lekker uit, wat zijn de voedingswaarden ongeveer?
 
Back
Naar boven