XXL Nutrition

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
:D Eitjes zijn zo gemaakt, Azzy! Ik eet ze elke ochtend. Echt heerlijk om wat eerder uit mijn bedje te springen om vervolgens op mijn gemakje die eitjes te maken en te happen. Normaal gesproken giiude ik heel snel havermout naar binnen of ontbeet ik op werk, maar eerlijk is eerlijk: op deze manier voel ik me elke ochtend de koning te rijk. :engel:

Ik mag niet klagen! :knipoog: En dat hoop ik ook! Het zal heus nog wel eens opspelen als ik bv een dagje gecheat heb, maar het zou top zijn als het nu in ieder geval onder controle is.


Thanks KategorieC :flexing:

16-5-2019
Food
: 1800kcal op keto babyyy
Train: Shoulders/abs/cardio
  • Opwarmen - Front raise plate 3x10x5kg
    DB shoulder press 1x10x6kg, 1x8x8kg,1x5x10kg
  • Military press: 5x5x20kg - Ik voelde tijdens opwarmen al dat ik snel vermoeide schouders had. ??? God damn it, ging die 22,5kg deze week het weer niet worden. Ik weet niet hoe het komt, maar die MP's zijn qua gewicht/reps altijd zo veranderlijk. De ene week lukt het me om 5+ herhalingen met 22,5kg te doen en de andere week ben ik blij met 5x5x20kg. Boy Breed heeft me aangeraden om wat minder op te warmen, dus dat ga ik volgende week eens doen. Misschien dat dat werkt en dat ik mijn schouders toch al heb uitgeput voordat ze überhaupt aan de belangrijkste oefening moeten geloven. :dunno:
  • Face pull: 1x10x20kg, 4x10x30kg
  • Incline side raises: 1x10x4kg, 1x8x6kg, 2x10x4kg
  • Front raise (schijf): 4x8x10kg
  • Russian twist: 3x15x4kg
  • Crunches: 3x15xBW
  • Een of ander buikspierapparaat (donno): 3x15x?random weerstand, whatever:p
Cardio
Incline op loopband met echt enorme, gigantische, reusachtige tegenzin. :lol: Ik was moe, had nog pijn aan mijn voet door die blaren, maar heb me er uiteindelijk toch doorheen geworsteld.:pressing:


Today's peachy points
:peachy::peachy::peachy:(Matig enthousiast, maar toch eruit gehaald wat ik kon)


Food for thought
Dit is denk ik de minst mooie training van de week geweest. Die zitten er ook nog gewoon bij. Voorheen kon ik me er dan altijd helemaal in vastbijten en bleef het door mijn hoofd spoken. Nu, nadat ik mijn target op MP niet had gehaald, heb ik gewoon net zo hard mijn best gedaan op de rest. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet sta te springen om de resultaten, maar ben alsnog tevreden omdat ik mezelf wel gepusht heb.

Gisteravond had ik wel echt honger, nadat ik na mijn training gegeten had. Dat is af en toe wel moeilijk. Maar ik mag zaterdag of zondag weer een beetje lekkere dingetjes van mezelf bikken, dus ik heb iets om naar uit te kijken. Ik denk dat het deze week olijven, feta en gerookte amandelen (beetje, want daar zitten helaas wel wat carbs in) gaat worden. Of misschien toch iets anders. Ik had ook een tof recept gezien waarbij je ketoproof nacho's kon maken met amandelmeel. Ook wel leuk om zoiets eens uit te proberen en dan met tien kilo kaas en guac en zure room enzo... :D Conclusie: ik ben er nog niet uit. :roflol:


Almost weekend:wave2:
Als je graag noten wil eten met zo weinig mogelijk koolhydraten, dan zijn macadamia- of paranoten mss een betere optie voor jou dan amandelen... vrees alleen dat die niet in een “gerookte versie” bestaan ...

Walnoten en pecannoten hebben ook een hoger vetgehalte dan amandelen; weliswaar minder eiwitten... maar wel lekker! :)
 
Pecannote zijn tha bomb! Echt mijn favo noten.

Is dat schema wat je ongeveer elke dat eet, dus telkens (ongeveer) hetzelfde?
Respect hoor, ik zou het na drie dagen beu zijn. Zelf moét ik echt afwisseling hebben in mijn eten.
Het vraagt meer tijd en voorbereiding, maar ik eet dan wel met plezier :)

Hier een receptje voor keto taco's met scampi: https://www.dietdoctor.com/recipes/creamy-keto-shrimp-tacos/servings/1
 
Pecannoten en walnoten zijn inderdaad de lekkerste. Elke dag hier op het menu drool:
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
ielllll noten, ik lust alleen maar pistachenoten, maar dat zijn niet echt noten te noemen :roflol:
Ik denk dat de ketoleef mij suïcidaal of een moordenaar zou maken.. #truestory
 
ielllll noten, ik lust alleen maar pistachenoten, maar dat zijn niet echt noten te noemen :roflol:
Ik denk dat de ketoleef mij suïcidaal of een moordenaar zou maken.. #truestory
Ik ben helemaal geen aanhanger van keto (I loooove carbssss way too much), maar met noten (vooral walnoten en pecans) maak je mij toch echt wel blij (behalve met cashewnoten; daar heb ik een dégoût van gekregen, bah)
 
Ik eet ook elke ochtend eieren, ideaal! Dankzij mijn dochter heb ik een nieuwe versie, roerei + ketchup (zou zelfs a la keto kunnen met stevia ketchup:p). Ik vond het er smerig uit zien, maar op moederdag moest ik verplicht roerei met ketchup eten en met succes dus!

Tonijn + avocado doe ik wel eens op brood, wmb ook een goede combi:)

Ik denk dat ik op keto allemaal zoete meuk zou maken (obv stevia of zoiets). Ik heb ooit een pudding gemaakt van avocado, hazelnootpasta, kokosroom, cacao en stevia.. was ook goed te pruimen!
 
Volgens mij zit daar bijna voor de helft carbs in, is die 1.5 g geen suiker?
Ze staan ook juist bekend om hoog eiwit en vetgehalte... en laag KH...
image.jpeg
 
He wat gek, als ik namelijk op lupine google dan kom ik op 40 G carbs uit per 100 G.

Foutje van lidl misschien of tellen ze het water mee?

Bekijk bijlage 455406
Dat zijn hoe dan ook de ongekookte waar jij de waardes van geeft. ;) (net zoals bruine bonen in pot maar 100 kcal bevatten en ongekookt 375 kcal.)
Mogelijk heeft herkomst er ook mee te maken? Of manier van telen. Ze zijn al een jaar of 4 verkrijgbaar bij lidl...

Water wordt niet meegeteld.. is uitlekgewicht waar ze mee rekenen.

Kijk hier ook maar
https://www.veggiedeli.nl/webshop/soja-seitan-en-lupine/powerpeul-witte-lupinebonen-bio-400g
is gekookt onegveer net zoiets. Zit veel voedingsvezel in maar bijna geen KH. (wel veel vezels)
Voedingswaarde per 100g (gekookt):
Energie 498 kJ / 119 kcal, eiwit 15.5 g, voedingsvezel 10.6 g, vet 2.9 g (53% enkelvoudig onverzadigd, 32% meervoudig onverzadigd, 15% verzadigd)
15,5*4+10,6*2(vezels)+2,9*9= ca. 110 kcal...

(en hou er rekening mee... voedingsvezel wordt meegerekend onder KH maar zijn GEEN KH
https://www.dehippevegetarier.nl/gezondheid/5-gezondheidsvoordelen-van-lupinebonen/ )

Ideaal voor glutenvrij. Wordt ook brood van gebakken. ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn hoe dan ook de ongekookte waar jij de waardes van geeft. ;) (net zoals bruine bonen in pot maar 100 kcal bevatten en ongekookt 375 kcal.)
Mogelijk heeft herkomst er ook mee te maken? Of manier van telen. Ze zijn al een jaar of 4 verkrijgbaar bij lidl...

Water wordt niet meegeteld.. is uitlekgewicht waar ze mee rekenen.

Kijk hier ook maar
https://www.veggiedeli.nl/webshop/soja-seitan-en-lupine/powerpeul-witte-lupinebonen-bio-400g
is gekookt onegveer net zoiets. Zit veel voedingsvezel in maar bijna geen KH. (wel veel vezels)
Voedingswaarde per 100g (gekookt):
Energie 498 kJ / 119 kcal, eiwit 15.5 g, voedingsvezel 10.6 g, vet 2.9 g (53% enkelvoudig onverzadigd, 32% meervoudig onverzadigd, 15% verzadigd)
15,5*4+10,6*2(vezels)+2,9*9= ca. 110 kcal...
Ik heb geen idee, maar het verschil in kh is wel heel erg groot! Ook obv calorieën klopt de uitkomst niet bij die van powerpeul. De gekookte lupinebonen van ekoplaza zit op 10 G carbs dus dat klopt wel (16 G EIWIT, 125 KCAL, 14 g VEZELS ).

Edit: vezels tellen niet mee in NL als netto carbs, ook al leveren de fermenteerbare koolhydraten inderdaad wel calorieën (ca 2 kcal). In het buitenland ligt dat anders, dus dat kan ook verschillen.

Maar goed, sorry voor de logvervuiling:p
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Als je graag noten wil eten met zo weinig mogelijk koolhydraten, dan zijn macadamia- of paranoten mss een betere optie voor jou dan amandelen... vrees alleen dat die niet in een “gerookte versie” bestaan ...

Walnoten en pecannoten hebben ook een hoger vetgehalte dan amandelen; weliswaar minder eiwitten... maar wel lekker! :)
MEHHHHHHHHHHHHHH. Daar heb je helemaal gelijk in. Maar walnoten en pecannoten zijn nu juist de noten die ik het minst lekker vind. Geef mij maar amandelen of inderdaad paranoten, bijvoorkeur in een gebakken en/of gerookte versie. Of in een versie met honing/karamel en zeezout. Maarja, carbs. :roflol:
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik die amandelen wel mag, maar in een niet al te grote hoeveelheid. En dan op voorwaarde dat ik wel wat extra cardio doe. Kennelijk kun je dan wat meer hebben qua koolhydraten en dan toch in ketose blijven.:cool:
Pecannote zijn tha bomb! Echt mijn favo noten.

Is dat schema wat je ongeveer elke dat eet, dus telkens (ongeveer) hetzelfde?
Respect hoor, ik zou het na drie dagen beu zijn. Zelf moét ik echt afwisseling hebben in mijn eten.
Het vraagt meer tijd en voorbereiding, maar ik eet dan wel met plezier :)

Hier een receptje voor keto taco's met scampi: https://www.dietdoctor.com/recipes/creamy-keto-shrimp-tacos/servings/1
Pecannoten zijn niet mijn ding, hehe.

Ja, ik eet ongeveer hetzelfde. Maar ik probeer toch ook wel weer af te wisselen met groentes enzo. En ipv kipdijfilet dat in het oorspronkelijke schema staat, eet ik nu kipfilet met pesto. Dat bevalt nu heel goed, maar als ik dat moe word, ga ik weer voor iets anders! Ik eet nu vooral op functie. Geen zin om na zulke lange, pittige dagen nog iets culinairs op tafel te zetten. Dat wil ik voor het weekend bewaren, als ik wat ketorecepten wil proberen.

Pecannoten en walnoten zijn inderdaad de lekkerste. Elke dag hier op het menu drool:
Die vind ik juist het minst lekker :p
ielllll noten, ik lust alleen maar pistachenoten, maar dat zijn niet echt noten te noemen :roflol:
Ik denk dat de ketoleef mij suïcidaal of een moordenaar zou maken.. #truestory
Pistachenoten en amandelen zijn mijn favorieten:D

Ik ben de depressieve ketodagen al voorbij, gelukkig. Ik kan inmiddels wel weer lachen, hoewel ik me bijvoorbeeld niet heel erg verheug op de verjaardag van mijn schoonmoeder. Alweer een gelegenheid waarbij mensen lekker aan de vlaai en zo gaan... Achja, ik doe het mezelf aan! Over 2 weken komt er een kleine pauze in het weekend, wanneer wovano en ik een weekendje weggaan. :heart:
https://www.lidl.nl/nl/Acties.htm?articleId=18106&ar=1
Kijk hier eens naar... deze week in de actie en maar 1,5 gr koolhydraten per 100 gram en 17 gr eiwitten.
Dit ziet er nice uit! :)
Ik ben helemaal geen aanhanger van keto (I loooove carbssss way too much), maar met noten (vooral walnoten en pecans) maak je mij toch echt wel blij (behalve met cashewnoten; daar heb ik een dégoût van gekregen, bah)
Bohja, grappig. Ik ben de cashewnoten ook compleet tegengegeten... :p Ik ging de laatste keer bijna over mijn nek, gedsie. Te veel gegeten. :barf:
Ik eet ook elke ochtend eieren, ideaal! Dankzij mijn dochter heb ik een nieuwe versie, roerei + ketchup (zou zelfs a la keto kunnen met stevia ketchup:p). Ik vond het er smerig uit zien, maar op moederdag moest ik verplicht roerei met ketchup eten en met succes dus!

Tonijn + avocado doe ik wel eens op brood, wmb ook een goede combi:)

Ik denk dat ik op keto allemaal zoete meuk zou maken (obv stevia of zoiets). Ik heb ooit een pudding gemaakt van avocado, hazelnootpasta, kokosroom, cacao en stevia.. was ook goed te pruimen!
Heh, is er stevia ketchup? Holy fuck, volgens mij heb ik iets gigantisch gemist. Ik houd namelijk ook enorm van roerei met ketchup en mis dit het meest van alles. Fuck brood en pasta. IK. WIL. KETCHUP. :mad:

Kun je een receptje van die pudding sturen?:o heb je die nog? Klinkt aangenaam! Dan zou ik nog iets zoets kunnen eten. Dat is eigenlijk wat ik het meeste mis, al ben ik totaal geen zoetekauw.
Volgens mij zit daar bijna voor de helft carbs in, is die 1.5 g geen suiker?
Ze staan ook juist bekend om hoog eiwit en vetgehalte... en laag KH...
Bekijk bijlage 455405
He wat gek, als ik namelijk op lupine google dan kom ik op 40 G carbs uit per 100 G.

Foutje van lidl misschien of tellen ze het water mee?

Bekijk bijlage 455406
Dat zijn hoe dan ook de ongekookte waar jij de waardes van geeft. ;) (net zoals bruine bonen in pot maar 100 kcal bevatten en ongekookt 375 kcal.)
Mogelijk heeft herkomst er ook mee te maken? Of manier van telen. Ze zijn al een jaar of 4 verkrijgbaar bij lidl...

Water wordt niet meegeteld.. is uitlekgewicht waar ze mee rekenen.

Kijk hier ook maar
https://www.veggiedeli.nl/webshop/soja-seitan-en-lupine/powerpeul-witte-lupinebonen-bio-400g
is gekookt onegveer net zoiets. Zit veel voedingsvezel in maar bijna geen KH. (wel veel vezels)
Voedingswaarde per 100g (gekookt):
Energie 498 kJ / 119 kcal, eiwit 15.5 g, voedingsvezel 10.6 g, vet 2.9 g (53% enkelvoudig onverzadigd, 32% meervoudig onverzadigd, 15% verzadigd)
15,5*4+10,6*2(vezels)+2,9*9= ca. 110 kcal...

(en hou er rekening mee... voedingsvezel wordt meegerekend onder KH maar zijn GEEN KH
https://www.dehippevegetarier.nl/gezondheid/5-gezondheidsvoordelen-van-lupinebonen/ )

Ideaal voor glutenvrij. Wordt ook brood van gebakken. ;)
Ik heb geen idee, maar het verschil in kh is wel heel erg groot! Ook obv calorieën klopt de uitkomst niet bij die van powerpeul. De gekookte lupinebonen van ekoplaza zit op 10 G carbs dus dat klopt wel (16 G EIWIT, 125 KCAL, 14 g VEZELS ).

Edit: vezels tellen niet mee in NL als netto carbs, ook al leveren de fermenteerbare koolhydraten inderdaad wel calorieën (ca 2 kcal). In het buitenland ligt dat anders, dus dat kan ook verschillen.

Maar goed, sorry voor de logvervuiling:p
De waardes op die van Lidl kloppen wel. Vergeet de 5,6 gr vetten niet he! ;)


Hier ook sorry :o

maar het blijft een prima keto/lowcarb bron. :D

toch nog even spammen.. mocht je pannenkoeken willen eten..
https://www.ekoplaza.nl/producten/product/lupinemeel
Lupine meel bevat ook maar 11 gr KH :D
Shit mennn, ik dacht dat die lupinebonen wel een uitkomst zouden zijn, maar nu weet ik even niet waar ik op moet vertrouwen.

Zou je van die bonen een soort pizzabodem kunnen maken? Ik dacht: als ik het goed laat uitlekken, prak, mozzarella en een eitje erdoor gooi? :o Of wordt dat een gigantische mislukking?

Ik ben niet zo'n bakmens, maar ik zou wel iets broodachtigs willen maken, zodat ik keto pizza kan maken.:)
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Voedingswaarde van lidl klopt wel. Heb gegoogled op Duitse sites en wordt veel herhaald ook. :)

Je kan bloemkoolbodems maken op die manier dus moet het ook met de bonen kunnen.
Maar je kan het ook simpel doen. Beetje van dit..
https://www.ekoplaza.nl/producten/product/lupinemeel
Bevat ook maar 10 gram aan carbs per 100 gram. Dus misschien een optie.
Beetje van dat meel met eitje en mozzarella. Weet eigenlijk wel zeker dat dit hoe dan ook lukt.

De bonen uit pot moet het ook mee kunnen hoor. Maar verwacht dan niet dat het een "krokante" bodem wordt...

Maar met het meel kan je imo een prima ketopizza maken. :)
 
Uhm dat is heel lang geleden :p Meestal pak ik een basis recept en ga ik zelf experimenteren.

Miss kun je hier Iets mee?
http://tasty-yummies.com/keto-chocolate-avocado-pudding/

Ik zag bij de ah suikervrije ketchup van verstegen, alleen heb ik geen idee of die ook lekker is (en hoeveel carbs daar in zitten). Ik heb zelf altijd de heinz met minder suiker, daar zit per 10 G ca 1G koolhydraten in en die is super lekker ook nog.
 
Voedingswaarde van lidl klopt wel. Heb gegoogled op Duitse sites en wordt veel herhaald ook. :)

Je kan bloemkoolbodems maken op die manier dus moet het ook met de bonen kunnen.
Maar je kan het ook simpel doen. Beetje van dit..
https://www.ekoplaza.nl/producten/product/lupinemeel
Bevat ook maar 10 gram aan carbs per 100 gram. Dus misschien een optie.
Beetje van dat meel met eitje en mozzarella. Weet eigenlijk wel zeker dat dit hoe dan ook lukt.

De bonen uit pot moet het ook mee kunnen hoor. Maar verwacht dan niet dat het een "krokante" bodem wordt...

Maar met het meel kan je imo een prima ketopizza maken. :)
Hou je van pancakes en wafels ScumbagAnnie ? Allicht wel. Gewoon wat van dat meel met een eitje erbij. Alleen geen idee welke verhoudingen je hiervoor best aanneemt. Mss dat marina1975 hier het antwoord op kan geven.
 
Voedingswaarde van lidl klopt wel. Heb gegoogled op Duitse sites en wordt veel herhaald ook. :)

Je kan bloemkoolbodems maken op die manier dus moet het ook met de bonen kunnen.
Maar je kan het ook simpel doen. Beetje van dit..
https://www.ekoplaza.nl/producten/product/lupinemeel
Bevat ook maar 10 gram aan carbs per 100 gram. Dus misschien een optie.
Beetje van dat meel met eitje en mozzarella. Weet eigenlijk wel zeker dat dit hoe dan ook lukt.

De bonen uit pot moet het ook mee kunnen hoor. Maar verwacht dan niet dat het een "krokante" bodem wordt...

Maar met het meel kan je imo een prima ketopizza maken. :)
Thanks! :D
Uhm dat is heel lang geleden :p Meestal pak ik een basis recept en ga ik zelf experimenteren.

Miss kun je hier Iets mee?
http://tasty-yummies.com/keto-chocolate-avocado-pudding/

Ik zag bij de ah suikervrije ketchup van verstegen, alleen heb ik geen idee of die ook lekker is (en hoeveel carbs daar in zitten). Ik heb zelf altijd de heinz met minder suiker, daar zit per 10 G ca 1G koolhydraten in en die is super lekker ook nog.
Thanks! Eens kijken of ik hier binnenkort iets mee kan doen. :D

Die Heinz minder suiker is top, maar bevat helaas te veel koolhydraten voor mij atm.
We hebben die light ketchup van XXL, but it's just not the same. Dan maar een tijdje zonder :o
Hou je van pancakes en wafels ScumbagAnnie ? Allicht wel. Gewoon wat van dat meel met een eitje erbij. Alleen geen idee welke verhoudingen je hiervoor best aanneemt. Mss dat marina1975 hier het antwoord op kan geven.
Mwoa, heel af en toe vind ik dat wel eens lekker. Toevallig onlangs bij de schoonmoeder pannenkoeken gehad. De laatste keer was echt meer dan vijf jaar geleden. :lol:
Met amandelmeel kun je ook goeie producten maken. Zoals een ketobroodje met bijv. een cheeseburger. Er zijn veel ketopizzarecepten op internet te vinden, ook superlekker.
https://www.dietdoctor.com/recipes/fat-head-pizza
https://www.wholesomeyum.com/portobello-pizza-keto-stuffed-mushrooms-recipe/
Fat head pizza klinkt echt top. Misschien dit eens proberen als de tijd het toelaat. :D
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven