Fitness Seller

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Maar soit, het begin is er. Voorlopig niet te hard van stapel lopen en rustig opbouwen, zodat de squatties mooi blijven gaan en blessures uitblijven (voor zover we dat in de hand hebben, of course). Hier komt de treen:
Verstandig! Rustig opbouwen Annie!


Die vind ik altijd onmenselijk zwaar, dus helemaal terecht om hem niet de eerste training te doen :)
Sterkte met de spierpijn :o
Hmm, misschien moet ik doe ook eens gaan doen..:rolleyes:
 
Glad to be back!! Ik geniet er weer van, dus das heel fijn. Het enige waar ik me 'zorgen' over maak zijn de zomermaanden. Als het prachtig weer is, klim ik gegarandeerd op de fiets, dus dat betekent dat ik dan een nieuw strijdplan moet maken. Wellicht 'maar' drie keer trainen. :engel:

Thaaaanks neet61 :D

Ahja, die was ik zaterdag (via de andere, minst steile kant) opgereden. Maar met mijn verstopte luchtwegen, was dat al uitdagend genoeg. :p
Daarna nog een prachtig klimmetje gedaan via het bos in Veurs (zie route hier: https://www.komoot.com/tour/105151694)
De Hallembaye zelf ben ik in december nog met 60km/h afgevlogen hahaha:fire:

Ik denk dat ik de nieuwe definitie van spierpijn ben. Alles doet inmiddels pijn. :rolleyes:

7-1-2019
Huphuphup, lower body treen. Let's dooooo this!

Na een maand geen krachttraining én nog langer zonder squatten ivm kniepijntjes, ben ik dus gisteren weer begonnen met squatten. Ik had me er wel al op ingesteld dat ik er niks van zou bakken, maar oh my word: het was zoooooo zwaar. Ik heb het voor nu maar eventjes op 40kg gehouden om nog een beetje technisch ok te squatten. Maar het was echt een hel. :o Nie normaal.
Maar soit, het begin is er. Voorlopig niet te hard van stapel lopen en rustig opbouwen, zodat de squatties mooi blijven gaan en blessures uitblijven (voor zover we dat in de hand hebben, of course). Hier komt de treen:

Squat 3x8x40kg - lege barbell begonnen en toen voelde ik dus al dat het zwaar ging worden.
Goblet squat 3x10x10kg - op het programma stond eigenlijk Bulgarian split squat, maar dat kon ik echt niet meer aan na de eerste oefening HAHAHA.
Vertical leg press 3x15x10kg+whatever the hell de machine zelf weegt
DB stiff legged deadlift 3x15x12kg
Kickback machine 3x12x10+whatever the hell de machine zelf weegt
Cable pull through 3x12x15kg

Ikzelf vind het volume matig, maar toen ik er eenmaal mee bezig was, vond ik het eigenlijk wel genoeg hahaha. :tanden:

Inmiddels kun je me opzoeken in het woordenboek onder Spierpijn. Ik ben de definitie ervan geworden.

Happy Wednesday, bitches. :wl:

Je zou de split sq eventueel ook in de smithmachine kunnen doen wanneer je te vermoeid bent.

Lekkere :booty: train !!!!
 
Die vind ik altijd onmenselijk zwaar, dus helemaal terecht om hem niet de eerste training te doen :)
Sterkte met de spierpijn :o
Hahahaha :o Fijn dat jij het met mee eens bent!
Verstandig! Rustig opbouwen Annie!


Hmm, misschien moet ik doe ook eens gaan doen..:rolleyes:
Yes, iets anders dan rustig opbouwen lijkt me ook heel onverstandig en praktisch onmogelijk.


Je zou de split sq eventueel ook in de smithmachine kunnen doen wanneer je te vermoeid bent.

Lekkere :booty: train !!!!
Ja, ik was er nog over aan het nadenken, maar ben blij dat ik dat nog niet heb gedaan. De spierpijn zonder Bulgarian split squat is al zeer aanwezig.:tanden:

8-1-2019
Upper body treen, deel 2. Deze keer was het wel tijd voor benchies en het viel me ZEKER WETEN tegen hoe zwaar ze waren op een kindergewicht. Wel ben ik hierdoor nog meer gemotiveerd om braaf te blijven trainen en mijn kracht gains weer in te halen na verloop van tijd. :D Plus ik had (je raadt het al) nog spierpijn van maandag...
Bench press 1x8x25kg, 2x8x30kg
Hex press 3x10x8kg
DB flyes 3x15x4kg
DB row 3x10x8kg
Lat pulldown 3x12x25kg
Close grip row 3x15x15kg
Lateral raise 3x15x4kg
Upright rows 3x12x10kg
DB curls 3x15x4kg
Tricep extension 3x8x15kg (dood)


Ik heb vandaag enorm heftige spierpijn aan mijn benen, terwijl mijn onderlichaam weer op het programma staat hahaha. :tanden: Ook kan ik niet echt schuiven, want vrijdagavond heb ik een sociaal dingetje en zaterdag en zondag is er dan eindelijk weer tijd om te fietsen.
Om het nog mooier te maken, zit ik op dit moment ook met een een blaasontsteking. Ook niet echt chill als je wilt deadliften. :mad::fire: Morgenochtend even langs de huisarts en dan hopen dat ik voor het weekend nog een kuurtje kan krijgen, want het is niet echt top atm. Ook echt klote als je op de fiets zit en continue het gevoel hebt dat je moet plassen, godverdomme. Komt weer mooi uit dit. Lang leve mijn verminderde weerstand. :eyes:

Het leven van iemand die krachtsport met wielrennen combineert gaat niet over rozen... :p Hoe dan ook: gaat buiten dat best lekker hier. Blij dat ik weer lekker bezig kan zijn.

Ik ben stiekem wel weer aan het overwegen om een soortgelijk schema als dat van Zeenius te volgen. Klinkt kneiterchill, 3 keer in de week strong lifts en wat erbij klooien. Misschien iets voor de zomer, zodat ik dan een dag extra kan fietsen. WAAROM KAN IK NIET GEWOON EEN PLAN MAKEN EN ER TEVREDEN MEE ZIJN!?:army:

Anyways, Happy Thursday bitches :cheer:
 
Gym en racefietsen is lastige combi inderdaad! Heb 2018 en 2019 mijn fiets echt volledig verwaarloosd... :( Dit voorjaar weer vers lucht in de bandjes en weer aan de bak!

Nog bepaalde tourritten op de agenda dit jaar? Als ik je een rit mag aanbevelen: Klim classic...
AGR is leuk om een keer mee te maken, maar wel heel massaal. Die route kun je beter een keer fietsen buiten de tourrit om. Staat goed aangegeven en anders heb ik wel een GPS bestand voor je met een prachtige rit!

+volg @ Strava!
 
Het leven van iemand die krachtsport met wielrennen combineert gaat niet over rozen... :p
Gym en racefietsen is lastige combi inderdaad!
Ik doe dan niet echt racefietsen, maar merk dat de kombinatie van KT en hardlopen ook voor allebei niet optimaal is. Het voordeel is wel dat je behoorlijk all around wordt en dat is ook heel wat waard. En het is gewoon lekker om buiten te sporten :D
 
Gym en racefietsen is lastige combi inderdaad! Heb 2018 en 2019 mijn fiets echt volledig verwaarloosd... :( Dit voorjaar weer vers lucht in de bandjes en weer aan de bak!

Nog bepaalde tourritten op de agenda dit jaar? Als ik je een rit mag aanbevelen: Klim classic...
AGR is leuk om een keer mee te maken, maar wel heel massaal. Die route kun je beter een keer fietsen buiten de tourrit om. Staat goed aangegeven en anders heb ik wel een GPS bestand voor je met een prachtige rit!

+volg @ Strava!
Dit voorjaar?! Hup, het zadel in! Winter miles make summer smiles :cheer:
Ik heb je teruggevolgd en verwacht mooie ritten te zien. :p
Ik doe dan niet echt racefietsen, maar merk dat de kombinatie van KT en hardlopen ook voor allebei niet optimaal is. Het voordeel is wel dat je behoorlijk all around wordt en dat is ook heel wat waard. En het is gewoon lekker om buiten te sporten :D
Helemaal mee eens neet61 ! Het is niet optimaal, maar uiteindelijk gaat het ook om het plezier dat je eraan beleeft.


Update: niks te vertellen want ik ben ziek en heb een blaasontsteking. Ik ben al dagen aan het twijfelen om toch gewoon te gaan trainen, nu ik er eindelijk weer zin in en tijd voor heb. Maar dat heeft me vorige week genekt, dus nog eventjes rustig aan. :(
 
Update: niks te vertellen want ik ben ziek en heb een blaasontsteking. Ik ben al dagen aan het twijfelen om toch gewoon te gaan trainen, nu ik er eindelijk weer zin in en tijd voor heb. Maar dat heeft me vorige week genekt, dus nog eventjes rustig aan. :(
hmm! ik begrijp je frustratie, het is mooi zacht weer om te biken.....zit je nu te brommen op de bank? misschien wat vaker in de gym als je agenda het toelaat...er is altijd iets te doen, beterschap meis, dat overkomt je gewoon hé? tis-nie-anders
 
Beterschap babe! Beter even volledig herstellen en dan pas weer intensieve dingen doen.

(altijd zo makkelijk om dat tegen een ander te zeggen, en dat zelf nooit te doen :roflol: , maar het is wel echt beter..... )
 
Het leven van iemand die krachtsport met wielrennen combineert gaat niet over rozen... :p Hoe dan ook: gaat buiten dat best lekker hier. Blij dat ik weer lekker bezig kan zijn.

Ik fiets vanaf februari tot november regelmatig met de mannen en vrouwen van de wielrenverenging mee.
Dan meestal op de zondag, dan doordeweeks 3 of 4 dagen KT.
Ga ook nog wel eens op de fiets naar het werk 25 km enkele reis.
Merk alleen dat wanneer we bijvoorbeeld ergens heen gaan waar heuveltjes zijn ik gemiddeld 30 kilo zwaarder ben dan de rest van de mannen en bijna stil sta als ik naar boven ga.
Dat maak ik ruimschoots goed met de afdaling :roflol:
 
Ik doe dan niet echt racefietsen, maar merk dat de kombinatie van KT en hardlopen ook voor allebei niet optimaal is. Het voordeel is wel dat je behoorlijk all around wordt en dat is ook heel wat waard. En het is gewoon lekker om buiten te sporten :D

Klopt, ik zit ook vaak in de knoei met mijn trainingen (deze week bvb.).
3x rennen + 3x traininen lijk ik écht niet ingepland te krijgen, dus blijft het bij 2x rennen op dit moment :p.
De afwisseling zorgt voor extra plezier + je hebt de voordelen van beide kanten!

Update: niks te vertellen want ik ben ziek en heb een blaasontsteking. Ik ben al dagen aan het twijfelen om toch gewoon te gaan trainen, nu ik er eindelijk weer zin in en tijd voor heb. Maar dat heeft me vorige week genekt, dus nog eventjes rustig aan. :(

Ai, beterschap meid! Ben je langs de huisarts geweest voor die blaasontsteking?
Best niet mee blijven lopen, zorg ervoor dat het niet opstijgt naar je nieren!
En neem rust, het zal je op dit moment goed doen (ja, ik ben net als HillR goed in advies geven om het zelf te negeren :roflol:)!
 
Beterschap mop :kiss:
even uitzieken en dan weer knallen!
 
Update: niks te vertellen want ik ben ziek en heb een blaasontsteking. Ik ben al dagen aan het twijfelen om toch gewoon te gaan trainen, nu ik er eindelijk weer zin in en tijd voor heb. Maar dat heeft me vorige week genekt, dus nog eventjes rustig aan. :(
Bah! Beterschap Chick!:aai:
 
hmm! ik begrijp je frustratie, het is mooi zacht weer om te biken.....zit je nu te brommen op de bank? misschien wat vaker in de gym als je agenda het toelaat...er is altijd iets te doen, beterschap meis, dat overkomt je gewoon hé? tis-nie-anders
Ja en het rotte is dat het dit weekend waarschijnlijk gaat regenen :@ :@ :@.
Beterschap babe! Beter even volledig herstellen en dan pas weer intensieve dingen doen.

(altijd zo makkelijk om dat tegen een ander te zeggen, en dat zelf nooit te doen :roflol: , maar het is wel echt beter..... )
So true. Het heeft me vorige week ook echt niet veel goeds gedaan dat ik toch ben gaan trainen. :(
Dus voor nu even rust en wat Netflixen. Hopelijk dit weekend weer fit genoeg om op de fiets (in de regen...) te fietsen.
Ik fiets vanaf februari tot november regelmatig met de mannen en vrouwen van de wielrenverenging mee.
Dan meestal op de zondag, dan doordeweeks 3 of 4 dagen KT.
Ga ook nog wel eens op de fiets naar het werk 25 km enkele reis.
Merk alleen dat wanneer we bijvoorbeeld ergens heen gaan waar heuveltjes zijn ik gemiddeld 30 kilo zwaarder ben dan de rest van de mannen en bijna stil sta als ik naar boven ga.
Dat maak ik ruimschoots goed met de afdaling :roflol:
Tofff! Zit je zelf ook bij de vereniging?
Ben zelf aan het overwegen om me bij een club aan te sluiten, maar ben enigszins bang voor het niveau daar hahaha. Aan de andere kant kun je natuurlijk wel veel leren, vooral ook van dames die koersen.
Het klimprobleem ervaar ik zelf ook als ik met mensen fiets die er als echte wielrenners uitzien. Daarom ben ik weer begonnen met cutten hahaha. Als het aan mij ligt, gaan er nog flink wat kilo's vanaf.
Nog even rustig aan Annie, en dan weer los gaan :)
Jepppp, even pas op de plaats. Niet leuk, wel verstandig.
Klopt, ik zit ook vaak in de knoei met mijn trainingen (deze week bvb.).
3x rennen + 3x traininen lijk ik écht niet ingepland te krijgen, dus blijft het bij 2x rennen op dit moment :p.
De afwisseling zorgt voor extra plezier + je hebt de voordelen van beide kanten!



Ai, beterschap meid! Ben je langs de huisarts geweest voor die blaasontsteking?
Best niet mee blijven lopen, zorg ervoor dat het niet opstijgt naar je nieren!
En neem rust, het zal je op dit moment goed doen (ja, ik ben net als HillR goed in advies geven om het zelf te negeren :roflol:)!
Daarom overweeg ik nu alsnog om 3 keer per week te trainen... Ben echt besluiteloos, maar wil natuurlijk ook wel graag een rustdag hhahaha.

Jep, naar de huisarts geweest voor de blaasontsteking en antibiotica gekregen. Die maakt me nu dus mega vermoeid. Waarschijnlijk door de combinatie verkoudheid+blaasontsteking+verminderde weerstand+antibiotica.
Ik heb vaker blaasontsteking gehad en aan de antibiotica gezeten, maar nog nooit ben ik er zo moe van geworden als nu.

Daarom extra belangrijk om even rustig aan te doen, ook al voel ik me vandaag al een beetje beter.
Beterschap mop :kiss:
even uitzieken en dan weer knallen!
Wijs advies. :) Dankjewel!

Bah! Beterschap Chick!:aai:
Inderdaad, bah! :@
Dankjewel Marv! :heart:
 
Tofff! Zit je zelf ook bij de vereniging?
Ben zelf aan het overwegen om me bij een club aan te sluiten, maar ben enigszins bang voor het niveau daar hahaha. Aan de andere kant kun je natuurlijk wel veel leren, vooral ook van dames die koersen.
Het klimprobleem ervaar ik zelf ook als ik met mensen fiets die er als echte wielrenners uitzien. Daarom ben ik weer begonnen met cutten hahaha. Als het aan mij ligt, gaan er nog flink wat kilo's vanaf.
Ja ik zit bij een vereniging.
Voordeel is dat we veel groepen hebben.
Altijd een groep 50 km die rustig rijden.
Dan vaak 2 groepen die 80 km rijden, groep 1 gemiddeld 28 en groep 3 gemiddeld boven de 30.
Daarnaast 2 groepen die ca. 120 km rijden, ook een groep ca. 28 en een groep boven de 30.
In de 80 km en 120 km zitten diverse vrouwen die ook wedstrijden rijden.
Voordeel in zo'n groep is dat je makkelijk kunt meerijden en altijd in de groep zit.
Je hoeft niet op kop te gaan zitten maar kan de hele rit in de groep hangen.

Nu weeg ik bijna 100 aangezien ik in de winter redelijk bulk en alleen KT doe, straks als ik weer meer ga fietsen zak ik terug richting de 90 kilo (meestal eind september pas :laugh:)
Fiets gemiddeld 200 tot 250 km in de week vanaf april tot eind sept. Dat is dan op zondag meestal de 120 km groep en dan doordeweeks 2 x woon-werk.
 
Ja en het rotte is dat het dit weekend waarschijnlijk gaat regenen :@ :@ :@.

Tis pas januari... Nog ZOOOOVEEEELLLL mooie dagen. Geen stress, goed uitzieken!

Ik moet ook maar even wat cutten voor ik de fiets op ga. Mijn wielen laten bouwen op mijn toenmalige gewicht van 80 kg... :flex:
 
Daarom overweeg ik nu alsnog om 3 keer per week te trainen... Ben echt besluiteloos, maar wil natuurlijk ook wel graag een rustdag hhahaha.

Jep, naar de huisarts geweest voor de blaasontsteking en antibiotica gekregen. Die maakt me nu dus mega vermoeid. Waarschijnlijk door de combinatie verkoudheid+blaasontsteking+verminderde weerstand+antibiotica.
Ik heb vaker blaasontsteking gehad en aan de antibiotica gezeten, maar nog nooit ben ik er zo moe van geworden als nu.

Daarom extra belangrijk om even rustig aan te doen, ook al voel ik me vandaag al een beetje beter.

Een basis van drie keer per week trainen i.c.m. een andere sport is prima!
Ik doe het nu ook zo omdat ik minimum 2x per week wil rennen en ondervonden heb dat ik zonder rustdagen (+ een erg drukke periode op het werk) verander in een hoopje fysiek en emotioneel afgebrakte ellende...
Niet leuk voor jezelf, en ook niet voor je omgeving ;).

Als je tijd over hebt of zin hebt in een extra dagje sport kun je die alsnog nemen natuurlijk, onafhankelijk of dat dan fietsen of KT is :).
Voor mij werkt het iig veel beter zo...

Die blaasontsteking zal wel snel voorbijgaan met je AB (als ze een correct (breed)spectrum hebben gegeven toch).
Nog paar daagjes uitzieken en dan kun je weer knallen!
 
Maar de dgn worden al langer, dus de lente komt eraan meis....dat geeft energie hé?
 
Ja ik zit bij een vereniging.
Voordeel is dat we veel groepen hebben.
Altijd een groep 50 km die rustig rijden.
Dan vaak 2 groepen die 80 km rijden, groep 1 gemiddeld 28 en groep 3 gemiddeld boven de 30.
Daarnaast 2 groepen die ca. 120 km rijden, ook een groep ca. 28 en een groep boven de 30.
In de 80 km en 120 km zitten diverse vrouwen die ook wedstrijden rijden.
Voordeel in zo'n groep is dat je makkelijk kunt meerijden en altijd in de groep zit.
Je hoeft niet op kop te gaan zitten maar kan de hele rit in de groep hangen.

Nu weeg ik bijna 100 aangezien ik in de winter redelijk bulk en alleen KT doe, straks als ik weer meer ga fietsen zak ik terug richting de 90 kilo (meestal eind september pas :laugh:)
Fiets gemiddeld 200 tot 250 km in de week vanaf april tot eind sept. Dat is dan op zondag meestal de 120 km groep en dan doordeweeks 2 x woon-werk.
Das alsnog een flinke snelheid. Ik neem aan dat jij niet in het Limburgse heuvelland rijdt? :o Als beginner ben ik blij als ik een snelheid van 23-24 heb op een 100km rit in het heuvelland.

Je hebt absoluut gelijk hoor! Als je bij mensen in het wiel kunt rijden, merk je vanzelf dat de snelheid omhooggaat. 22 januari heb ik een bikefit en krijg ik nieuwe pedalen, dus dat zal ook al wel wat uitmaken. Ik rijd nu nog op spd. :finger:

Ik wil het liefst nog zo'n 10-15 kg afvallen, maar ik zie wel waar het schip ergens strandt. :D Gewoon fietsen, trainen met wat cardio en eten tracken. Dan zal het vanzelf wel goedkomen.
Tis pas januari... Nog ZOOOOVEEEELLLL mooie dagen. Geen stress, goed uitzieken!

Ik moet ook maar even wat cutten voor ik de fiets op ga. Mijn wielen laten bouwen op mijn toenmalige gewicht van 80 kg... :flex:
True, maar then again: ik heb doelen voor 2020 en dan zullen er toch ook echt km's moeten worden gereden. :clown: Daarom zit ik me nu zo te ergeren!
Plet je je fiets als je met je huidige gewicht op je fiets gaat zitten? :eyebrow:
Een basis van drie keer per week trainen i.c.m. een andere sport is prima!
Ik doe het nu ook zo omdat ik minimum 2x per week wil rennen en ondervonden heb dat ik zonder rustdagen (+ een erg drukke periode op het werk) verander in een hoopje fysiek en emotioneel afgebrakte ellende...
Niet leuk voor jezelf, en ook niet voor je omgeving ;).

Als je tijd over hebt of zin hebt in een extra dagje sport kun je die alsnog nemen natuurlijk, onafhankelijk of dat dan fietsen of KT is :).
Voor mij werkt het iig veel beter zo...

Die blaasontsteking zal wel snel voorbijgaan met je AB (als ze een correct (breed)spectrum hebben gegeven toch).
Nog paar daagjes uitzieken en dan kun je weer knallen!
Jij weet er weer mega veel van he. Ze hebben me Furabid (Nitrofurantoïne) gegeven. Geen idee of dat juist is, misschien weet jij dat wel?
Maar de dgn worden al langer, dus de lente komt eraan meis....dat geeft energie hé?
Absoluut! :D
 
Ik ben dan ook medisch laborante van opleiding, en ik heb een periode 3-wekelijks een blaasontsteking gehad :o.
Kennis door ervaring helaas :roflol:.

Furabid is smalspectrum voor zover ik weet, werkt prima als er een cultuur werd ingezet en ze weten welk beestje de boosdoener is.
Meestal een E. coli, zal bij jou ook wel het geval zijn :).
Als je dit type AB nog niet al te veel hebt ingenomen zou het prima moeten werken :thumb: .
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven