MuscleMeat

Lekker perverse pijn? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Er werd gevraagd welk lichaamsdeel we het liefste oefenden. Vaak lees je dan borst, rug etc.

Maar er is verschil tussen het graag trainen van een lichaamsdeel/spiergroep omdat je bijv. het beste bent in die oefeningen (borst, rug,etc.) en in het oefenen ervan omdat je een pervers genoegen schept in het soort spierpijn dat je ervan krijgt.

Dat laatste heb ik van de gluteus-spieren en in iets mindere mate van buikspieren.

In dat geval geldt het echter alleen als het oefeningen zijn, die je niet per sé voor buikspieren doet, zoals bijv de front squat of de deadlift.
Voor de gluteus doe ik het liefst de standing gluteus omdat ik te instabiel ben voor lunges (moest ze wel voor therapie doen).


Dus heren/dames, vertel eens welke (spier)pijn u het lekkerst vindt?


Espi, die wel een vreselijke hekel heeft aan gewrichtspijn, vooral in de knie!
 
Laatst bewerkt:
zo vatte ik die poll echter wel op. T ging geloof ik over die spiergroep die je t fijnst vind om te trainen en dan met de nadruk dat t niet de spiergroep moest zijn die je t best traint. alhoewel dit natuurlijk wel dezelfde kan zijn.

Is dit dus een poll waarbij gevraagd wordt om die spiergroep waar je de beste pump van krijgt? want dat ligt in elkaars verlengde vind ik.

Zodoende heb ik altijd heerlijke pomp bij mn kuiten en benen.
borst, buik en biceps t minst.

de na-pijn (volgende dag of dag erna) ervaar ik t fijnst bij schouders en borst en nagenoeg de minst fijne na-pijn bij de benen. dat loopt ook zo lastig.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by dandyman
de na-pijn (volgende dag of dag erna) ervaar ik t fijnst bij schouders en borst en nagenoeg de minst fijne na-pijn bij de benen. dat loopt ook zo lastig.


Ja ik loop meestal 2 a 3 dagen ff niet helemaal zoals ik moet lopen :D En Schouders voel ik ook wel en af en teo Borst ook goed!
 
Lekkerste pijn is absoluut de borst vind ik na een training.
Meeste pump krijg ik na tricep-workout,
en de vervelendste pijn (maar toch wel lekker) is de dag (en dag daarna, en meestal nog daarna....) na t trainen van de benen/kuiten.
 
het is een beetje moeilijk uit elkaar te houden.
Is een training lekker omdat je er een spiergroep die goed is, mee traint. Lekker omdat je een achterliggende spier vooruithelpt, dan heeft dat niet direct met pijn te maken. Die pijn is alleen de terugkoppeling waarmee je het idee krijgt : OK, ik heb blijkbaar lekker getraind.

Ik bedoelde een pervers soort plezier in pijn.. zie ook antwoord in fijnste spier om te trainen. Toen bleek dat ik dat heb met de gluteus en buikspieren.
Vandaar!

Espi
 
maar waar doel je dan precies op met perverse pijn. Dat ligt toch in t verlengde met de pomp.
Ik bedoel, met benen heb ik op dat moment een heerlijke pomp, ik weet niet ofik dat dan pijn moet noemen. Ik spreek me nu eigenlijk tegen met de 2e zin als ik zeg dat ik met borst geen lekkere pomp krijg (alhowel met dumbbellpress wel en mte bench press darentegen weer niet) en de dagen erna voel ik nog steeds die pomp/pijn. Dus ligt t niet inelkaars verlengde, maar goed.

Typisc trouwens dat merendeel een betere pomp krijgt van push-oefeningen.
 
wat is nu eigenlijk 'pomp' .. hoe voelt dat aan?
 
Originally posted by Esperantisto
wat is nu eigenlijk 'pomp' .. hoe voelt dat aan?

ik denk dat je met die lekkere pijn al aardig in de richting komt. het geeft dat heerlijke gevoel in die spier die je getrained hebt. die voldoening, dat gevoel dat je goed hebt getraind en die spier hebt laten weten wie de baas is, dat "endorfinisch" gevoel,..... die perverse pijn:D
 
Originally posted by Esperantisto
Dus heren/dames, vertel eens welke (spier)pijn u het lekkerst vindt?

geen enkel, daar ik mij spierpijn moeilijk kan veroorloven!
 
ik vermijd spierpijn zo veel mogelijk omdat het 1) niet nuttig is en 2) ik er geen kloten baat bij heb en 3) het niet praktisch is als je 2 dagen erna opnieuw onder het ijzer moet


trouwens, pijn is niet fijn, ik ben geen masochist ;)
 
daarom zei ik ook perverse pijn..
ben het met je eens Spike, spierpijn is teken dat je of te hard getraind hebt, hetzij door te weinig trainen (had bijv borst bijna een maand niet getraind), hetzij door te veel gewicht te nemen of te veel sets.
Maar toch er genoegen in scheppen is pervers... nietwaar? Verschil is: jij bent PLer en wilt vnl sterker worden, spiergroei is bijzaak. Want de gedachte van de meeste BBers is dat als je veel spierpijn hebt, je dan ook extra overcompenseert met groeiende spieren...

Misschien toch wat masochistisch aangelegd?

En toch is het ook niet wat ik bedoel... het is gewoon dat op bepaalde plekken je een wat eigenaardiger soort pijn hebt dan ergens anders. Nu heb ik bijv. ook behoorlijke spierpijn in de hamstrings door het deadliften (za), squatten en de standing gluteus (ma), maar die pijn vind ik uiterst lastig, vnl. omdat ik vanavond weer spinningles heb en weet dat ik dan niet zo goed zal presteren met spierpijn.

Espi
 
bwa, ik ben zelfs voor de bb van mening dat spierpijn je herstel alleen maar vertraagt
 
En toch kicken sommige mensen op spierpijn... zoals ik :p
Misschien zijn we gewoon kinky dan, hehehe (ik hou van lichte spierpijn, niet de pijn waardoor ik niet meer kan bewegen of kreun bij elke beweging, daar heb ik nooit last van... maar meer een licht trekkend gevoel bij aanspannen, rekken)
 
Back
Naar boven