AndroidHealthClinic

'Lekker' rellen: Dit kan alleen in Nederland

Bezoekers in dit topic

Moontribe zei:
Af en toe zou ik wel willen dat de Nederlandse ME net zoals die van Korea handelt... Dan is het relletje snel genoeg over denk ik. ;)

:thumbs: :thumbs: :thumbs:
 
Brutez zei:
Waarschijnlijk hebben jullie het over een paar meelopers. Echte hooligans zijn vaak hoog opgeleid.

Hoog opgeleid? Ik zou het niet weten maar ik betwijfel het ten zeerste:rolleyes:


Dat kan ook niet anders want er zit toch nog een hele organisatie achter (ook al zou je het soms niet zeggen).

Je zou het idd niet zeggen maar volgens mij zit daar geen gerafineerde organisatie achter. Het grootste crapuul is de leider en heeft een GSM waarmee hij afspreekt met de leider van diegenen met wie ze gaan vechten.




Echte hooligans zijn meestal nette mensen. De hele week werken ze hard of volgen ze netjes hun opleiding. Alleen tijdens een voetbalwedstrijd willen ze wel eens los gaan. Ik heb er totaal geen problemen mee. Ze zullen nooit mensen kwaad doen die er niets mee te maken hebben.

Pfffft, ik weet niet of jij zoveel hooligans kent maar ik heb er in het verleden een paar gekend en dat waren kinderachtige idioten met een diepgewortelde frustratie die enkel stoer waren in bende zoals reeds gezegd.

Meer dan 90% van onze verrotte maatschappij zou eens een voorbeeld moeten nemen aan de hooligan. Dan zag Nederland er een stuk rooskleuriger uit..


Wat bedoel je daarmee? Dat 10% van de maatschappij ze allemaal op een rijtje heeft en mocht de rest het voorbeeld van de hooligans volgen het dan allemaal koek en ei zou zijn?


Picture this: het is zaterdagavond en er is voetbal. België - Nederland. 20 miljoen Nederlanders zijn komen opdagen en na de match gaan die allemaal uit hun dak en breken ze alles af wat ze op hun weg tegenkomen :clap: :thumbs:
 
Laatst bewerkt:
Hooligans, inderdaad trieste figuurtjes.

Hun hele levens visie berust op voetbal, 'de vijand' en hoe stoer ze voor elkaar zijn.

Een feyenoord hooligan komt niet in Amsterdam bijvoorbeeld: "HUH dat is 020, dat is echt k*nker man, stelletje K*nkerjoden daar !!" Ik heb er een hoop gekend en geloof me, zo denken ze echt. Nog een voorbeeld, "Kijk, dat is Japie, Japie heeft 2 mensen vermoord, Japie is echt een toffe vent !". Nou, okay, nog eentje dan "Zo daar heb je Kees, Kees is al 3 dagen wakker, heeft 25 pillen op, heftig he ??"

Zo beperkt en dom en volslagen triest !

Inderdaad, er zitten er ook tussen met een goede functie c.q. opleiding, maar dat iemand goed kan leren betekent niet dat die persoon niet dom en beperkt is hoor..

Mijn mening kan gekleurd zijn, veel van mijn vroegere vrienden zijn die kant opgegaan en ik heb dat nooit kunnen begrijpen.
 
The rebel zei:
Picture this: het is zaterdagavond en er is voetbal. België - Nederland. 20 miljoen Nederlanders zijn komen opdagen en na de match gaan die allemaal uit hun dak en breken ze alles af wat ze op hun weg tegenkomen :clap: :thumbs:

En daarna is het weer een maand lang rustig. Geen ouwe omatjes bij de supermarkt beroofd, geen onschuldige jongens bij de AH doodgeslagen, geen 13 jarige meisjes verkracht door een hele groep, gewoon lekker onbezorgd over straat kunnen.

Ik teken er meteen voor :thumbs:
 
Voetbal is gewoon zonde van het geld. De politie inzet is gigantisch. Dat kost echt miljoenen per jaar. Daar kan geen shirtje tegenop verkocht worden.

Het is triest want een club als Feyenoord weet dondersgoed wie de relschoppers zijn, maar laten ze gewoon lopen omdat ze bang zijn. Het is zo simpel om op te lossen. Geef ze een stadionverbod met meldingsplicht, maar om de een of andere reden gebeurt dat nooit. Ze willen het probleem niet oplossen, zo simpel is het.

Toen ik in het verleden zo'n verbod kreeg opgelegt trok ik mij er ook geen zak van aan. Je blijft gewoon gaan.
 
Brutez zei:
En daarna is het weer een maand lang rustig. Geen ouwe omatjes bij de supermarkt beroofd, geen onschuldige jongens bij de AH doodgeslagen, geen 13 jarige meisjes verkracht door een hele groep, gewoon lekker onbezorgd over straat kunnen.

Ik teken er meteen voor :thumbs:

Je bedoelt na de wederopbouw is het weer rustig? Jongen, ook al laat je die ezels een week aan een stuk vechten, daardoor zal de algemene criminaliteit niet dalen.
 
Brutez zei:
En daarna is het weer een maand lang rustig. Geen ouwe omatjes bij de supermarkt beroofd, geen onschuldige jongens bij de AH doodgeslagen, geen 13 jarige meisjes verkracht door een hele groep, gewoon lekker onbezorgd over straat kunnen.

Ik teken er meteen voor :thumbs:

Ik heb nooit geen zin om kerels in elkaar te slaan. Heb evenmin zin om 13 jarige meisjes te verkrachten.
Laat niet uitschijnen dat t ok is om gevoelens van haat/woede te compenseren. Wie zulke driften heeft is niet gezond. Zoek dan zelf een gezonde manier om je woede/ongenoegen op af te reageren.
 
Lekker muziekje! :banana:

Die 'hooligans' zijn echt triest. Die mensen zijn echt ongeloofelijk dom.
 
The rebel zei:
Hoog opgeleid? Ik zou het niet weten maar ik betwijfel het ten zeerste:rolleyes:

Diegene die daadwerkelijk vechten zijn vaak idd niet hoog opgeleid. Maar de leiders (die vrijwel nooit fysiek in actie komen) zijn zeer zeker wel hoog opgeleid. Ken een aantal ME-ers persoonlijk en die bevestigen dit ook.
 
Altijd die excuusjes van die hooligans, met hun 'codes' :help:

Zoek gewoon een hobbie en ga niet William Wallace lopen uithangen in de 21e eeuw :nut:

Lekker simpel volk: "Ja, ik had een k*tweek, dus nu zuip ik me vol en ga ik me afreageren op anderen"

Want daar komt het eigenlijk gewoon op neer.
 
Hoger opgeleid maar dan nog steeds zo dom om een clubje te verafgoden.

Ze kosten gewoon geld, de zogenaamde verdiensten uit een toernooi wegen daar niet tegen op. En het is maar de vraag of een toernooi echt geld opbrengt voor een land, misschien voor de commercie wel maar op grote schaal waarschijnlijk niet.

Bij een EK of WK moet je nog veel meer politie op de been brengen, dat verdient zichzelf niet zo snel terug.

Gelet op de overlast voor anderen is het gewoon een sport die meer ergernis bied dan plezier.

Brutez, jij bent zeker zelf ook een parttime hooligan? Beetje rellen omdat het zo leuk is?
 
Zolang dat rellen op een afgelegen veldje gebeurd waar niemand anders er last van heeft vind ik het best.

Ik snap niet dat die jongens niet gewoon op een vechtsport gaan? Dat is een stuk minder blesure gevoelig en het geeft net zo’n kick (als je bijvoorbeeld moet sparren met een 100kg zware contactgestoorde uitsmijter :D)
 
EricR zei:
Zij willen gelegaliseerd rellen,

Nee man volgens mij willen ze dat helemaal niet.
Het is zoals een 'verboden vrucht', ze zoeken de spanning op en voelen zich 'speciaal'.

Wat ik zo opvallend vind is dat het echt grote groepen zijn geworden, vroeger was er sprake van harde kernen die uit enkele gasten bestonden maar als je beelden ziet en verhalen hoort zijn er nu echt ontelbaar veel gasten bij betrokken, natuurlijk is het grootste deel meeloper, maar toch vind ik het een schrikwekkende opmars hoor...
 
Als die ME nou elke keer dat er rellen zijn een paar hooligans afschiet is het snel afgelopen. Ze worden met hun leven bedreigd, ik zou er niet eens over na denken.

Voetbal is een mooie sport, het is jammer dat veel mensen niet voor het voetbal komen.

@DBC, ik ben bang dat dit overal voorkomt en nog erger dan in ons landje.
 
EricR zei:
Brutez, jij bent zeker zelf ook een parttime hooligan? Beetje rellen omdat het zo leuk is?

Nee, ik ben een nette jongen. Altijd geweest trouwens.
 
Lauw zei:
Dat filmpje is koel. Het is zo a-typisch voor hooligans.
Ze knokken het uit zonder wapens, op een verlaten veldje en met 2 gelijke groepen.
Dat terwijl de meeste hooligans het liefst m.b.v hamers, stoeptegels, messen, etc, met een grote groep iemand in elkaar stampen midden op straat.
Lauw zei:
Ja, dat soort dingen durven ze allemaal, als ze flink in de meerderheid zijn.:rolleyes:

Ik heb pas 1 keer stoere hooligans gezien. En dat was via een filmpje op dit board :D
Dat waren Russen ofzo. Ze hadden samen afgesproken op een verlaten terrein. Het ware twee gelijke groepen die elkaar zonder wapens te lijf gingen. :thumb: Voor zoiets heb je lef nodig, want omdat je niet zwaar in de meerderheid bent of flinke wapens bij je hebt kan zo’n gevecht alle kanten uitgaan.
Als alle hooligans zo hun akkefietjes oplossen dan had ik best respect voor ze gehad.

DBC01 zei:
Dat waren Polen :D Dat filmpje is erg 'beroemd'.


Link?
 
Lauw zei:
Dat filmpje is koel. Het is zo a-typisch voor hooligans.
Ze knokken het uit zonder wapens, op een verlaten veldje en met 2 gelijke groepen.
Dat terwijl de meeste hooligans het liefst m.b.v hamers, stoeptegels, messen, etc, met een grote groep iemand in elkaar stampen midden op straat.
Fout, dat filmpje is typisch hooligans, maar a-typisch meelopers. Het is ook een goed voorbeeld van hoe de echte harde kern over hooliganisme denkt.

Meer uitleg geef ik er niet bij, zal toch al bakken kritiek krijgen van mensen die geen kloot over weten, met moeite in een voetbalstadion hebben gezeten maar wèl denken dat ze er alles over weten. Dezelfde mensen die klagen dat er ocharme veel vooroordelen zijn over bodybuilding, maar wel hun vooroordelen over hooliganisme nu volop verspreiden... :sad:
 
Heb jarenlang in een stadion gezeten en ook mijn portie gehad. Dus weet wel waar het over gaat :)
 
Ben ooit achterna gezeten door groepje hooligans :D Geloof me, ik liep sneller dan het wereld record op de 100 meter :D
 
Metal_Wolf zei:
Ben ooit achterna gezeten door groepje hooligans :D Geloof me, ik liep sneller dan het wereld record op de 100 meter :D
I hear ya bro, zelf ook al een paar keer tussen rellen geraakt. Vooral als je hondjes hoort blaffen. :D
 
Back
Naar boven