XXL Nutrition

Lekkere koude maaltijden voor onderweg.

Bezoekers in dit topic

Als ik rijst eet buiten de avondmaaltijd om, eet ik het altijd koud :o :D

Wat doe je allemaal door die rijst door dan? Ik zoek nog wat lekkere kruiden die ik er doorheen kan doen als ik het koud wil eten, want tot nu toe vind ik rijst koud echt niet te eten hehe zeker niet als je het voor 5 dagen prept.

Wat doe je allemaal door die rijst door dan? Ik zoek nog wat lekkere kruiden die ik er doorheen kan doen als ik het koud wil eten, want tot nu toe vind ik rijst koud echt niet te eten hehe zeker niet als je het voor 5 dagen prept.

Ikzelf niks of een theelepeltje ketchup balanz (helft minder suikers). Theelepeltje doet niks.
Als je er moeite mee hebt dan kan je beter naar Wovano luisteren :P Aangezien ik het wel zo weg schep.

• Like
Waarderingen: HighonX
Koken in bouillon. Je kan er alle kanten mee op.
* Kerriepoeder
* paprikapoeder
* beetje kaneel en komijn
* provencaalse kruiden meekoken
* grillkruiden (heb je zoveel soorten van en ook zonder zout)
* turkse kruiden zoals Köfte of kebab kruiden (bij de turk ook zoder zout verkrijgbaar)
etc.

• Like
Waarderingen: HighonX
Cajunkruiden en kipkruiden van verstegen

Ikzelf niks of een theelepeltje ketchup balanz (helft minder suikers). Theelepeltje doet niks.
Als je er moeite mee hebt dan kan je beter naar Wovano luisteren :P Aangezien ik het wel zo weg schep.

Koken in bouillon. Je kan er alle kanten mee op.
* Kerriepoeder
* paprikapoeder
* beetje kaneel en komijn
* provencaalse kruiden meekoken
* grillkruiden (heb je zoveel soorten van en ook zonder zout)
* turkse kruiden zoals Köfte of kebab kruiden (bij de turk ook zoder zout verkrijgbaar)
etc.

Bedankt voor de reacties! Hier ga ik zeker wat mee doen.

Hier is wat ik doe.

Je schrijft alle veodingswaren die je eet op blaadjes papier, en je vormt zoveel mogelijk combinaties, dan doe je er kruiden en sausjes bij eh voila

Thnx voor reacties allemaal, goede inspiratie! Heb zojuist een lekkere salade gemaakt. Fenne pasta met tonijn, appel, paperika, sla en cashew noten! Voor de komende 4 dagen mooi een maaltijdje :)

Super!
Je kunt ook maaltijden klaarmaken voor 1 week. Is even een flinke inspanning maar dan heb je wat, en het bespaart je flink wat tijd. Zelf maak ik elke zondagmorgen 28 bakjes klaar voor de hele week, 4 voor elke dag. Die van maandag en dinsdag gaan dan in de koelkast en de rest in de diepvries. De dag ervoor in de koelkast zetten en je kunt het prima eten :)

Super!
Je kunt ook maaltijden klaarmaken voor 1 week. Is even een flinke inspanning maar dan heb je wat, en het bespaart je flink wat tijd. Zelf maak ik elke zondagmorgen 28 bakjes klaar voor de hele week, 4 voor elke dag. Die van maandag en dinsdag gaan dan in de koelkast en de rest in de diepvries. De dag ervoor in de koelkast zetten en je kunt het prima eten :)
Ja precies! Doe ik nu ook al wel elke week maar dat zijn dan maar 7 bakjes rijst met kip en brokkoli maar dat worden er voortaan dus 14 bakjes. 7 met rijst (voor savonds) en 7 met pasta salade of iets dergelijks!

Voor in de cut neem ik aan? Omdat het met relatief weinig kcal vult

Ja is wel behoorlijk laag in kcal.. Afhankelijk van hoeveel maaltijden je eet per dag, zal je er nog een bepaalde hoeveelheid moeten bijeten. ( Blikje tonijn, eieren...)
Of je kan het gewoon zien als een lichte snack :D

Terug
Naar boven