Fitness Seller

Lelijkste elite squat ooit?

Bezoekers in dit topic

rob91

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2010
Berichten
5.466
Waardering
1.742
Lengte
1m87

Ik volg Ben Pollack, want hij is aan absolute baas. Maar zijn jullie het eens met mij dat dit er zo tering lelijk uitziet?

Ik snap niet eens waarom. Ellebogen die alle kanten op gaan? En zijn buik wijst zowat naar ze grond terwijl zijn chest super rechtop blijft. Ik snap er helemaal niks van. Het is net of hij een compleet andere anatomie heeft dan de rest van de mensheid.
 
Ik snap wat je bedoeld, maar wie ben ik om iemand te bekritiseren die 270 ermee omhoog krijgt en enkele(velen) jaren dit doet.
Er zijn wel meer squats die ik heb gezien van toppers die niet aan de "standaard" voldoen.

Wou echter wel dat ik er zo uitzag en zoveel mobiliteit had om het voor elkaar te krijgen mijn polsen zo te houden. Ben meer het type als Ray Williams met mijn handen tegen de platen.(yes i did, compare me to ray :P )
 
Ik snap wat je bedoeld, maar wie ben ik om iemand te bekritiseren die 270 ermee omhoog krijgt en enkele(velen) jaren dit doet.
Er zijn wel meer squats die ik heb gezien van toppers die niet aan de "standaard" voldoen.

Wou echter wel dat ik er zo uitzag en zoveel mobiliteit had om het voor elkaar te krijgen mijn polsen zo te houden. Ben meer het type als Ray Williams met mijn handen tegen de platen.(yes i did, compare me to ray :P )
Precies. Van de week toevallig dit filmpje bekeken en daar moest ik meteen aan denken:

 
Hij heeft een behoorlijk smalle stance en toch aardig wat forward lean en weinig knee travel. Dat zie je niet zo vaak en daardoor frommelt alles in elkaar onderin. Bij de meeste lifters komen de knieën meer naar voren en naar buiten bij zo'n stance. Techniek wordt ook wat minder bij de laatste reps waardoor het er nog ongemakkelijker uit ziet. Bij de ipf zou hij problemen krijgen omdat z'n armen tegen z'n benen aan komen.
 
Ik snap wat je bedoeld, maar wie ben ik om iemand te bekritiseren die 270 ermee omhoog krijgt en enkele(velen) jaren dit doet.
Er zijn wel meer squats die ik heb gezien van toppers die niet aan de "standaard" voldoen.

Wou echter wel dat ik er zo uitzag en zoveel mobiliteit had om het voor elkaar te krijgen mijn polsen zo te houden. Ben meer het type als Ray Williams met mijn handen tegen de platen.(yes i did, compare me to ray :P )

Nee tuurlijk. Zijn prestaties liegen niet. Maar dit is oprecht de raarste squat ooit. Ik snap niet hoe zijn lichaam werkt. Hoe kan je chest zo hoog en recht blijven terwijl je buik parralel is aan de grond? Heel bizar.

Hij heeft een behoorlijk smalle stance en toch aardig wat forward lean en weinig knee travel. Dat zie je niet zo vaak en daardoor frommelt alles in elkaar onderin. Bij de meeste lifters komen de knieën meer naar voren en naar buiten bij zo'n stance. Techniek wordt ook wat minder bij de laatste reps waardoor het er nog ongemakkelijker uit ziet. Bij de ipf zou hij problemen krijgen omdat z'n armen tegen z'n benen aan komen.

Juist, ik kon mijn vinger niet erop leggen. Dat is idd wat er gebeurt. Ik zou weleens een side view willen hebben. Kan niet verklaren hoe die chest zo recht blijft.
 
Die knietjes zo naar binnen moet je ook geen gewoonte van maken.
 
Back
Naar boven