XXL Nutrition

Lengte noodsteunen/spotters

Bezoekers in dit topic

Steks

Enormous Athlete
Lid geworden
21 feb 2017
Berichten
40.177
Waardering
38.231
Lengte
1m82
Massa
92kg
Wat is de minimale lengte die noodsteunen zouden moeten hebben wil je ze echt kunnen gebruiken met squatten? Ik overweeg namelijk dit squatrack aan te schaffen:
Barbarian Multi Free-Stand-Rack
Deze heeft noodsteunen die 30 cm lang zijn, voor benchpresses lijkt me dat meer dan voldoende, ik vraag me af of dat voor squats ook zo is. Ik ben niet van plan om met gewichten te gaan squaten waar ik minder dan 5 reps mee kan doen, dus het gewicht zou ik normaliter goed onder controle moeten kunnen houden.
 
*35cm.

Er staat bij dat ze geschikt zijn voor squats dus dan zou je denken dat het voldoende lang is.
 
Sorry, ze zijn 35cm dat klopt.

In de basis is elke haltersteun geschikt voor squats, laat ik de vraag anders stellen. Is het redelijk goed te doen om te squatten met de barbell z'n 20 cm van de kokers van het squat rack vandaan? Ik zie namelijk mensen heel vaak een flink eind naar achter stappen.
 
Ik geloof heus dat Fitness Seller goed advies kan geven over 1 van hun producten, maar het gaat mij niet om dat specifieke product, maar om een algemene vraag los van het merk of type haltersteun/squatrack.
 
Barbarian Free-Stands

Ik heb deze.

Geen probleem om te squaten.

Ik weet wel niet hoe ver ik naar achter sta. Gewoon een klein stapje.
 
Ik heb net mijn half rack van megatec inelkaar gezet. Maar ik moet je wel zeggen dat het wel wennen is om erin te squatten.
 
Dat de spotters zo kort zijn. Waarbij je dus dicht tegen het rack aan moet squatten.

In mijn squatstands zijn de spotters 33cm en dat is goed te doen. Zal wel beteren na een tijdje.
 
Ik heb bewust gekozen voor een rack met langere spotterarms. Veel fijner!
 
Ik heb dit rack van Sqmize met 60 cm spotter arms. Zeer degelijk rack, zeker voor de prijs. Squat Rack SQMIZE® SQ510 Multicross von simple products kaufen

Spotter arms Spotter Arme SQMIZE® SQ504SA günstig bei simple products kaufen

Bedankt voor het meedenken, helaas gaat iets dergelijks niet passen bij mij, het moet makkelijk demontabel en te verplaatsen zijn. Ik ga alles nog eens opmeten en indien het past zal ik waarschijnlijk de Barbarian Multi Free-Stand-Rack aanschaffen. Als ik toch langere noodsteunen zou willen voor het squatten, dan zal ik met losse noodsteunen moeten werken.
 
Dat is ook nog een optie, die passen zeker weten, maar de verbindingsbalk in omslachtiger te (de)monteren, verder zijnuitschuifbare steunen minder stabiel en er is wat meer precisie nodige bij het terug plaasten van de halter dan bij vaste steunen.
 
Ze hebben ook losse spotter balken: Barbarian Spotter Arms
Maar ik weet A niet of die uberhaupt passen en B of als je een zware barbell op het uiteinde legt de stands omvallen.
 
dat had ik ook gezien, als het past is het een optie om over na te denken, als je de achterkant voldoende verzwaard zal hij niet omvallen
 
Back
Naar boven