Fitness Seller

Lenig worden ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan2002

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
2 dec 2002
Berichten
14
Waardering
0
Zou graag lenigr willen worden spagaat en een split kunne bijvoorbeeld Tips ? hoe doe ik dat ?
 
koop "Relax Into Stretch" en "Super Joints" van Pavel Tsatsouline via proxis of een andere online boekenverkoper.

die boeken hebben het allemaal.

ik zeg niet dat het gemakkelijk gaat zijn, maar je gaat leren hoe je veilig lenig kan worden.
 
Ik heb nog een tip uit een oude thread. (Met dank aan Geoffke :))

Originally posted by Geoffke
Zelf na je hardloopsessies moet je je lies goed opwarmen. Ik veronderstel dat je weet hoe dit moet. Opwarmen doe je op gevoel, ik kan er geen tijd op plakken.

Je neemt een tafel, of stoel voor je.
Je steunt met je armen op die stoel, en je benen zet je in spreidstand.

Niet bruusk naar beneden glijden, maar heel traagjes naar beneden komen... tot het een beetje pijn doet.

Op dit punt blijf je hangen. Je moet het voelen rekken en het moet wat pijn doen... dit doe je ongeveer 20 sec.
NOOIT VEREN!!! Als je op en neer veert dan krijg je kleine scheurtjes in je spier. Later zal die dan afschieten.

Als je je eerste set uitgevoerd hebt, dan sta je recht en zwaai je je benen wat los om de lies te ontspannen.
Doe hierna nog 2 sets... dit is voldoende

Maar je kan dit "ritueel" vaak herhalen gedurende de dag, hoe meer je het herhaalt, hoe sneller die coole spreidzit kan.

Eens je lenig bent, blijf je lenig. Ik heb mijn lies in jaren niet meer gestrecht, maar ik kan nog altijd mijn spreidzit.


Je kan dit ook oefenen door met je zijaanzicht naast een muur te staan. Met je rechterhand steun je tegen de muur.
Je linkerbeen hef je zijwaarts op , vervolgens komt je trainingspartner onder je been staat en heft je been zo ver mogelijk op. Met je linkerhand trek je je enkel naar je toe.

Mijn benen waren in een mooie horizontale lijn, zelf nog iets verder. Ik was altijd het middelpunt van belangstelling in de thaibox les. Zelf de trainer kon dit niet.

Good luck :thumb:
 
Originally posted by FraGGo
Ik heb nog een tip uit een oude thread. (Met dank aan Geoffke :))



Good luck :thumb:

mm, het proberen waard :thumb:
 
herhaling is volgens mij the key, namelijk dat veel herhaling eindelijk leidt tot succes..

ik deed dagelijks 50 herhalingen voor mijn benen benen om te stretchen..af en toe beetje zwaarder en dan weer wat lichter..

ik kan nu bijna de split.
 
Hmm. dacht er zelf ook net aan dat ik niet zo lenig ben. Ik ook oefenen :D
 
Originally posted by Spike
koop "Relax Into Stretch" en "Super Joints" van Pavel Tsatsouline


Vooral het tweede lijkt me een interessant boek! :p
 
Haha ik ben niet lenig maar alles van super joints kan ik hoor xD :)

En na het boek super Joints was ik idd relaxed maar niet into stretch
 
Haha ik ben niet lenig maar alles van super joints kan ik hoor xD :)

En na het boek super Joints was ik idd relaxed maar niet into stretch

hahaha idd;) echt een aanrader dat boek!! vooral als je in de stress zit:P
 
he jij geld voor mij bewaart
 
elke ochtend proberen je eigen lul in je mond te steken
 
een topic vol met zinloze bumps
 
Haha ik ben niet lenig maar alles van super joints kan ik hoor xD :)

En na het boek super Joints was ik idd relaxed maar niet into stretch

Masterbump van 2009. Een bijna 6,5 jaar oud topic bumpen! En dat als tiende post! Een echte aanwinst voor het forum!
 
Maar om even op de zin te reageren 'Eens je lenig bent, blijf je lenig' is niet helemaal waar want ik dan vroeger ook de split en alles maar dat gaat vandaag de dag niet meer lukken.
 
nee, dan kan ik ook niet meer.
 
Ik zou graag ook leniger worden. Ben bereid om het een paar keer per dag te doen. Maar ik zie het niet zitten om elke keer eerst te gaan lopen. Zijn er andere (snellere) manieren om je liesen op te warmen?
 
Ik zou graag ook leniger worden. Ben bereid om het een paar keer per dag te doen. Maar ik zie het niet zitten om elke keer eerst te gaan lopen. Zijn er andere (snellere) manieren om je liesen op te warmen?

jumpingjacks, touwtje springen, je trap een paar keer op en neer lopen, externe warmte toevoegen door 3 broeken of tegen de verwarming te staan,..



ps: wat een bump!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven