XXL Nutrition

Leophyte's trainingslog

Bezoekers in dit topic

Leophyte zei:
Vandaag rug-dag

26-09-05

Deadlift:
- Opwarmen
- 3 x 120
- 5 x 2 x 140
Gewicht gaat de goede kant op, maar techniek zuigt dan weer gelijk :mad: . Ik krijg het niet voor elkaar om met hogere gewichten ook een goede techniek te houden, lang lichaam heeft helaas ook nadelen. Maar goed, wat raden jullie aan? Doorgaan en zwaarder gaan (met de gedachte dat m'n rug nog wel goed aanvoelt -->op dit moment nergens last van), of het zekere voor het onzekere te nemen en gewicht verlagen/reps verhogen en geleidelijk aan weer gewicht toevoegen?

Chinnen:
- 42 reps (8,7,6,6,5,5,5)

Bent-over Row:
- 5 x 50
- 5 x 60
- 2 x 5 x 64
- 2 x 5 x 60

Daarna nog wat buik en een klein beetje grip getraind.
Training ging op zich aardig, alleen deadlift is kloten


Wat zuigt er dan zo aan je techniek met zwaardere gewichten??
 
Ben je van plan het totaal aantal reps chinnen (per training) op te voeren?
 
nofear train! zei:
Wat zuigt er dan zo aan je techniek met zwaardere gewichten??
Dat ik m'n rug niet recht kan houden. Kont gaat eerst de lucht in en dan volgt de rest..
eq_909 zei:
Ben je van plan het totaal aantal reps chinnen (per training) op te voeren?
Ben in principe eerst van plan om totaal 50 reps te doen, daarna terugbrengen naar zo min mogelijk setjes. Als ik dit in 4 sets kan dan pak 'm wijder..
 
gaat je squat ook nog omhoog?


bij de meesten lopen de squat en deadlift ongeveer gelijk op, bij de ene is squat sterker bij de andere de deadlift..........:D

suc6 verder !;)
 
Zo leon, dat chinnen doe je netjes.
Over je deadlift kan ik niets nuttigs zeggen, dat laat ik aan andere over ;)
 
klusmier zei:
gaat je squat ook nog omhoog?


bij de meesten lopen de squat en deadlift ongeveer gelijk op, bij de ene is squat sterker bij de andere de deadlift..........:D

suc6 verder !;)
Tijdje niet echt gesquat, wel sterker geworden op die leg press van jou ;)
We zullen zien donderdag!!
 
Persoonlijk als m'n vorm eronder gaat lijden ga ik niet verder met zwaardere gewichten.
Zou het niet betekenen dat je een zwakke core/rug hebt?
 
(Soulfly) zei:
Persoonlijk als m'n vorm eronder gaat lijden ga ik niet verder met zwaardere gewichten.
Zou het niet betekenen dat je een zwakke core/rug hebt?
Dat zou heel goed kunnen, welke oefeningen raad je aan? Benen kan haast het probleem niet zijn.

Edit: misschien goodmornings?
 
Zeker goodmornings ja. Zowieso alle oefeningen die je onderrug zwaar belasten.
En je abs ook zwaar aanpakken uiteraard.

enkele oefeningen voor de onderrug:
Goodmornings
Back extension
Pull through

Enkele ab oefeningen:
Pulldown abs
weighted crunches
gorilla crunch
Leg raise
Side bend (DB)

Andere leden weten het vast nog wel wat aan te vullen:)
 
met GoodMornings kun je je rug heel GOED trainen of heel ZWAAR vernken:eek:


vergeef me mijn woordkeus, ik wist ff niets beters...........;)
 
Bedankt soulfy!
Goodmornings gaan er binnenkort zeker in, pull throughs misschien ook, heb ze Insane Animal ook zien doen, maar lijkt me nog wel lastig om goed uit te voeren.
Maar goed, ik zal wel wat rondsnuffelen op de bekende sites.

Edit, ik ben het zat! M'n deadlift, school waar ik echt even niet uitkom, GRRRRRRRR :mad:
Heb dus ff m'n kop verfrist en een nieuw trainingsschema in elkaar geflanst.
Graaf jullie mening, wil er vanaf volgende week mee beginnen.

-----------------------------

Maandag:
- DE Squat
- Deadlift
- Goodmornings
- Pull Throughs
- Grip trainen

Dinsdag:
- Speed Bench
- Militray Press/Push Press
- Upright Rows
- BOR’s
- Small Bench
- Skullcrusher

Donderdag:
- ME Squat
- Front Squat
- SLDL
- Abs
- Grip trainen (evt. schrugs)

Vrijdag:
- Bench
- Incline Bench
- BOR’s
- Chinnen
- Hammercurl

-----------------------------
Schuw u niet, geef uw mening!
 
Laatst bewerkt:
grip training. Zet maar gewoon farmer walks neer hoor ;)
 
Pff Leon das nog eens omgooien van je schema...
Kzit niet echt in de PL-hoek dus ben benieuwd wat de sterke mannen onder ons van je schema vinden...
 
ik zou ma en do omwisselen.. en verder niet te veel aan je schema trekken, gebruik het als rode draad.
 
Weet niet wat je voor sets/reps in gedachte hebt, maar het lijkt me beetje veel allemaal.
 
Metal^militia zei:
Weet niet wat je voor sets/reps in gedachte hebt, maar het lijkt me beetje veel allemaal.
Op de basisoefeningen, SQ, DL, BP, MP doe ik 4-5 setjes, van 3-5 reps. Daarbij doe ik de nevenoefeningen normaal gesproken 3 setjes met 5-8 reps.

Vandaag ook nog getraind, zal het voor jullie opschrijven, maar eigenlijk niet het vermelden waard.. WAT SLECHT!!

27-09-05

Speed Bench:
- 6 x 3 x 60
Ging super, heerlijke snelheid en goeie agressie, ik dacht nog: dit beloofd nog wat... tussendoor trouwens nog wat pullthroughs geoefend

Military Press:
- 5 x 50
- 2 x 3 x 60 (waardeloos)
- 5 x 54
- 4 x 54 (5f)
De setjes met 60 kg gingen slecht, was tevreden geweest met 5x3, maarja.. Toen wou ik het volume wat verhogen, maar bleef waardeloos. Ik snap het niet, schouders blijven zwak!

Upright Rows:
- 3 x 6 x EZ+30
Was niet zwaar, tijdje niet gedaan.
Vervolgens paar setjes front raises, stond me ook niet aan.
Was al aardig geirriteerd, nu moesten de triceps vlammen

Small Bench:
- 5 x 70
- 5 x 80
- 4 x 84
- 3 x 84 (4f :mad:)
- 4 x 80 (5f)
Waardeloos!!

Daarna nog een paar setjes skullcrushers, waarbij het begin superlicht aanvoelt en vervolgens in een keer de verzuring toeslaat. Toen maar gekapt.

Trainings was dus in een woord: Slecht!! Geen verklaring voor, voelde me goed aan het begin, speed bench nog nooit zo goed gehad, echt lekker. Zelfs op het laatst nog energie, alleen spieren wilden niet..
Bericht aan schouders/triceps: You better listen to me next time, or I'll break ya!! :fire:
 
Laatst bewerkt:
woensdag lekker rustdag en donderdag kun je vlammen op de squat en de deadlift !!:D



zorg er deze keer voor dat je 130~140 pakt met die squat :eek: ;)

suc6 ermee !
 
klusmier zei:
woensdag lekker rustdag en donderdag kun je vlammen op de squat en de deadlift !!:D



zorg er deze keer voor dat je 130~140 pakt met die squat :eek: ;)

suc6 ermee !
Volgende week dat schema pas.
Maar ik heb dus geen flauw idee wat het wordt donderdag, weet wel dat ik er een college voor moet missen (hoe zonde :D)
 
shit happens bro....

yesterday don't mean shit, what's over is over and nothing between, yesterday don't mean shit, 'cause tomorrow is the day you'll have to face!

Succes met squatten idd!
 
Back
Naar boven