AndroidHealthClinic

Leophyte's trainingslog

Bezoekers in dit topic

Zomaar even wat foto's van vakantie.
Om aan jullie de keuze te laten of je het wilt zien, moet je eerst klikken ;)
Met m'n neefje
Lekker biertje
Meer bier..
Zo mensen, meer foto's heb ik nog niet.. Het is niet de bedoeling om mij te gaan beoordelen op m'n fysiek/drankgebruik. Gewoon een paar foto's zodat jullie een beetje een beeld hebben van de persoon achter deze log :D
Alle foto's komen later nog op de site (zie profiel).
 
BIER?!?!?! ZIE IK DAAR NU BIER!!?!?!?!

VUILE KLERELIJER! BEN JE NU EEN ECHTE MAN OF NIET??!?!?!

:P
Beetje genoten van je vakantie? :)
 
Ik heb zeker genoten van m'n vakantie!!
Maar ik geniet ook weer van het trainen :D

28-07-05:
Vandaag benen en buik op de planning. Benen heb ik iets van 3 weken niet getraind, dus ik was benieuwd, ik had iets van 5x3x90 ofzo in gedachten. Buik verwaarloos ik eigenlijk altijd, maar dat boeit me eigenlijk ook niet..
Afijn, ik had er weer veel zin aan en om 4 uur stond ik voor de deur van het krachthonk.

Squat:
- 10 x 40
- 8 x 50
- 6 x 70 (ok, hierna wordt het zwaarder..)
- 5 x 80
- 3 x 90 (Ja, het ging vrij makkelijk en zag ik daar nou net toevallig 2 5-kg schijven? Juist ja!)
- 3 x 3 x 100 (PR!! No, No, No :))
- 2 x 5 x 90
- 2 x 7 x 80
- 2 x 10 x 70
Ok, hier was ik half dood. Nog nooit met zo'n volume gesquat, m'n hams stonden in de fik en ik was toch echt wel een beetje dizzy.
Toch maar even verder..

Lying Leg curl:
Laten we maar heel licht beginnen.
- 8 x 20
- 8 x 30 (Kramp! Ondanks het laffe gewicht, maarja squat ging goed, dus schijt aan)

Leg Extension:
- 3 x 6 x 50 --> Voelde al iets beter, maar nog erg leeg.

Standing Calve Raise:
- 12 x 90
- 3 x 8 x 110

Toen was ik echt kapot, buik stond nog op het programma..
Toch nog maar heel even dragonflys proberen, met m'n reet nog op het bankje, dus niet zwaar, iets van 3 sets met 10 reps.
En nog even 10 minuten uitfietsen, leek me wel lekker even voor de benen.
Heerlijke training, toch wel! Ik verlang nu al naar morgen als ik de wc op moet :D
 
Waarom is iedereen opeens in de ban van "no no no" squats ???:D

Zijn jullie je leven moe ofzo? :D
 
MonsterStrength zei:
Waarom is iedereen opeens in de ban van "no no no" squats ???:D

Zijn jullie je leven moe ofzo? :D
Haha, nee, ik zag het staan bij The Locust, vond het wel grappig, dus vandaar ;)
 
gefeliciteerd met je nieuwe PR:thumbs:
 
Ja, dat bedoelde ik, dus volgende week moet er weer een PR komen. Als ik een spotter heb dan.
 
29-07-05

En dan was het vandaag tijd voor een beachboy-training, Borst + Biceps met speed-deadlifts vooraf..
Helaas voelde ik me vanochtend niet zo super, mede door behoorlijke spierpijn in de bovenbenen, maar goed, dit is ervan geworden:

Speed DL:
- Opwarmen met 60
- 8 x 2 x 80

Bench Press:
- Opwarmen tot 60 kg
- 5 x 80
- 3 x 3 x 85
- 5 x 80

Incline Dumbbell Press:
- 2 x 6 x 32
- 5 x 32 (failed 6e rep)

Koste me heel veel energie, de fut was eruit, toch doorgaan.

Flys:
- 6 x 18
- 7 x 18
- 10 x 14
Waardeloos

Hammercurl:
- 2 x 5 x 24
- 8 x 20
Dit ook, heb hier 7 x 24 mee gedaan dus.

Preacher Curl:
- 5 x 40
- 2 x 8 x 30 (strict)

Geen supertraining, alleen over de deadlifts en de bench ben ik tevreden, de rest ging niet zo. Volgende keer beter!
 
So, today's workout :D

01-08-05

Speed Squat:
- 8 x 2 x 70

Chinnen:

- Opwarmen met Lat-pulldown 8 x 40
- 6 x 60
- 6 x 70
- 6 x BW wijd, overhands
- 6 x BW iets minder wijd, overhands
- 6 x BW smal, overhands
- 7 x BW smal, onderhands

Dumbbell Row:
- 6 x 36
- 2 x 5 x 40
- 6 x 36 (zeer strict)

En toen :D:D
DEADLIFT!!!
- 8 x 60
- 6 x 90
- 3 x 120
- 3 x 3 x 130
- 2 x 3 x 135 (130 + 2 van die sluitstukken, dacht 2,5 per stuk --> PR!!)*
- Een paar static holds

Daarna nog ff hardgelopen



* Lekkere training en heel mooi natuurlijk dat PR, maar toch wel een probleempje, namelijk:
Ik had al het gevoel dat m'n techniek bij de 130 kg niet helemaal goed was, bij de 135 zuigde die gewoon! Daar bedoel ik mee dat mijn rug niet helemaal goed recht was (bol, voor degenen die het nog niet snappen). Als ik het gewicht op een plateau (zeg maar 10 cm) zou zetten, zou het wel goed gaan, zeker weten. Maarja, dit is niet de bedoeling!
Komen nu twee vragen aan jullie:
- Is dit erg slecht voor je rug (heb er geen last van, NOG niet zeg maar)
- Waar ligt nu mijn zwakke punt? (onderrug of toch hams/glutes?)
Alvast bedankt!
 
Goeie training, maar waarom warm je op voor deadlift als dat toch je laatste oefening is ??? Ik doe enkel een deftige opwarming voor de eerste hoofdoefening, en de rest begin ik gewoon direct met eerst 90% vna men work sets, en direct daarna de worksets :)
 
Het lijkt me niet verstandig om direct met 130 te "knallen". Ik wou eerst 5x3x130, maar ging te makkelijk. Maarre, heb je ook nog een antwoord op de vraag onderaan?

Edit: Je denkt dus wel dat ik direct met 120 had kunnen beginnen?
 
ja eerst 120 3x en dan je sets met 130

Wat je vraag betreft, volgens mij zijn je hams te zwak, en daardoor wil je met je rug heffen. Dus pak die maar zwaar aan! ;)
 
Mijn dank is groot!
Ik denk dat ik ze dan donderdag na het squatten maar eens aanpak. Nu nog de vraag.. Hoe?
Ik denk dat ik SL-Goodmornings ga doen, nog nooit gedaan, dus een mooie kans lijkt me. Of moet het toch anders?
 
Sumo deadlifts
stiff leg deadlift
arched back stif leg good mornings
body curls
reverse hypers
band curls
...

de mogelijkheden zijn eindeloos :)
 
He bedankt he :thumbs:
In principe ken ik de oefeningen al wel, maar het probleem is dat ik de onderrug een beetje wil ontzien, omdat ik donderdag ook al zwaar squat en vrijdag speed deadlifts doe. Maar goed, ik red me wel, iig bedankt voor de reacties!
 
Wat bij mij ook goed geholpen heeft is mn hams vaker rekken.. ben nu een stuk leniger in mn hams en mn dl en squat techniek is er van verbeterd....
 
matthieu zei:
Wat bij mij ook goed geholpen heeft is mn hams vaker rekken.. ben nu een stuk leniger in mn hams en mn dl en squat techniek is er van verbeterd....
Bedankt! Misschien heb je nog wel meer gelijk dan Dries :thumbs:
Ik merk ook dat ik met squatten niet veel verder dan parallel kom.
 
Back
Naar boven