Fitness Seller

Leophyte's trainingslog

Bezoekers in dit topic

Push-ups met klap
Als vervanger voor speedbench
- 8 x 3 x BW

deze doet kerel. wel goed dat je toch nog hebt getraind.grts
 
Leophyte zei:
Push-ups met klap
Als vervanger voor speedbench
- 8 x 3 x BW

:cool:

Je moet wat Karmapunten verdelen over andere gebruikers voordat je Leophyte opnieuw punten kan geven.
 
28-11-05

Speed Box Squat:
- 8 x 2 x 80
Ok

Deadlift:
Was vanaf verhoging, de bar lag 15 cm. onder de knie.. (eerste keer..)
- 5 x 90
- 5 x 110
- 3 x 130
- 3 x 140
- 3 x 150 (zwaarder dan ik dacht..)
- 2 x 150
- 3 x 140
Toen maar gekapt. Vond het toch wel behoorlijk zwaar, had gedacht dat het lichter zou zijn dan een gewone deadlift, maar viel tegen. De reden dat ik gestopt was, was een ietwat pijnlijke onderrug (aan de rechterkant, links minder.. in een spier). Beter even uitkijken.
Ik doe 'm de komende tijd wel vaker denk ik, heb het gevoel dat het m'n zwakke punt heeft blootgelegd, de onderrug.

Pull Throughs:
- 8 x 40
- 8 x 50
- 8 x 60
- 3 x 10 x 70

Barbell Static Holds:
- 130 kg, pronated --> 15 sec.
- 190 kg, alternated --> 30 sec. (PR --> zere klauwen weer)
- 170 kg, alternated --> 30 sec. (qua kracht een eitje, deed wel pijn weer :D)

Ook nog een paar setjes buik gedaan, niet waard om te vermelden.
Daarna nog ff kort hardgelopen, 4 minuten @ 14 km/h en nog een minuut op 15 km/h.

De deadlift was zwaarder dan gedacht, maar ik hou hem er voorlopig zo wel ff in, ik heb het idee dat ik m'n zwakke punt heb gevonden, daar gaan we aan werken!
 
pittige cardio partij kerel (5min haha) neem aan dat het als warming up was..verder nette training
 
punani zei:
pittige cardio partij kerel (5min haha) neem aan dat het als warming up was..verder nette training
Was na de krachttraining.. Maar ik zie het niet als cardio, doe het meer voor de conditie.
 
Conditie bouwen op 5 minuten? Doe je dat niet op 30-60 minuten?

Mooie reeks deadlifts, zijn er heel wat. Leg je ze ook elke rep terug op de grond/verhoog?
 
Goeie traing chef.
Je static holds mogen er ook wezen :D
 
wimmos zei:
Conditie bouwen op 5 minuten? Doe je dat niet op 30-60 minuten?

Mooie reeks deadlifts, zijn er heel wat. Leg je ze ook elke rep terug op de grond/verhoog?
Nee, conditie bouw je niet op in 5 minuten, maar dit was ook niet de max ofzo.. gewoon als aanvulling op voetbal op dit moment.
Deadlifts leg ik elke rep terug op de grond/verhoging, dit maal was het op een verhoging.
 
Best lekkere training, die stang wordt gewoon mishandeld! :)
 
In verband met je onderrug: zou nog meer core werk doen. Ik heb hetzelfde gehad met onderrug (rechtsonder) lang last van gehad.
 
Huvy20 zei:
In verband met je onderrug: zou nog meer core werk doen. Ik heb hetzelfde gehad met onderrug (rechtsonder) lang last van gehad.
Thnx! Dus gewoon nog meer pullthroughs, goodmornings, buik e.d.
Zal eraan denken!

29-11-05

Speed Bench:
- Opwarmen
- 8 x 3 x 70
Snelheid was aardig, kan nog beter

Military Press:
Ik wou eigenlijk 3x3x65 doen..
- 3 x 65 (PR)
- 2 x 65 (3f)
- 3 x 62.5
Blijkbaar nog iets te hoog gegrepen.

Op aanraden van Adema wat meer schouderwerk:

Push Press:
- 2 x 3 x 50
- 3 x 60
- 4 x 65
- 5 x 65
- 2 x 3 x 70 (PR)
Bij de laatste rep kwam de instructeur er weer aan, begon weer over m'n rug blabla.. De lumbale wervels.. Ik corrigeerde bij rechtstand en dat vond hij niet goed, maarja.. Ik ben eigenwijs, ik zie het als een oefening voor de core (het traint de spieren voor de stabiliteit denk ik dan). Hopelijk heeft hij geen gelijk en loop ik over 10 jaar nog vrolijk te liften zonder hernia :D
Naar aanleiding van de kritiek heb ik nog ff wat minder gewicht gepakt.
- 2 x 10 x 50
Ging wel lekker, voelde goed!

BOR:
- 5 x 70
- 5 x 5 x 80 (PR)

Chinnen:
- Overhands: 5,5,5
- Onderhands, smal: 8,6
Bij het onderhands chinnen voelde ik dat m'n biceps het zwaar begonnen te krijgen, kan duiden op een zwakke plek, dus ik ga vaker onderhands chinnen.

Small Benchpress:
- 5 x 50
- 5 x 70
- 5 x 80
- 3 x 3 x 85 (makkie)
Niet zwaar meer gegaan, vond het wel best, was ook zonder spotter.

Lekkere training!
 
Lekkere training, wat die dingen van de instructeur betreft, weet niet of 'ie gelijk heeft, maar anderzijds vergis je niet. Een riem kost veel minder dan de ellende van een hernia e.d., lijkt me. :)
 
Ja dat was wel iets waar 'ie niet zo tevreden over was.
 
Je wil over 10 jaar nog liften, maar je wilt ook nog 60 jaar gewoon door met je rug. Heb je niet wat aan zo'n riem? Robin heeft d'r wel 1.

goeie training verder.
 
Misschien is het wel een idee ja, zo'n riem. Maar nog niet met de pussy-gewichten die ik nu lift!
 
Niks riem!! Wat is dat nou voor zeik? Wanneer je de oef. correct uitvoert en je onderrug maar altijd hol houdt, dan kan er weinig mis gaan, tenzij je teveel in één keer wilt natuurlijk!

verder nette training! :)
 
Ik zie zo'n riem niet als een cheater om zwaarder te kunnen gaan.. maar meer als bescherming. Dat geeft me meer zekerheid en durf ik dieper te gaan, omdat ik weet dat mijn rug beschermd is.
 
wat een stoere kerels hier zeg, een riem gebruiken is geen schande hoor, je moet hem alleen gebruiken als het nodig is. Ik gebruik altijd een riem bij de zwaarste sets dl/sq/powershrugs
 
Back
Naar boven