Fitness Seller

Leophyte's trainingslog (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

90% lift = lift waarbij je 90% van je 1RM gebruikt.
volgens Tate moet dus bij je DE dag ook 10% van je reps met 90% (of meer) worden uitgevoerd.
Het is dus niet om je speed te controleren, maar om je CNS te stimuleren, (dat boven een bepaald percentage overigens overgaat op het sneller verzenden van pulsen naar je motorunits, ipv het aanspraken van meer motor units en ik vraag me af of je daar direct naar opzoek bent...)
 
Laatst bewerkt:
Het idee achter die ene lift is volgens mij het feit dat je de al voormermoeide motorunits van de speed-lifts nog een extra opdonder geeft, zodat ze de volgende keer klaar zijn om nog intenser te trainen.
Ik doe het trouwens niet bij m'n speed-bench, deze voelt nog niet zo goed als speed box squats, dus daar wacht ik even mee. Verder doe ik het de komende twee weken niet, want dan zit ik in de twee "zware" weken van m'n wave (deze week qua squat gaat van 95-->100-->105-->110), ik wil eerst kijken wat dit als uitwerking geeft, voordat ik aan een soort van overkill ga beginnen. Daarbij heb ik volgende week ME Box squat.
Maar om een lang verhaal kort te maken, WSB is een template, waar je zelf aanpassingen om moet maken, naar gelang je lichaam er goed of juist niet goed op reageert, tenminste, zo zie ik het.
 
Thanks bro's ik heb het weer gevonden:

A special note about the dynamic effort training days. Remember that the training is based upon bar speeds and the percents are used only as recommendations. Also, it's vital that 10% of all the work sets are above 90%. This simply means that after you perform your eight sets, you'll increase the weight or work up to a heavy single or double. The purpose of this is to teach you to strain in a fatigued state while the fast twitch muscle fibers are fatigued. This will teach the body to better activate the central nervous system under greater loads.

Het is nu duidelijk. :)
 
reageert je lichaam goed?

Ik heb het gevoel dat m'n Lowerbody echt lekker gaat op het moment, volgende week donderdag moet het blijken, dan ga ik maxen op de box squat. Ik verwacht eerlijk gezegd toch zeker wel 160.. maar we zullen zien :)
 
Thnx mannen :)

12-09-06 - DE BENCH

Omdat ik niet direct kon bankdrukken, was bezet, ben ik ff wat anders begonnen..

Military Press:
- Opwarmen
- 8 x 50
- 8 x 55
- 5 x 60
- 5+3 x 55
- 5+3 x 50
Die "+3" waren pushpresses. Volume op de schouders valt me zwaar nog steeds..

Speed Bench:
- 8 x 3 x 62.5
Snelheid, goed, alleen het voelt minder goed dan m'n speed box squats (in de spieren), dat deed het altijd al, maarja, ik geef het een kans.

JM-Press:
- 8 x 40
- 8 x 50
- 3 x 6 x 60
Eerste keer, heerlijke oefening, was ff aftasten hoe zwaar..

Tate Press:
- 2 x 12 x 14
- 10 x 14

Supinated Pulldown:
- 2 x 8 x 90
- 2 x 6 x 95

Niet gigantisch veel gedaan, maar ging nog kapot van de spierpijn van gisteren. Maar goed, alles in het teken van de 200 squat ;)
 
MP sucks
JM goed :D

Rest ok.
 
Hoe zit het met je voeding leon? Nog steeds op veel boterhammen met 'slecht' beleg?
 
MP Sucks idd, voeding zal ik nog een keer posten, ok?
Dit volg ik 5 dagen/week:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Alleen de cashewnoten zitter er nog niet in, die komen er na volgende week in.
 
Aha, das al stukker beter :D
 
Speed bench gebruik je daarvoor dezelfde grip breedte als bij de normale bench?
 
2 of 3 verschillende wijdtes gebruik ik momenteel. Ben eigenlijk ook nog steeds aan het uitvogelen hoe ik precies het sterkst ben ;)

Edit: minst zwak :)
 
Laatst bewerkt:
Just pick one, and stick with it. Anders ben je straks jaren aan het klooien omdat je telkens denkt dat je op een andere grip beter bent.
 
Just pick one, and stick with it. Anders ben je straks jaren aan het klooien omdat je telkens denkt dat je op een andere grip beter bent.

En toch raden ze in bijna alle WSB templates aan om 3 verschillende (geldige; dus binnen de ringen) grips te gebruiken.
 
En toch raden ze in bijna alle WSB templates aan om 3 verschillende (geldige; dus binnen de ringen) grips te gebruiken.

Dan heb ik niks gezegd.. wie ben ik om tegen WSB in te gaan :P
 
En toch raden ze in bijna alle WSB templates aan om 3 verschillende (geldige; dus binnen de ringen) grips te gebruiken.

Binnen de ringen? Ik zie PL'ers of filmpjes vaak erg breed ( wijsvinger op ringen ) drukken. Ik snap dan ook het woordje "geldig" niet. Mag je bij sommmige PL bonden niet breed bankdrukken dan?
 
Zou toch die boterhamworst uit je voedingsschema mikken:
Gezondheid
Boterhamworst is sowieso al niet al te best.
 
Boterhamworst is ook wel eens salami, tis niet allemaal zo strikt als het lijkt ;)
@ Eq, klopt, weet alleen niet meer waar, maar had het zelf ook gelezen..

Vandaag voelde ik me niet al te lekker, toch getraind.

14-09-06 - ME SQUAT

Sumo Deadlift:
- 2 x 5 x 70
- 5 x 110
- 3 x 130
- 1 x 140
- 1 x 150
- 1 x 160
Pff, kreeg die 160 nauwelijks van de grond, niet best

Front Squat:
- 6 x 70
- 3 x 90
- 6 x 100
- 3 x 6 x 105
Was nog aardig goed.

Toen gestopt, werd me zwart voor de ogen. Eten gaat ook niet van harte op dit moment, hopelijk is het morgen weer beter.
 
Back
Naar boven