AndroidHealthClinic

Leophyte's trainingslog (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ja, want met 10x160 had het makkelijk moeten kunnen.
Met 10x160 zou je makkelijk ster genoeg moeten zijn, maar je training was simpelweg niet toegespitst op een max. Vanuit dat oogpunt is conjugate zoals WSBers super, omdat elke week max getrained wordt.
Je hebt trouwens wel gelijk dat ik wat vaker 90+% gewicht zou moeten pakken.
Dat probeerde ik je dus te zeggen. Met 10x160 zou je nog wel meer moeten kunnen dan 200 misschien, tenzij je breathing sT squat.

Good luck.
 
Als je het etiket 'powerlifter' draagt squat je alle setjes van 3+ reps 'breathing style'.
 
Haha, ach, deze week 's kijken hoever ik kom met 175 :)
Ik moet nu wel he, die 200 gaat vliegen! :hedbang:
Trouwens Bryan, WSB staat weer op de planning, bands zijn al binnen. Als ik weer tijd heb na m'n tentamens ga ik een box maken en boards.
Westside is going to meet Metal Militia ;)
 
Je moet er idd naar opbouwen om te gaan maxen.
Je lichaam stelt zich in op de reprange waarmee je squat, in jouw geval ga je daarmee beneden 85% zitten en reageren je spieren door vooral meer massa en doorbloeding te krijgen zodat je makkelijker volume aankan.

Maar maxen is een groot deel CNS, het kunnen mobiliseren van een maximum aan spiervezels tegelijkertijd.
Dit kun je niet trainen met setjes, maar daar moet je zware beurten voor maken, bv. 3x90% per setje, en 1x per 2-3 weken echt maxen.
Op die manier kun je je squat echt de hoogte in krijgen.

Met bankdrukken doe ik voor een wedstrijd (wanneer ik dus wil pieken) een cyclus van 8 weken.
Week 1 begin ik met 3x10 reps met maximum gewicht voor deze reps.
Elke week haal ik er 1 rep af maar verhoog het gewicht met 5% en rond dit af.
(bv 10x120kg, 9x125kg)
Na 5 weken zit je dus op 5 reps met 25% meer gewicht (150kg in voorbeeld)
De week erna doe ik 3 rep setjes met 10-15% meer gewicht.
De laatste 2 weken ga ik dan maxen.
Alle percentages die ik noem is van het startgewicht, dus niet het gewicht waar je op dat moment aan zit.
Deze aanpak werkt voor mij goed je zou dit eens kunnen proberen toe te passen voor je squat.
 
Je moet er idd naar opbouwen om te gaan maxen.
Je lichaam stelt zich in op de reprange waarmee je squat, in jouw geval ga je daarmee beneden 85% zitten en reageren je spieren door vooral meer massa en doorbloeding te krijgen zodat je makkelijker volume aankan.

Maar maxen is een groot deel CNS, het kunnen mobiliseren van een maximum aan spiervezels tegelijkertijd.
Dit kun je niet trainen met setjes, maar daar moet je zware beurten voor maken, bv. 3x90% per setje, en 1x per 2-3 weken echt maxen.
Op die manier kun je je squat echt de hoogte in krijgen.

Met bankdrukken doe ik voor een wedstrijd (wanneer ik dus wil pieken) een cyclus van 8 weken.
Week 1 begin ik met 3x10 reps met maximum gewicht voor deze reps.
Elke week haal ik er 1 rep af maar verhoog het gewicht met 5% en rond dit af.
(bv 10x120kg, 9x125kg)
Na 5 weken zit je dus op 5 reps met 25% meer gewicht (150kg in voorbeeld)
De week erna doe ik 3 rep setjes met 10-15% meer gewicht.
De laatste 2 weken ga ik dan maxen.
Alle percentages die ik noem is van het startgewicht, dus niet het gewicht waar je op dat moment aan zit.
Deze aanpak werkt voor mij goed je zou dit eens kunnen proberen toe te passen voor je squat.
Bedankt voor de tip kerel! Achteraf heb ik wel een beetje spijt dat ik niet eerder begon met gewicht bijsteken, maar a la..

Zoals hendrikjagersma en jij aangeven klopt het gewoon, ik wist het zelf al wel, maar ik was er niet genoeg van doordrongen ofzo..

Ik wou een gigantisch weekvolume opbouwen om zo snel te kunnen herstellen, hopende dat ik de kracht zou hebben alles op alles te kunnen gooien in 1 training. Misschien had het gekund, ware het niet dat ik beter een taperweek (zeg maar deload) had moeten nemen.. maar ach. Van fouten leer je he :)

Iig bedankt voor het meedenken, zal er de volgende keer rekening mee gaan houden..

25-05-07

Squat:
- Opwarmen
- 3 x 120
- 3 x 140
- 3 x 150
- 3 x 160
- 3 x 170
- 3 x 175 (pr)
- 1 x 180 (ff met kneewraps, niet licht..)

Bench:
- Opwarmen
- 3 x 100
- 1 x 110
- 4 x 115 (5f, pr)

T-Bar Row:
- Opwarmen
- 8 x 80
- 5 x 100
- 3 x 110
- 5 x 120 (pr)

Squat was erg zwaar, maar tenminste weer een pr.
 
27-05-07

Full Squat:
- 2 x 6 x 60
- 6 x 80
- 6 x 100
- 3 x 120
- 3 x 130
- 3 x 140
Eerste keer, veel meer spanning op de quads, maar wel lekker :)

Deadlift:
- 3 x 80
- 3 x 120
- 2 x 140
- 1 x 160
- 1 x 180
- 1 x 190
Hierna gestopt, vorm was niet meer goed, beter geen blessures oplopen.

2-man Deadlift:
- 1 x 200
- 1 x 220
- 1 x 250
Ik rechts
- 1 x 290

Floor Press:
- 5 x 60
- 5 x 80
- 3 x 90
- 2 x 3 x 100
Makkie

En nog wat band pull aparts en triceps pushdowns.

Die 2-man deadlift was wel leuk om 's te doen, mooi als je 's een bar wil volladen en toch omhoog wilt krijgen :)
 
hahaha dat ziet er echt meesterlijk uit man!

heel tof
 
Was lachen idd :)

29-05-07

Military Press:
- 2 x 5 x 60
- 2 x 3 x 75

Push press:
- 1 x 90
- 2 x 2 x 95 (pr)
- 8 x 75 (elke rep met clean, in een minuut, pr)

Bench (wide grip):
- 3 x 85
- 3 x 100
- 3 x 3 x 110

Squat:
- 2 x 6 x 60
- 6 x 100
- 6 x 140
- 3 x 155
- 1 x 170
- 1 x 180
- 0 x 190
- 1 x 180
- 0 x 185
Doel was een paar singles met 170, maar dat ging te makkelijk. 180 was ook nog goed te doen, hoger wou niet, was niet echt super geconcentreerd..

Chinnen: 3x5xBW (explosief, vanuit hang)
 
Toch netjes:). Ik zou nog een weekje doorgaan met triples, doubles en singles op je squat. De week erna zou je die 200 wel moeten pakken denk ik.
 
laatste tijd heel veel triples gepakt op die squat. Mss eerst weer iets hoger volume (herstel) daarna weer opbouwen naar de max.

Die 2 man deadlift is gaaf. Jullie staan ook echt te lachen als je hem hebt gelockt.
 
Gast als je iets in je hoofd heb voer het dan ook uit :D Doe dan ook wat singles met die 170.. Na dat je 2x1x180 hebt gehaald met de nodige failures.. Kon je toch nog naar die 170 om 4 á 5 singles te maken?
 
Toch netjes:). Ik zou nog een weekje doorgaan met triples, doubles en singles op je squat. De week erna zou je die 200 wel moeten pakken denk ik.
Ik weet het niet precies. Volgende week wou ik eigenlijk die 200 pakken, maar weet niet of het dan alweer gaat lukken. Gewoon ff kijken hoe ik me voel.
laatste tijd heel veel triples gepakt op die squat. Mss eerst weer iets hoger volume (herstel) daarna weer opbouwen naar de max.

Die 2 man deadlift is gaaf. Jullie staan ook echt te lachen als je hem hebt gelockt.
Die triples waren op volume (aantal sets), uitgezonderd op die 3x175 van vorige week was geen enkele set enorm zwaar (of het moest komen doordat het bv. de 4e set was). Tijd om m'n CNS 's te activeren dacht ik zo ;)

En die 2-man deadlift, haha, dat was gewoon lachen. Hadden we maar meer schijven..
Gast als je iets in je hoofd heb voer het dan ook uit :D Doe dan ook wat singles met die 170.. Na dat je 2x1x180 hebt gehaald met de nodige failures.. Kon je toch nog naar die 170 om 4 á 5 singles te maken?
Had gekund had m'n totaalvolume hoger gemaakt ,maar ok. Gaat me meer om m'n CNS op het moment, de volumefase is over, genoeg gedaan, nu 's tijd om echt zwaar te gaan.
 
goed bezig de laatste tijd kerel! Nice squat, 200 moet je wel halen binnenkort!!
 
Duo deadlift, hoe bedenk je het :D
Meer fun dat dat t nut heeft lijkt me.
Maar wat G al zegt, doe 1 training tripels en dubbels maken, maar doe de training erna weer meer op volume.
Zo geef je je CNS ook voldoende hersteltijd, evenals je pezen en gewrichten.
Bouw vrij snel op naar je tripels en doe niet te veel stapjes ertussen, dus 2 a 3 opwarmsetjes met vrij licht gewicht en 8 reps, dan vrij grote stappen naar het max. gewicht waar je je tripels mee wilt doen, alle stappen ook 3 reps.
Zo kun je meerdere setjes met het max. gewicht doen en heb je meer resultaat ervan.
Die 200 zal vrij gauw gaan lukken dunkt me.
 
goed bezig de laatste tijd kerel! Nice squat, 200 moet je wel halen binnenkort!!
Ik hoop het echt..
Duo deadlift, hoe bedenk je het :D
Meer fun dat dat t nut heeft lijkt me.
Maar wat G al zegt, doe 1 training tripels en dubbels maken, maar doe de training erna weer meer op volume.
Zo geef je je CNS ook voldoende hersteltijd, evenals je pezen en gewrichten.
Bouw vrij snel op naar je tripels en doe niet te veel stapjes ertussen, dus 2 a 3 opwarmsetjes met vrij licht gewicht en 8 reps, dan vrij grote stappen naar het max. gewicht waar je je tripels mee wilt doen, alle stappen ook 3 reps.
Zo kun je meerdere setjes met het max. gewicht doen en heb je meer resultaat ervan.
Die 200 zal vrij gauw gaan lukken dunkt me.
Die deadlift had ook geen nut, maar was wel lache een keer ;)

Dat idee van die snelle opbouw bevalt me ook beter, vandaag ook gedaan. Verder moet m'n CNS er maar aan wennen, genoeg roteren tussen oefeningen (squats/full squats) zal de lading moeten dekken.
D'r an!!

01-06-07

Full Squat:
- 8 x stang
- 2 x 6 x 60
- 3 x 100
- 3 x 130
- 2 x 150 (pr)
- 1 x 160 (pr)
Zit nog meer in binnekort
-- Parallel squat--
- 1 x 170
- 1 x 175
- 1 x 170

Bench Press:
- 15 x stang
- 2 x 6 x 60
- 3 x 80
- 3 x 100
- 1 x 110
- 3 x 120 (pr)
- 9 x 100 (pr)

dumbbell Row:
- 5 x 37
- 5 x 47
- 3 x 5 x 57 (pr)

Triceps band pushdowns: 4x15

Shrugs:
- 20 x 100
- 8 x 140
- 3 x 5 x 180 (pr?)
Eerste 2 sets pronated

Band pull aparts: 5 sets

Lekker getraind!
 
netjes, niet het idee dat je met die fullbody en zo'm 4-5 oefeningen elke training toch oefeningen mist. Bv incline bench of dips etc?

Je maakt wel duidelijk dat je als gevorderde sporter ook met een FB gewoon pr's kan neerzetten:thumb:
 
Back
Naar boven