XXL Nutrition

Leophyte's trainingslog (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

builderB zei:
interesting:

maar in artikel van de grote Simmons las ik dat ze gebruik maken van de volgende wave:

50%; 52,5%; 55%; 57,7%; 60% en dan weer van voren beginnen.
Wat wou je daar mee aangeven?
 
Balen joh dat die schouders niet zo wilden. Is het echt iets dat achter loopt bij je dan?
 
Gunsy zei:
Balen joh dat die schouders niet zo wilden. Is het echt iets dat achter loopt bij je dan?
Laatste tijd wel, kan ook aan techniek liggen, ik weet het niet. Vandaag was sowieso een k*tdag, maar komt wel weer..

Je moet wat Karmapunten verdelen over andere gebruikers voordat je (Soulfly) opnieuw punten kan geven.
Bedankt! Zeer interessant! En het lijkt idd wel op WSB als ik het zo lees, alleen ben ik niet van plan om tekens op te bouwen tot een 1 RM op ME-dag, maar tot een 3 of 5 RM.

matthieu zei:
ik zou ma en do omwisselen.. en verder niet te veel aan je schema trekken, gebruik het als rode draad.
Had het nog niet gelezen. Zal erover nadenken, maar laat het voorlopig even zo. Ik heb namelijk zondag een voetbalwedstrijd, dinsdagavond training. Vandaar dat ik m'n benen zoveel mogelijk wil sparen.
Voor mensen die denken dat het nog anders kan, hou er rekening mee dat ik vrijdag ook nog voetbaltraining heb ;)
 
Leophyte zei:
Laatste tijd wel, kan ook aan techniek liggen, ik weet het niet. Vandaag was sowieso een k*tdag, maar komt wel weer..

Je moet wat Karmapunten verdelen over andere gebruikers voordat je (Soulfly) opnieuw punten kan geven.
Bedankt! Zeer interessant! En het lijkt idd wel op WSB als ik het zo lees, alleen ben ik niet van plan om tekens op te bouwen tot een 1 RM op ME-dag, maar tot een 3 of 5 RM.


Had het nog niet gelezen. Zal erover nadenken, maar laat het voorlopig even zo. Ik heb namelijk zondag een voetbalwedstrijd, dinsdagavond training. Vandaar dat ik m'n benen zoveel mogelijk wil sparen.
Voor mensen die denken dat het nog anders kan, hou er rekening mee dat ik vrijdag ook nog voetbaltraining heb ;)


Je kan ook stoppen met voetbal! of je gaat bij een bierteam wat op zondag speelt en nooit traint
 
nofear train! zei:
Je kan ook stoppen met voetbal! of je gaat bij een bierteam wat op zondag speelt en nooit traint
Ik voetbal momenteel in een jong bierteam (ben zelf wel de jongste), allemaal alcoholisten, supergezellig. Niveau is nog redelijk, zit in het 4e van 12 teams, net onder de selectieteams.
Maar nou over jouw opmerking. Ik zit er sterk over te denken om aan het eind van het seizoen (voorlopig) een punt achter mijn voetbal-carriere te zetten en om me dan een tijdje helemaal op powerliften te storten.
 
Ja is een keuze... PL is nu eenmaal een zware sport. Dat je naast alle PL trainingen + voelbal trainingen en wedstrijd nog tijd over heb om te studeren :P
 
Leophyte zei:
alleen ben ik niet van plan om tekens op te bouwen tot een 1 RM op ME-dag, maar tot een 3 of 5 RM.
Ik ben ook niet van plan om elke week een 1 RM te doen.
Af en toe ook es 2/3 RM:)
 
En na die tijd PL training ga je weer voetballen?
Als je squat 200 is?
Dan maakt het niet meer uit als er een keeper tussen de bal en de goal staat, die gaat er mee in. :D
 
Powerblade zei:
En na die tijd PL training ga je weer voetballen?
Als je squat 200 is?
Dan maakt het niet meer uit als er een keeper tussen de bal en de goal staat, die gaat er mee in. :D

Mìjn ervaring is dat vooral sprintvermogen sterk toeneemt, schotkracht is toch meer techniek denk ik, want ik heb niet het idee dat in de tijd dat ik voetbalde (in die tijd is mijn squat toch wel met 75kg~100kg toegenomen)
ik harder kon schieten. Dit is ook meer een draai beweging , heup etc, heb er iig geen verklaring voor, want heup en core zijn ook zeker aanzienlijk sterker geworden met de tijd.

Specifiek op traptechniek oefenen denk ik, maar ja dat is er bij zo`n bier-elftal, waar ik op het laatst bij was, natuurlijk niet bij hehe ;)
 
Powerblade zei:
En na die tijd PL training ga je weer voetballen?
Als je squat 200 is?
Dan maakt het niet meer uit als er een keeper tussen de bal en de goal staat, die gaat er mee in. :D
Ghehe, mocht ik willen.
Metal^militia zei:
Mìjn ervaring is dat vooral sprintvermogen sterk toeneemt, schotkracht is toch meer techniek denk ik, want ik heb niet het idee dat in de tijd dat ik voetbalde (in die tijd is mijn squat toch wel met 75kg~100kg toegenomen)
ik harder kon schieten. Dit is ook meer een draai beweging , heup etc, heb er iig geen verklaring voor, want heup en core zijn ook zeker aanzienlijk sterker geworden met de tijd.

Specifiek op traptechniek oefenen denk ik, maar ja dat is er bij zo`n bier-elftal, waar ik op het laatst bij was, natuurlijk niet bij hehe
Bij ons gaat het nog wel redelijk fanatiek hoor, op het veld en in de kantine :D
Maar wat je zegt, schieten is voor een groot deel techniek. Wel raar trouwens, mijn traptechniek is nou niet je van het, terwijl ik wel hard (en ver!) kan schieten :D
 
Goed, nu weer on-topic.
Vandaag getraind, wou eerst de benen doen, maar was genoodzaakt om in de gym zonder squatrack te trainen, dus vandaag en morgen om gewisseld. Ben al begonnen met 'n schema trouwens sinds vandaag, een soort upper-body training dus.

29-09-05

Bench Press:
- opwarmen
- 3 x 80
- 5 x 90
- 2 x 4 x 90
- 5 x 84
Ging wat minder dan vorige week, maar had het al verwacht, aangezien dinsdag nog de schouders en triceps heb gedaan, normaal heb ik hier 3 dagen rust voor, nu maar 2.

Incline Bench Press:
- 2 x 8 x 60
- 6 x 64
- 5 x 64
Idem, maar viel nog mee voor m'n gevoel

BOR:
- 5 x 50
- 6 x 60
- 5 x 64
- 3 x 5 x 70
Ging wel aardig!

Chinnen:
- 5 x 6 reps

Hammercurl:
- 4 x 24 (toch iets te zwaar na vorige oefeningen)
- 4 x 22 (gelijk achter de vorige aan)
- 8 x 22 -->Aangepast!, stond eerst 24
- 8 x 22 -->Aangepast!, stond eerst 24

Klaar! Op zich redelijk tevreden. Bench was dan niet super, maar had het al verwacht. Morgen benen! daar heb ik zin in :D
 
Laatst bewerkt:
Weinig rust, dan kun je wat minder zwaar ja.
Maar je BOR en chins gingen wel vrij aardig toch.
 
Inderdaad. Ik wist niet dat je die bor's al zo zwaar deed.
Lijkt me wel lekkere training eigenlijk.

edit: nog ff spammen, is echt leuk.
[Link niet meer beschikbaar]
 
Powerblade zei:
Weinig rust, dan kun je wat minder zwaar ja.
Maar je BOR en chins gingen wel vrij aardig toch.
Sorry, foutje, de hammercurls waren niet vlak achter het chinnen aan, maar was al wel vermoeid in de biceps. Toen kon ik 24 kg niet meer fatsoenlijk aan en ben ik overgestapt op 22 kg. Had er dus een typfoutje instaan, 2e en 3e setje hammers was ook met 22 kg...
 
Zo Bitches, vandaag weer lekker getraind..
Lower body
30-09-05

Squat:
- 10 x 50
- 8 x 70 (lang niet gesquat, voelde al zwaar aan???)
- 5 x 90 (al beter)
- 3 x 100 (lekker)
- 3 x 110 (licht)
- 3 x 120 (oud pr, vrij zwaar)
- 1 x 125 (PR, ging vlot)
- 1 x 130 (PR!! Heel zwaar, zakte iets te diep door, maar toch gehaald)
Ik blij :D

Front Squat:
- 6 x 70
- 3 x 6 x 80

Ken was ondertussen z'n squat aan het maxen, 120 geprobeerd, 1x boven met iets hulp, 1x jammer genoeg failed. Maar goed, kon het niet laten om het ook nog een x te proberen, met moeite, maar wel boven :)

Stiff Leg Deadlift:
- 6 x 90
- 3 x 6 x 100
Ging er kapot aan..

Pullthrougs:
- 8 x 35
- 3 x 8 x 40
Deze waren telkens na een setje van de front squat/sldl.

Daarna de abs nog ff aangepakt in het resterende kwartier.
Lekkere training :D!
 
Back
Naar boven