XXL Nutrition

Leophyte's trainingslog (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Nette training!
Riem kan idd goed zijn voor extra ondersteuning, wanneer je dat nodig hebt. Gewicht maakt niet zoveel uit, maar gaat meer om wat je rug kan hebben. Als je onderrug wat zwakker is, moet je hem sowieso gaan versterken, maar tot die tijd kun je gerust een riem gebruiken ter versteviging.
 
nice training!

en ja, je zorgen maken over je rug is wel een goede zaak, maar je moet het niet overdrijven :D
wel of geen riem: ik heb nog nooit het gevoel gehad dat zo'n riem meer stabiliteit gaf dan mn eigen spiergordel.
Wel zaak om te zorgen dat je een riem GOED gebruikt. Maar daar heeft Spike ooit al eens wat over neergedropt op DBB.
 
builderB zei:
nice training!

en ja, je zorgen maken over je rug is wel een goede zaak, maar je moet het niet overdrijven :D
wel of geen riem: ik heb nog nooit het gevoel gehad dat zo'n riem meer stabiliteit gaf dan mn eigen spiergordel.
Wel zaak om te zorgen dat je een riem GOED gebruikt. Maar daar heeft Spike ooit al eens wat over neergedropt op DBB.

Overdrijven is nimmer goed! Heb je misschien een linkje naar datgene waar je het over hebt? Zelf ook even gezocht, maar kon niet direct iets vinden.
 
Ik vind persoonlijk dat de nood in dit geval nog niet echt hoog is, een beetje stabiliseren/corrigeren mag best vind ik met bv. een push press. In eerste instantie ga ik ervoor om m'n core sterker te maken, dus ik ga daarvoor meer sets doen. Mocht het nodig zijn dan ga ik overwegen om eem riem te gaan gebruiken.
 
Zo, vandaag weer getraind..

01-12-05

Overhead Squat:
Eerste keer dat ik 'm deed..
- 10 x 10
- 8 x 20
- 8 x 30
- 8 x 40
- 2 x 8 x 45 (PR ;))
Niet alles was helemaal tot parallel, zoals verwacht is het zwaar voor je schouders, maar voor mij onverwacht, ook voor de benen is het nog vrij zwaar..

Front Squat:
- 6 x 50
- 6 x 70
- 3 x 80
- 3 x 90
- 1 x 100
- 3 x 105 (PR)
Bij de 105 ging het de tweede rep bijna mis, leunde iets te ver voorover, maar ach, toch gehaald, wat vorige week niet wou!

Squat:
- 3 x 105 (voelde wat onwennig, misschien de vermoeidheid al?)
- 5 x 90 (daarom ff terug naar 90)
- 3 x 110
- 3 x 115
- 3 x 120
- 3 x 115
- 5 x 110
Bij de setjes met 115 en 120 waren reps bij die technisch niet helemaal perfect waren, maar goed, elke keer wel boven gekomen.

ABGM ss Stiff leg deadlift:
- 8 x 50 // 8 x 50
- 6 x 60 // 6 x 70
- 6 x 65 // 6 x 90
- 6 x 70 // 6 x 90 (GM: PR)
- 6 x 70 // 6 x 90
Wel heel erg zwaar dit zeg! Vraag me ook nog steeds af of m'n uitvoering wel helemaal goed is voor de goodmornings. Ik buik m'n knieen vrij ver door, zodat vooral de onderrug belast wordt, doe 'm dan ook niet voor de hams, maar voor de core.

Tussendoor ook nog heel even zercher squat geprobeerd, was iets van 3x70 ofzo, rooie onderarmen krijg je ervan :D

Training was al met al wel aardig, had van de squat wel wat meer verwacht, maar had er natuurlijk al wat voor gedaan, dus op zich niet zo'n probleem.
 
Best lekker, squatbeest :)
 
wtf wat een squats man! lekker hoor
 
Zo jongen, had iemand vandaag veel muntjes erin gegooid? :D
heerlijke training! Squat machine!
 
chapeau

18 squat sets en dan vrolijk stiffed legs DL's doen, dude netjes.. doe ik je (nog) niet na :thumbs:
 
goed gedaan kees!

zijn die fronts full? zoja, netjes hoor
 
Haha wat een volume squats man !
 
Thnx allen.
Die front squats waren niet full, gewoon parallel. Full had ik niet gered :D
En 18 sets.. tjah. Ik tel voor mezelf 10-12 werksets, de rest mag als opwarming beschouwd worden!
 
lekkere LB training! Nice volume! :)
 
beste training, vooral die GM zijn prima ( buig je tot je rug parallel is met de vloer?)

:cool: suc6 ( zerchers gaan lekker:D )
 
klusmier zei:
beste training, vooral die GM zijn prima ( buig je tot je rug parallel is met de vloer?)

:cool: suc6 ( zerchers gaan lekker:D )
Jij bent mr. Zercher! Haha
Die GM zijn denk ik wel aardig parallel ja, maar kan niet goed beoordelen of ze dat helemaal zijn. Zerchers ga ik ook nog wel 's doen, eerst maar 's leren de overhead squat te beheersen!
 
Vandaag ook weer getraind. Man man man, wat een spierpijn in de poten zeg :D

02-12-05

Bench Press:
Doel was eigenlijk 3x3x100
- 8 x 50
- 6 x 60
- 5 x 70
- 3 x 80
- 2 x 90
- 2 x 100 (3f, wel gehaald met heel iets hulp, maar niet tevreden over)
- 3 x 3 x 95
- 5 x 90
- 4 x 90
2 weken geleden pakte ik nog 2x3x100, waarschijnlijk had ik toen een superweek. Vanaf hier kan ik niet opbouwen, dan maar met 95 beginnen de volgende keer! Tis niet anders.

Incline Bench Press:
- 8 x 50
- 5 x 60
- 3 x 5 x 65
- 5 x 67.5
- 4 x 67.5 (5f)

Toen wou ik nog decline benchen, zat eerst zo'n kerel op. Ivm tijdgebrek had ik er direct 90 opgegooid, 4 reps gedaan, verder niet, voelde zwaar aan, verder met:

BOR:
- 5 x 50
- 5 x 60
- 4 x 8 x 70
Dit voelde lekker, een keer vrij strict, wat meer herhalingen.

Chinnen:
- 6,6
Vond 't wel mooi geweest.

Daarna nog ff hardgelopen, 8 minuten @ 14 km/h.

Ik had meer verwacht van de bench, maar toch nog redelijk getraind voor m'n gevoel. Volgende week voor setjes van 4 reps met 95 kg.
 
Back
Naar boven