AndroidHealthClinic

Leophyte's trainingslog (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Adema zei:
*Bar langs je schenen trekken
*Rug recht, en niet hol of bol, zoals sommigen zeggen
*Schouders moeten achter de bar, het is geen clean(hefboomeffect)
*Technogym is gay(hebben we hier ook)
Thnx. Dat hefboomeffect springt er wel uit ja.
Die schouders achter de bar, dat betekent dus (voor m'n gevoel) dat ik rechterop moet gaan staan en dieper met m'n kont moet zakken. Dat zou er automatisch voor zorgen dat de bar langs m'n schenen omhoog gaat.
En technogym.. tjah, **** it.
Insane animal zei:
Commentaar op je deadlift techniek:
- bij 90kg zak je wel erg diep. Volgens mij zijn de gewichten te klein.
- bij de lichtere gewichten ziet het er goed ui
Bij 145kg ziet het er nog wel redelijk uit, probeer alleen de rug recht te houden.
Wellicht helpt het om de spanning langzaam op te bouwen beneden ipv in 1x 100% force gebruiken. M.a.w. Jop moet niet zeuren.
-Je zou wel 's gelijk kunnen hebben dat de gewichten te klein zijn, maar diezelfde schijven gebruik ik ook met de zwaardere gewichten, dus zal wel aan mij liggen.
-Die lagere gewichten waren ook echt laag :D
Dat laatste punt over die spanning.. Misschien heb je wel gelijk, maar zo creeer ik snelheid onderin, zodat ik de bar makkelijker omhoog kan krijgen.

In elk geval bedankt voor de tips, ik zal eraan gaan werken. Alleen de komende paar weken nog niet, want ik zal koste wat kost 180 kg de lucht in krijgen op 6 januari!!
 
Werk aan je hamstrings. Deze is bij jou fel onder ontwikkeld, waardoor je je heupen niet in de lift kan stoppen (alles op onderrug trekken).

Verder moet je naar achteren liften, niet naar boven. Jij probeerd de barbell naar boven te trekken, waardoor hij ver van je lichaam hangt, je dus een slechte hefboom hebt en de bar gewoon wat begint te zweven zodat jij er weinig controle over hebt. Je moet de barbell naar achteren trekken, zo blijft de barbell dicht tegen je lichaam, en duw je er automatisch je heupen in, en wordt de rom bij een goeie techniek veel kleiner.
 
Ik denk dat het voelt alsof je je rug hol houd, als je hem kaasrecht hebt. Je rug hol maken is zelfs erg moeilijk als je niet bijzonder lenig bent imo.

@MonsterStrenth: aan die adviezen van jou heb je wat!
 
MonsterStrength zei:
Werk aan je hamstrings. Deze is bij jou fel onder ontwikkeld, waardoor je je heupen niet in de lift kan stoppen (alles op onderrug trekken).

Verder moet je naar achteren liften, niet naar boven. Jij probeerd de barbell naar boven te trekken, waardoor hij ver van je lichaam hangt, je dus een slechte hefboom hebt en de bar gewoon wat begint te zweven zodat jij er weinig controle over hebt. Je moet de barbell naar achteren trekken, zo blijft de barbell dicht tegen je lichaam, en duw je er automatisch je heupen in, en wordt de rom bij een goeie techniek veel kleiner.
Thnx man! Hier heb ik zeker weten wat aan.
Dat die hams zwak waren was ik zelf ook al bang voor, 't gaat allemaal goed komen, voor de zomervakantie moet de 200 kg eraan en dan op jacht naar de 250!
 
Probeer deze oefeningen in te werken in je schema:

Max Effort:
Good Mornings
Box Squat

Assistance:
Stiff Leg Deadlift
Good Mornings
Deadlift off mats (zelf op matje staan)

Supplemental:
Band Curls
Dumbbell swings
Glute Ham Raise

(dit is mijn huidige hamstring oefening "lijst", waar ik toch lekker mee vooruitga :))
 
MonsterStrength zei:
Probeer deze oefeningen in te werken in je schema:

Max Effort:
Good Mornings
Box Squat

Assistance:
Stiff Leg Deadlift
Good Mornings
Deadlift off mats (zelf op matje staan)

Supplemental:
Band Curls
Dumbbell swings
Glute Ham Raise

(dit is mijn huidige hamstring oefening "lijst", waar ik toch lekker mee vooruitga :))
Thnx!
Band Curls zitten er helaas niet in, ME goodmornings durf ik nog niet echt aan, de rest gaat zeker voorbijkomen!
 
En natuurlijk Reverse Hypers niet vergeten, maar deze staan niet op de lijst omdat ik er de mogelijkheid niet toe heb :(
 
goeie kritiek Monsterstrenght!! Ik denk dat monsterstrenght het beter uitlegt, maar zal nog even zeggen wat ik zie, ik gooi veel meer mijn kont naar achteren zeg maar waardoor je meer de houding krijgt die dries denk ik bedoelt. Vind ook dat de techniek vooral bij die 145 eigenlijk niet goed lijkt. Je bovenlichaam blijft niet verticaal dan ookk met je onderrug dus niet in 1 rechte lijn.
 
denk als je die techiniek zoals monsterstrenght hem beschrijft goed onder de knie hebt ga je nog veel harder vooruit in je deadlift
 
Ben idd ook niet onder de indruk van je techniek, goed dat je het post net daarom.

Ik heb nooit exact dezelfde fout gemaakt als jij (ws nog steeds massa's andere maar soit) doordat ik om te leren deadliften en filmpje bekeek waarbij de er van de schenen van de powerlifter in kwestie een straal bloed liep. Je moet dus echt die bar over de schenen laten komen. Ik begin met de bar een 6tal cm van men schenen. Neem men grip en rol hem tot tegen men schenen. Vanaf dat ik het contact voel lift ik. Jij lijkt er constant een aantal cm tussen te hebben.
 
Na 6 januari, wanneer ik wil maxen ga ik aan m'n techniek werken. Ik wil hoe dan ook een pr op die dag, dus tot dan zal ik niet teveel aan m'n techniek kunnen werken, zonder de gewichten ernstig te verlagen.
Daarna geef ik mezelf een maand om de techniek goed te krijgen, misschien dat 'm twee maal per week ga doen.
Ik hoop dat ded.cop gelijk heeft, de tijd zal het leren.
 
Lol - met een goede techniek zul je veel sterker zijn. Je bent nu onnodig kracht aan het verliezen doordat de bar niet (bijna) tegen je benen zit.
 
Dude normaal gezien kan je meer gewicht trekken als je de bar naar je toe trekt. Het is niet zo'n groet verandering hoor. Gewoon die bar dichter bij jou en je schouders gaan automatisch naar achter.

Haha Adema, net sneller dan me
 
Jullie hebben wel gelijk hoor :D
Maar aanpassing van techniek kost over het algemeen in eerste instantie kracht (daarbij wil ik niet zeggen dat het nu ook zo is trouwens). Ik zal er volgende week al wel op letten.
Wat mij betreft is de discussie over m'n deadlift-techniek nu voorbij, ik heb genoeg informatie om verder te kunnen en ik wil allen die commentaar/advies hebben geleverd bij deze bedanken!
 
Na het gedonder met het forum dat niet berijkbaar was kan ik nu eindelijk weer posten! Eerst de training van gisteren:

Training 22-12-05

Squat:
Eerst ff warmfietsen en rekken/strekken, vandaag zou ik voor een 5 RM gaan, minimaal 125 had ik me als doel gesteld!
- 2 x 5 x 70
- 5 x 90
- 3 x 100
- 3 x 110
- 2 x 120 (voelde goed, dus..)
- 6 x 127.5 (PR- HELL YEAH!!)
- 3 x 130 (4f, PR). Was al kapot van ’t vorige setje… Maar Léon was ontketend:
- 50 x 50 (Voor de poorten van de hel en weer teruggekeerd), Pain Is Temporary, Pride Is Forever.
Wat er bij dat laatste setje door me heen ging.. bij de 20 vond ik het al zwaar worden, bij de 30 dacht ik van, ik kap er mee, 35 moest ik er nog maar 15, maar o zo zwaar. Bij 40 stond ik te schutteren.. 50 was tjah.. totaal kapot!
5 minuten gerust en toen weer een beetje bijgekomen, hartslag althans, benen zaten he-le-maal vol!
Toen moest ik maar door..

Stiff Leg Deadlift:
- 5 x 70
- 5 x 90 (zwaar)
- 0 x 110 (ff rusten nog)
- 5 x 110

Toen maar een beetje gedaan waar ik zin aan had..
o.a.:
- 2 setjes pullthrouhgs tot 55 kg
- een setje hyperextensios; 10xBW
- static holds; 130 kg, 30 sec + 2x170 kg, 30 sec
- Kneeled cable crunch; 15x50 + 20x50
- En tussendoor.. het mooiste.. Weer squatten!
Ken die had er nog niet genoeg van na zijn pr, van 5 x 110, toen heeft hij nog 5x5x90 gedaan (respect!), toen ik een beetje aan het kloten was (zie bovenstaande). Maar goed, toen heb ik ‘m uitgedaagd om nog 10x80 te doen. Maar ik wou ‘m tot het uiterste drijven, dus ik ging eerst.. 15x80, toen heeft hij er ook nog ff 12x80 uitgeknald. 13 was failure, maar echt netjes, als je weet wat hij allemaal al had gedaan!

Tjah, dit was gewoon ziek vandaag, heerlijk :D
 
50 herhalingen squat :eek: ziek
 
Ok, nu de training van vandaag met de mededeling dat de spierpijn in de hams niet te zuinig is :D

23-12-05

Eerst ff wat gefietst en een paar setjes met 30 en 50 kg gesquat om de benen ietwat losser te krijgen.

Bench Press:
Wederom voor een 5 RM
- Lats opgewarmd met Lat Pulldown
- 8 x 30
- 6 x 50
- 5 x 60
- 3 x 70
- 3 x 80
- 1 x 85
- 1 x 90
- 5 x 97.5 (PR!)
- 3 x 100 (4e en 5e rep met iets hulp)

Incline Bench:
- 3 x 50
- 3 x 60
- 3 x 70
- 2 x 3 x 80 (PR)
- 1 x 82.5 (2f)

BOR:
- 5 x 50
- 5 x 60
- 3 x 70
- 3 x 80
- 4 x 85 (PR)
- 2 x 3 x 87.5 (PR)
De laatste 2 setjes waren niet bepaald strict meer :D

T-Bar Row in the corner:
- 8 x 40
- 5 x 60
- 5 x 70
- 5 x 80 (PR)
- 5 x 90 (PR)
- 5 x 95 (PR) --> maar ook niet echt strict
- 5 x 85 (PR)

Toen heb ik nog wat biceps gedaan, voor de fun.

Zo, dit was het einde van een hele goede week al zeg ik het zelf. Nu maar 's snel naar bed zo, kwart voor 6 eruit voor werk morgen..
 
mooie training wat voor bicep werk heb je gedaan...
 
Is dat UB? Ik mis een OH press
 
Back
Naar boven