Fitness Seller

Leophyte's trainingslog (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Zeer nette trainingen kerel!

Feli met je vele PR's!! :D
 
calibre zei:
Is dat UB? Ik mis een OH press
Ja, is UB.
Mijn schema lijkt wat op WSB, dat is een keer Dynamic Effort en een keer Max Effort. Dit doe ik voor zowel upper, als lower body.
Voor UB doe ik dinsdags speed bench (Dynamic Effort) en pak ik de schouders zwaar. Vrijdag doe ik 'Max Effort', dan doe ik zware sets op de bench en varianten. Meestal in de 3-5 rep-range.
Misschien wat weinig OHP ja, maar het gaat goed tot nu toe (OHP begint ook bij te trekken qua kracht), dus ik klaag nog niet..
@ Allen, thanx!
Deze hele week is apart, ik ben werkelijk waar niet kapot te krijgen. Vanacht lag ik om kwart voor 1 in bed, vanmorgen er om kwart voor 6 uit, werken vanaf half 7 tot 6.. tjah, en voel me nog goed :D
Allemaal fijne feestdagen! Ik ga het op het vreten zetten ;)
 
mooie trainingen Leophyte! :thumbs:

ziet er gewoon goed uit imo
 
builderB zei:
mooie trainingen Leophyte! :thumbs:

ziet er gewoon goed uit imo
Thnx!
jorasho zei:
Slapen jij kreng :D
Ik heb van 1 tot 1 geslapen ongeveer, was dus toch wel vrij moe na gister :D:D
 
Leophyte zei:
Thnx!

Ik heb van 1 tot 1 geslapen ongeveer, was dus toch wel vrij moe na gister :D:D

Duh, hier ook, 's avonds wordt het veel later en ik heb een strikte biologische klok die me om 7 uur wakker schopt :)
 
Mooie bench, en die T-bar ook :)
 
Waar blijven die traininguuuuhhhhhnnn!!!!

:whip::whip::whip::slap::slap::slap::slap::slap::fire::fire::fire::fire::fire::fire::fire::fire::fire::fire::fire::fire:
 
Nog even terugkomen op die DL vids.
Bij de 130 valt me op dat je lichaam bijne 90° vooroverhangt, met de schouders voor de stang.
Je moet daar veel dieper gaan zitten (10° boven parallel), schouders net achter de stang houden, de romp maximaal ca 30° voorover laten hangen, en dan vanuit de benen beginnen.
Pas als de stang bij je knieën is ga je rug strekken, en gooi je de heupen naar voren, zodat je een versnelling krijgt.

Bij de 145kg is je onderrug bol, ik zou je aanraden te stoppen met hier setjes van 5 te doen.
Ga singles doen en concentreer je zoveel mogelijk op het recht houden van je rug, kijk zo hoog mogelijk omhoog, dat helpt.
Als dat niet lukt moet je lichter gaan.
Want als je zo doorgaat met DL heeft je rug niet lang.
Dat is de reden dat mijn DL nog zo licht is, omdat het ontzettend moeilijk en zwaar is je rug goed recht te houden, en dit hangt af van je hamstrings en gluteus.
Mijn coach is hier ontzettend kien op, hij heeft 30 jaar powerlift ervaring, dus hij weet wel hoe het moet.
 
Powerblade zei:
Nog even terugkomen op die DL vids.
Bij de 130 valt me op dat je lichaam bijne 90° vooroverhangt, met de schouders voor de stang.
Je moet daar veel dieper gaan zitten (10° boven parallel), schouders net achter de stang houden, de romp maximaal ca 30° voorover laten hangen, en dan vanuit de benen beginnen.
Pas als de stang bij je knieën is ga je rug strekken, en gooi je de heupen naar voren, zodat je een versnelling krijgt.

Bij de 145kg is je onderrug bol, ik zou je aanraden te stoppen met hier setjes van 5 te doen.
Ga singles doen en concentreer je zoveel mogelijk op het recht houden van je rug, kijk zo hoog mogelijk omhoog, dat helpt.
Als dat niet lukt moet je lichter gaan.
Want als je zo doorgaat met DL heeft je rug niet lang.
Dat is de reden dat mijn DL nog zo licht is, omdat het ontzettend moeilijk en zwaar is je rug goed recht te houden, en dit hangt af van je hamstrings en gluteus.
Mijn coach is hier ontzettend kien op, hij heeft 30 jaar powerlift ervaring, dus hij weet wel hoe het moet.
Ja, ik weet het. Thnx, moet eraan werken, gebeurt ook.
jorasho zei:
Waar blijven die traininguuuuhhhhhnnn!!!!

:whip::whip::whip::slap::slap::slap::slap::slap::fire::fire::fire::fire::fire::fire::fire::fire::fire::fire::fire::fire:
Waar blijft die bench?

28-12-05

Vandaag weer 's lekker trainen, samen met Ken.. en BuilderB, krachtpatser dat t is :D

Squat:
Doel was een 3RM van 137.5....
Eerst heel veel opwarmsetjes met fietsen en 50 kg squat, omdat de poten echt ongeloofelijk stijf waren..
- 5 x 70
- 3 x 90
- 3 x 100
- 1 x 110
- 1 x 120
- 1 x 130
- 1 x 135 (ging loeizwaar???)
- 1 x 137.5 (2f potverdomme!! :mad: )
- 1 x 132.5 (2f :()

Deadlift:
Toen wij ik voor een 3RM op de DL...
- 5 x 50
- 5 x 70
- 5 x 90
- 3 x 110
- 1 x 120
- 1 x 130
- 1 x 140
- 1 x 150 (hier ging het nog goed)
- 1 x 160
Toen gestopt, techniek was zo bagger he. Volgende week nog 'ff' 180 trekken en dan terug in gewicht en die techniek erin stampen.

Maar goed, dit was dus bagger.. ach, en dan ga je nog maar ff benchen :D

Bench:
- 5 x 50
- 5 x 70
- 3 x 90
- 1 x 100
- 3 x 102.5 (builderB hielp met een vingertje mee, was niet nodig geweest, maarja..)
- 3 x 102.5 (wel helemaal zelf ;)) PR
- 1 x 105 (2f) Gewoon ff proberen nog.

Ach, waardeloze training, maarja. Ik wist niet meer wat ik wou doen en toen kreeg ik zin aan static holds, dus:

Static Holds:
- 130 kg, alternated --> 20 sec?
- 150 kg, alternated --> 25 sec (gaaaaaaap)
- 200 kg, alternated --> 30 sec (PR)
- 220 kg, alternated --> 25 sec (PR)
De stang kon het houden. Volgende keer wil ik alle 20 kg-schijven erop :D En dan neem ik het UT-record weer over van builderB (de eikel moest er zo nodig 230 opgooien :mad: )

Maar goed, morgen nog ff een training in dingen waar ik zin in heb, geen verplichtingen voor mezelf, denk dat ik rug en core ga doen, misschien wel wat isolatie. Ach, k*ttraining eigenlijk, maar ik stel m'n doelen niet bij, volgende week 150 squat, 180 deadlift, 112.5 bench.. verdomme!
En meer is d'r niet van.
Tot zo ver een kijkje in de keuken van het leven van mij :)
 
Veel succes op 6 januari ! Ik zal eens aan je denken als ik zit te vieren ;)

Hopelijk heb je een superdag en lift je die k*tbar bij je doelen.
 
calibre zei:
Veel succes op 6 januari ! Ik zal eens aan je denken als ik zit te vieren ;)

Hopelijk heb je een superdag en lift je die k*tbar bij je doelen.
Die pr's, speciaal voor je verjaardag ;)
 
Minders van je training leon. Bench is wel goed!

...... damn, ik wil ook weer trainen...
 
Gunsy zei:
Minders van je training leon. Bench is wel goed!

...... damn, ik wil ook weer trainen...
Morgen, half 9, sportcentrum ;)
 
was nog best aardige training. Volgende keer wil ik jullie zien vlammen!
 
vond het toch wel een redelijk training hoor. veel suc6 volgende week zal bikkelen worden:D
 
Denk aan je techniek jongen. Je rug is belangrijker dan een gewicht, dat komt met tijd wel. Houdt ik me ook voor wat bench betreft, trouwens :)

En wanneer ga jij weer trainen daarbij?
 
die static holds zijn toch wel lekker zou ik zeggen.

alternated: is dat om en om?
 
alternated is idd om en om greep. (ook wel mixed grip)
geproneerd/pronated = handpalmen wijzen van je af
gesupineerd/supinated = handpalmen wijzen naar je toe
 
Back
Naar boven