Fitness Seller

Leophyte's trainingslog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ded.cop zei:
dit heb ik ook ondervonden met bijv. dumbbelldrukken. Ik denk dat staand zwaarder is omdat je niet ietsjes naar achteren kan leunen waardoor je denk ik een klein beetje de borst erbij kan gebruiken. Staand gaat er denk ik ook veel energie/concentratie in het stabiliseren zitten.
Vooral dat laatste ja, tenminste, dat idee heb ik. Verder ging het zittend allemaal heel erg vlot.
Adema zei:
Als ik sumo's doe cheat ik de helft van m'n rom weg.
Hoe bedoel je? De rom met sumo is kleiner ja, maar dat is toch logisch?
Weet trouwens iemand of er een limiet is van hoe breed je mag staan met sumo op een wedstrijd?
 
ik denk dat de limiet ong de breedte van de baar tussen de schijven is :D heb in een regelement nog niks gelezen over een max breedte bij sumo.
 
ik heb nog nooit sumo's gedaan en ik vind lengte dan ook geen argument om geen conventionele te doen.

gr
 
Misschien moet je dat filmpje nog een keer kijken dan Chunky ;)
 
Mja.. morgen weer deadlift, kan me allemaal nix verrekkuh :rocker:

Vandaag week 1, dag 3.

12-01-06

Squat:
- Opwarmen
- 4 x 5 x 95 (eitje)
- 3 x 5 x 97.5 (+2.5)
- 1 x 5 x 100 (+5)
Het ging zo makkelijk dat ik af en toe 's meer gewicht heb toegevoegd..

Bench:
- Opwarmen
- 6 x 6 x 72.5
- 1 x 6 x 75 (+2.5)
- 1 x 7 x 80 (+7.5)
Idem, de 7e rep was een bonus (we gingen door voor de koelkast ;) ??? :D)

De training ging heel erg soepel, vandaar ook af en toe meer gewicht. Heb het gevoel dat de volumefase niet al te veel problemen op zou moeten leveren (ff afkloppen), week 5 zie ik wel tegenop.

-
 
Rock n Roll baby, yeah!!

Ziet er goed uit. Dan Alexander? Eitje niet? :thumbup:
 
Toch weer lekker bezig geweest :P

altijd mooi een extra koelkast, ......uhm rep
 
Leophyte zei:
Hoe bedoel je? De rom met sumo is kleiner ja, maar dat is toch logisch?
Weet trouwens iemand of er een limiet is van hoe breed je mag staan met sumo op een wedstrijd?

Er is niet echt een max breedte (ja met je voeten iig tussen de schijven :D maar da's ook eigen belang )

Het nadeel van sumo is dat je veel onstabieler staat en niet zo makkelijk gebruik kan maken van je eigen lichaamsgewicht
Het voordeel is idd dat je ROM kleiner is en je als je sterk in je benen bent heel veel voordeel daaruit kan halen.

Het voordeel van convential is dat je veel stabieler staat en je meer gebruik kan maken van je eigen lichaamgewicht
 
zal toch niet voor extra gewichten gaan. ik heb hem ff ingevult voor mezelf en heb gemerkt dat ie na een paar weken grote stappen vooruit MOET gaan maken. verder wel netjes natuurlijk je training.
 
pas op, pas op met toevoegen van gewicht!

Je gaat jezelf tegenkomen. Ik heb het ook gemerkt met 3 x 3. Fatigue is hét woord in de volumefasen van dergelijke programma's.
Houd je maar gewoon aan het schema (is moeilijk ik weet het :D)
 
builderB zei:
pas op, pas op met toevoegen van gewicht!

Je gaat jezelf tegenkomen. Ik heb het ook gemerkt met 3 x 3. Fatigue is hét woord in de volumefasen van dergelijke programma's.
Houd je maar gewoon aan het schema (is moeilijk ik weet het :D)
Ik weet het, dat is ook mijn probleem, als iets te makkelijk lijkt te gaan, dan doe ik zulke dingen nou eenmaal. Probeer het wel te beperken tot de tweede training van de week. Heb tot nu toe verder nog geen last van vermoeidheid (of fatigue, whatever), dus gaat goed. Verdere uitleg hieronder.
punani zei:
zal toch niet voor extra gewichten gaan. ik heb hem ff ingevult voor mezelf en heb gemerkt dat ie na een paar weken grote stappen vooruit MOET gaan maken. verder wel netjes natuurlijk je training.
In week 5 zit die stap ja. Daar kijk ik ook een beetje tegenop. Maar als ik zwaarder kan in de volumefase, dan doe ik dat, om de stap in week 5 kleiner te maken (ben bang dat ik 'm anders niet haal). Hierbij vertrouw ik erop dat ik m'n lichaam goed inschat over wat het wel en niet kan hebben..

@ Ruben, thanx!
 
Ik zweer het je...
iemand moet hem vasthouden...
die man is niet te stoppen...
 
Idd, de machine is niet te stoppen.
 
succes met je 3x3 kerel, ben benieuwd wat het je op gaat leveren.
 
Hoe bevalt je 3x3 je tot nu toe? Ik begin er volgende week aan zoals je vast al wist. Voeg jij er nu ook zlef nog gewicht aan toe?
ik zelf heb het idee dat die volume fase een beetej soft is. Stel dat mijn 1rm squat op 100+ komt, dan zou ik 5 setjes ofzo met 60+ moeten doen. Ondanks dat ik nu al 5 setjes pak met 80 kg. zonder dat ik eigenlijk echt eraan trek.

wat ik ook niet echt snap is, stel je 1rm squat is 100, dan ga je in de laatste fase 1hh met 90 maken:S
waar slaat dat op?
 
Ken zei:
Ik zweer het je...
iemand moet hem vasthouden...
die man is niet te stoppen...

Gunsy zei:
Idd, de machine is niet te stoppen.
Jullie zijn niet goed wijs.. :rolleyes:
18fitie zei:
Gaat goed leo, mooi training
Thnx!
chunky zei:
succes met je 3x3 kerel, ben benieuwd wat het je op gaat leveren.
Geen 3x3, Dan Alexander
BBnoel zei:
Hoe bevalt je 3x3 je tot nu toe? Ik begin er volgende week aan zoals je vast al wist. Voeg jij er nu ook zlef nog gewicht aan toe?
ik zelf heb het idee dat die volume fase een beetej soft is. Stel dat mijn 1rm squat op 100+ komt, dan zou ik 5 setjes ofzo met 60+ moeten doen. Ondanks dat ik nu al 5 setjes pak met 80 kg. zonder dat ik eigenlijk echt eraan trek.

wat ik ook niet echt snap is, stel je 1rm squat is 100, dan ga je in de laatste fase 1hh met 90 maken:S
waar slaat dat op?
Ja, weet dat je 3x3 ging doen, maar dat doe ik niet. Ik doe Dan Alexander, net iets anders.
Wat ze trouwens over die 3x3 zeggen is dat je de volumefase gewoon moet volgen (en als het echt te makkelijk gaat, ok, dan voeg je iets toe) en dat je de krachtfase een beetje zelf moet bekijken.
Dan doe je bijvoorbeeld squat 2 dagen wat het schema aangeeft (licht) en dan een dag doe je zwaar, maar kies je zelf het gewicht. Bijv. een 3 RM. Zo zou ik het doen. Bij Dan Alexander (voor schema, zie: Dan Alexander) vind ik het wat lastiger, dat schema is al zo ongeloofelijk progressief ingesteld dat je zou willen dat je in de krachtfase nog zwaarder kon.

Maar goed, vandaag weer getraind, week 1, dag 4!

13-01-06

Deadlift:
- Opwarmen
- 4 x 5 x 107.5
- 4 x 5 x 110 (+2.5)
Eerste en derde setje conventional, de rest sumo. Sumo gaat me veel beter af qua techniek, dus ik hou het hier bij voor dit schema.

Military Press:
- 6 x 6 x 50
- 1 x 6 x 52.5 (+2.5)
- 1 x 7 x 55 (+5)
Had wat meer rust bij de laatste 2 setjes, dus zwaarder gegaan.

Edit: ook nog:

Static Holds:
- 140 kg, pronated --> 20 sec.
- 130 kg, pronated --> 20 sec.

Heb zin in week 2!! :D
 
Laatst bewerkt:
Nette training! ben benieuwd naar week 2! :)
 
Goed bezig.
Maar verhoog je gewichten niet teveel.
Het is idd aan het einde van de volumefase dat je jezelf tegen kan gaan komen.
Vergelijk het met 50km wandelen.
Gaat aan het begin ook supereasy.
Maar na 40km worden die stappen heel wat zwaarder.
 
Back
Naar boven