AndroidHealthClinic

Lesgever groepsles

Bezoekers in dit topic

Jb

Novice
Lid geworden
4 jul 2023
Lengte
1m85
Massa
90kg
Vetpercentage
13%
Hallo,

Weet niet of dit echt de goede plaats is voor dit topic en ik weet zelfs niet of dit forum eigenlijk wel de goede plek is aangezien het "bodybuilding" is.
De reden waarom ik het hier zet is omdat groepslessen meestal door dames wordt gegeven.

Wij starten binnenkort een fitness (België) en zijn dus ook op zoek naar lesgevers voor groepslessen.
Nu hebben er al heel wat mensen gereageerd dat ze dit willen doen.
Dit zijn allemaal zelfstandige en hebben allemaal verschillende tarieven.
Nu vroeg ik me af of er hier toevallig dames (of heren) zijn die groepslessen geven in een fitness en hoeveel is het gemiddelde tarief dan?
De mensen waarmee ik heb gepraat hebben tarieven die gaan van 20 euro tot 90 euro per uur.
De groepslessen zijn onder andere spinning, BBB (borst, buik, billen), pilates, yoga, enz.

Zijn er hier mensen die groepslessen geven en wat is dan de gemiddelde prijs als ik dit mag vragen.

20 Euro voor een zelfstandige, dat kan toch helemaal niet?

• Like
Waarderingen: BB_
20 Euro voor een zelfstandige, dat kan toch helemaal niet?
Vind het ook weinig maar zij zou eventueel als we haar zouden aannemen, 2 uur per dag les geven.
De andere uren zal ze denk ik wel in andere sportscholen lesgeven en dan zal ze wel toe komen denk ik.
Weet ook niet juist hoe het werkt voor zelfstandige, daarom ook de vraag, wat de gemiddelde prijs een beetje is.
Iemand die is langs gekomen vroeg 90 euro. Als je dan bijvoorbeeld een spinning les geeft van 1 uur en 1 groepsles kost 7 euro, moet je al serieus wat mensen bijeen krijgen om deze persoon te betalen maar dan ook nog elektriciteit en materiaal te financieren.

Zwart in het handje. Uurtje spinning bijv.
Dit dacht ik eerst ook, maar we hebben gezegd dat we dit niet doen en ze zei dat het met een factuur zou zijn.
Dus begrijp niet hoe zij dan uit de kosten komt, maar op zich is dit ook niet mijn probleem, maar de kwaliteit moet natuurlijk wel goed zijn en ze moet betrouwbaar zijn.
Als ze soms wel en soms niet opdaagt...

Dit dacht ik eerst ook, maar we hebben gezegd dat we dit niet doen en ze zei dat het met een factuur zou zijn.
Dus begrijp niet hoe zij dan uit de kosten komt, maar op zich is dit ook niet mijn probleem, maar de kwaliteit moet natuurlijk wel goed zijn en ze moet betrouwbaar zijn.
Bij ons in de gym hebben sommige een fulltime baan en geven voor de lol paar uurtjes groepslessen erbij. Dan kan dat prima natuurlijk.

• Like
Waarderingen: BB_
Dan ga je 't toch al helemaal niet voor 20 euro bruto op papier doen? Hou je wat, 9 euro over ofzo?
Voorstel van besproken €20,- is zzp, ex btw. Netto. Van €20,- in loondienst houd je ~ €12,50 over aan 6u per week. Weet niet wat de lonen verder doen in Belgie.

Het is wel jouw probleem als je de prijs voor een langlopende groepsles abonnement daar op afstemt en zij erachter komt dat het ze er niets aan overhoudt.

Voorstel van besproken €20,- is zzp, ex btw. Netto. Van €20,- in loondienst houd je ~ €12,50 over aan 6u per week. Weet niet wat de lonen verder doen in Belgie.
In België kan je verschillende dingen doen. Bijvoorbeeld zelfstandige in bijberoep.
Dan verdien je bovenop je job in dienstverband extra bij. Al je inkomsten worden dan samengeteld en hierop wordt dan belastingen berekend.
In België werken ze met schijven en als je door je bijberoep als zelfstandige hierdoor net in een hogere schijf valt, dan hou je hier niet veel van over. (ongeveer 60 % en in het slechtste geval maar 50 % )
Je kan het ook als flexi job doen en dan kan je onbelast bijverdienen maar dan moet je wel aan een hoop voorwaarden voldoen.

Het is wel jouw probleem als je de prijs voor een langlopende groepsles abonnement daar op afstemt en zij erachter komt dat het ze er niets aan overhoudt.
Ik begrijp niet goed wat je wil zeggen.
Zij vraagt 20 euro per uur. Na een maand maakt ze een factuur op met al de gepresteerde uren maal 20 + btw en dit bedrag betaal ik dan.
Ik vraag bijvoorbeeld 7 euro per groepsles per persoon en de groepsles gaat pas door vanaf 8 mensen en ze weet dit ook, dat de les enkel doorgaat bij voldoende volk want er moet online gereserveerd worden.
Dan kom ik uit de kosten en zij krijgt hetgeen ze heeft gefactureerd.

Er zijn platforms voor, zoals freelance.nl, hoofdkraan.nl, jobbird enz. Zijn vast okk Belgische varianten van. Ik zou daar eens kijken en gewoon beginnen met netwerken

Back
Naar boven