Fitness Seller

Contest Log Let's bulk up a little (1 bezoeker)

Stop maar met deze contest. Het hindert je groei.

  • Eens

    Stemmen: 2 16,7%
  • Oneens

    Stemmen: 8 66,7%
  • Weet niet

    Stemmen: 2 16,7%

  • Totaal stemmers
    12
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

imnewhere

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
18 jan 2012
Berichten
8.759
Waardering
9.067
Lengte
1m80
Massa
69kg
Update: mijn contest start op 5 juni 2021

Ik heb besloten ook dit jaar weer mee te doen. Uiteraard niet voor de winst, maar vooral voor mezelf, om er weer vol tegenaan te gaan nu de sportscholen weer open zijn gegaan. Ik heb sinds de tweede sluiting van de sportscholen niet meer goed kunnen trainen, dus mijn doel voor deze contest is weer spiermassa opbouwen. Omdat er niet veel vet meer op zit, ga ik een lean bulk doen, zodat ik langzaam zwaarder wordt zonder te veel vet aan te zetten.

Huidige stats (5-6-2021):

leeftijd: 52 jaar
lengte: 1m80
gewicht: 64 kg

Geschat vet% op basis van 3-punts huidplooimeting: 5,2%

Huidplooien:
bovenbeen: 4 mm
navel: 3½ mm
borst: 2½ mm
heup (suprailiac): 2½ mm
biceps: 2 mm
triceps: 3 mm

Omvangsmaten (5-6-2021):

omvang in cm
borst98
taille76½
heupen89
bovenbeen rechts50½
kuit rechts33
biceps rechts, flexed32

Trainingsschema:
push/pull/legs
 
Laatst bewerkt:
In, succes!
 
Suc6! Goed droog gebleven, mooi startpunt👌
 
Succes
 
Ik zal niet zeggen dat je een levend lijk bent maar je bent wel eng dun.

Succes met de bulk!
 
Succes. Je zult wel je voeding (clean) omhoog moeten gooien. Als je geen grote eter bent zouden er ook best wat dirty kcals in mogen komen dmv cheats of wat anders. Voor jou dus de uitdaging om meer te eten. Goodluck
 
Succes!
 
In, succes! Wie weet eindig ik dit jaar boven je :fluit:
 
Vooral aankomen, en laat dat cutten de komende jaren achterwege. Een paar jaar main gainen zal je betere resultaten opleveren. Je huidige vorm is niet eye-pleasing.
Met meer massa en een paar % vet méér ziet het er vast beter uit.
 
Perfecte start man, kan je lekker aankomen in massa, had ik dat ook maar :) ik bewandel de andere weg, ben van 90 naar 80 kg gegaan, spiermassa winst altijd welkom. Moet alleen nog heel wat vet kwijt.

In jouw geval zou ik echt lang in een overschot zitten. Niet een paar weken maar een paar maanden, half jaar ofzo, zal echt wel verschil opleveren, succes.
 
Succes!
 
N.B. Ik pas mijn openingspost zo nu en dan aan met nieuwe of gewijzigde basisinfo. Vandaag heb ik mijn trainingsschema toegevoegd.

Eerste trainingsupdate!
Ik ben lekker fanatiek begonnen sinds de heropening van de sportschool eergisteren en heb er al weer drie trainingen opzitten! Ik heb gekozen voor push/pull/legs. Ik heb dan altijd 72 uur voor herstel, wat zeker bij een herstart wel nodig is. De selectie van oefeningen is nog niet in beton gegoten. Ben nog een beetje zoekende. Omdat je bij Biggym nu maximaal 1 uur per dag kunt trainen, zit ik op 5 oefeningen per training. Het juiste gewicht kiezen was een beetje nattevingerwerk bij zo'n herstart, maar ik denk dat ik me redelijk heb kunnen inhouden. Heb nu met name spierpijn in de bovenrug tussen de schouderbladen en in de traps. Benen valt 100% mee qua spierpijn.

Woensdag 19 mei, pull
Barbell row: 10,9,8,8x40
Pull-up: 4x5xBW
Machine seated row: 4x10x40
Cable face pull: 4x15x18
Machine biceps curl: 15,15,14,14x15

Donderdag 20 mei, legs
Barbell back squat: 4x5x50
Barbell deadlift: 4x5x80
Machine leg press: 4x10x70
Machine leg curl, unilateral: 4x10x7½
Machine standing calf raise: 4x10x60

Vrijdag 21 mei, push+abs
Barbell bench press: 5x5x50
Barbell overhead press: 5x5x35
Cable side raise: 4x10x4½
Cable overhead triceps extension: 4x10x18
Machine ab crunch: 5x10x45
 
Succes, tof dat je meedoet. Zoals TT&A en Zenzation al zeggen, goed eten en bulken zal je goed doen. Niet bang zijn om aan te komen en ook gewoon genieten van lekker (en iets minder clean) eten. Dan kun je zeker wat massa erop knallen. Verstandig besluit om deze contest een bulk te doen.
 
Na vier dagen op rij naar de sportschool (wo t/m za) vandaag een verplichte rustdag, want sportschool gesloten. Misschien maar goed ook, want mijn valkuil is vaak 'meer is beter', wat natuurlijk niet zo is. In de tweede lockdown van de sportschool heb ik er een goede gewoonte van gemaakt om veel te gaan wandelen. Ik zit namelijk veel en zitten is het nieuwe roken, zeggen ze. In die lockdown was er ook weinig reden de deur uit te gaan (thuis werken, sportschool dicht, eigenlijk bijna alles dicht behalve de supermarkt). Dat wandelen probeer ik er nu in te houden, en dan zeker op de rustdagen. Elke sportschooldag levert ook weer 10 fietskilometers op (5 heen, 5 terug).
 
Kak! Kak! Kak! :grumble:

Vanochtend ging het mis met squatten. Plan was 4x5x52½ kg, 2½ kg meer dan de vorige keer. Warming-up: 10x20, 10x32½, 10x42½. Geen vuiltje aan de lucht. Maar in de derde werkset, ik geloof de 3e of 4e rep, schoot het in mijn onderrug toen ik diep zat. Ik kon niet meer omhoog komen en omdat ik niet in een rack met safeties stond (ik was immers net weer begonnen, light weight, dus waarom zou ik?) zat er niets anders op dan de bar achterwaarts van me af te gooien. Daarna hoefde ik ook geen deadlifts meer te proberen. Leg day afgemaakt met leg press, leg curl en standing calf raises. Die gingen gelukkig nog prima. Daarna voorzichtig wat cardio deadlifts gedaan (10x10x40 kg) in de hoop de rug een beetje los te krijgen. Zwaarder dan 40 kg was ook niet verantwoord, denk ik. Ben nu behoorlijk pissed. Nu even gaan googlen wat ik moet doen en laten om hiervan te herstellen...

p.s. Inmiddels wat nuttige info gevonden op DBB van Starx6673:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/management-van-blessures-en-pijn-in-de-onderrug.416496/
 
Laatst bewerkt:
Onderrug problemen zijn altijd kut, het schiet ook door naar je benen, weet er alles van.
 
Back
Naar boven