AndroidHealthClinic

Let's start again.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

thaly717

Cool Novice
Lid geworden
25 mei 2012
Berichten
141
Waardering
13
Lengte
1m53
Massa
58kg
Vetpercentage
25%
Hallo!

Verhaaltje in het kort:
In juli 2012 ben ik geopereerd na een jaar een blessure te hebben gehad aan mijn knie. Daarna fysio gehad en vanaf augustus alleen weer gaan trainen. Beginstats waren 66kilo op m'n max met een bodyfat van +- 30-33%. Begin 2013 minder gaan trainen vanwege pfeiffer en wat andere gezondheidsklachtjes. Ik heb een familiaire stofwisselingsziekte wat invloed heeft op mijn cholesterol. Hiervoor slikte ik statines. Echter heb ik redelijk wat bijwerkingen gekregen van statines. Ik had opeens heel veel spierpijnen/krampen, last van spierzwakte, veel moe, hoog hartslag, hoge lichaamstemperatuur en flauwvallen tijdens trainen. Uiteindelijk na wat onderzoekjes bij de internist bleek dat, door de statines, mijn CK-levels enorm hoog waren (5000). Dit heeft er dus voor gezorgd dat mijn spieren zijn afgebroken en dat heeft veel last veroorzaakt. Al met al heel vervelend, daarna een beetje in een dipje gezeten en sinds deze week wil ik weer gaan beginnen. Ik ben in de tussentijd wel sporadisch wezen trainen, maar niet echt structureel.

Mijn doel is:
Een lagere bodyfat (+-20%) en dan kijken we wel verder.

Ik log vooral om voor wat extra motivatie te zorgen. Tips zijn uiteraard ook altijd welkom :)

Training woensdag 22 januari:

Bench Press
1 x 5 x 22,5 kg
4 x 5 x 25 kg

Dips
2 x 6 x BW -20,5 kg

BB Row
5 x 5 x 30 kg

Pull ups
2 x 5 x BW -20,5 kg

Military Press
3 x 5 x 15 kg (losse stang)

Barbell Curl
3 x 8 x 15 kg

Daarna nog 20 minuten cardio op the Arc gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Thaly, welkom!

Wat vervelend voor je, al die gezondheidsproblemen. En die medicatie heeft dus niet veel goeds gedaan begrijp ik. Goed van je dat je weer lekker aan de slag bent gegaan. Ik wens je veel succes!
 
Hoi en welkom.
Lastig dat die medicijnen je zoveel klachten hebben gegeven. Wel goed dat er nu ontdekt is waarom het allemaal gekomen is. Kan me wel voorstellen dat dit alles een dip heeft gegeven. Maar echt super van je dat je het weer opgepakt hebt. Heel veel succes met je doel.
 
Welkom! Idd heel vervelend van je gezondheidsklachten! Maar goed dat je KT weer wil oppakken en nu niet sporadisch! Hopelijk vindt je hier ook inspiratie en motivatie! :D Succes!
 
Dank jullie wel!
Dit weekend niet achter de computer gezeten, dus post ik nu m'n training maar even.

Training van het weekend:

Leg press
2 x 8 x 103,50

Squat
5 x 5 x 45

Deadlift
2 x 5 x 55

Leg Curl
2 x 8 x 22,5

Calf raise
2 x 8 x 30 (in de smith)

Abdominal
3 x 10 x 40,50


Vanochtend in alle vroegte nog 20 minuutjes cardio gedaan. Moet eerlijk zeggen dat ik bordenvol spierpijn zit vandaag haha, loop echt als een pinguïn.

Voeding is ook niet optimaal, maar het wordt wel iets. Ik heb periodes gehad dat ik echt maar 1000 kcal per dag at, maar inmiddels op aan het bouwen en zit nu ongeveer op 1500-1700. Merk ook dat dat me meer energie geeft.
 
Mooie training hoor! En kan me voorstellen dat je die nog wel voelt! :D
Eten is heel belangrijk. Probeer dat echt goed op te bouwen en vast te houden. Die energie zorgt ook dat je beter kan trainen! Dus ga zo door!
 
Mooie training hoor! En kan me voorstellen dat je die nog wel voelt! :D
Eten is heel belangrijk. Probeer dat echt goed op te bouwen en vast te houden. Die energie zorgt ook dat je beter kan trainen! Dus ga zo door!

Merk ook vooral dat cardio beter vol te houden is, eerst was ik na 5 minuten al mega aan het hijgen en een HR van 180, nu wordt het pas na 15 minuten zwaar en een gemiddelde HR van 140 om en nabij.
 
Vandaag weer geweest.

Incline dumbell press
1 x 12 x 3 (per 1 db, spreek voor zich denk ik)
2 x 12 x 4

Machine Press
3 x 12 x 22,5

Peckdeck
2 x 15 x 13,5

Chin ups
3 x 8 x BW -20,5

Cable Row
3 x 12 x 18

Straight arm pulldown
2 x 12 x 22,5

Dumbell shoulder press
3 x 12 x 4

Side Raises
2 x 15 x 3

Dumbell curl
3 x 10 x 4

Pushdown
3 x 10 x 18

Daarna nog even 25 minuutjes op the Arc.

Was super rustig in de sportschool, maar stonden wel 2 beren van gasten. Voelde me echt een pussy met die lage gewichtjes haha.
 
Veel succes! Ik vind dat benchen toch al netjes hoor :/
 
Heel veel succes met het halen van je doelen! Het is altijd lastig om opnieuw te beginnen. Ik vind het wel goed dat je ondanks de tegenslagen gewoon weer lekker aan de gang gaat!
 
Iedereen begint ergens he! En het gaat niet om het gewicht maar om het prikkelen van je spieren.
Techniek is veel belangrijker. Je ziet vaak ook beren van kerels gooien met gewichten zonder enige goede techniek... die verwelkomen blessures. ;) Dus lekker op je eigen gewichten en in je eigen tempo!
 
Veel succes! Ik vind dat benchen toch al netjes hoor :/

Thanks :)

---------- Toegevoegd om 09:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:44 ----------

Heel veel succes met het halen van je doelen! Het is altijd lastig om opnieuw te beginnen. Ik vind het wel goed dat je ondanks de tegenslagen gewoon weer lekker aan de gang gaat!

Thanks, het was even een hele lastige stap inderdaad. Maar je moet er even door heen en de motivatie weer vinden en dan is het weer leuk :)

---------- Toegevoegd om 09:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:45 ----------

Iedereen begint ergens he! En het gaat niet om het gewicht maar om het prikkelen van je spieren.
Techniek is veel belangrijker. Je ziet vaak ook beren van kerels gooien met gewichten zonder enige goede techniek... die verwelkomen blessures. ;) Dus lekker op je eigen gewichten en in je eigen tempo!

Precies dat is ook zeker zo. Gewoon lekker in mijn eigen tempo! :)
 
Wow, heftig dat je niet goed tegen je medicijnen kon, gelukkig zijn ze erachter waardoor het komt.
Vind het echt goed van je dat je gewoon weer begint, goed bezig! :)
 
Wow, heftig dat je niet goed tegen je medicijnen kon, gelukkig zijn ze erachter waardoor het komt.
Vind het echt goed van je dat je gewoon weer begint, goed bezig! :)

Dank je, het was ook even een heftige periode inderdaad. Kon niet eens meer normaal een trap op of af haha.
Nu er weer tegen aan!!
 
Wat is the arc?
 
pfoei, niet makkelijk geweest.
Goed dat je het weer oppakt!
succes met het behalen van je doelen.
 
Paar daagjes niet fit geweest, maar vandaag toch maar gegaan.
High reps lower body, killing!

Lunges
3 x 15 x 20 ( in de smith)

Squat
3 x 15 x 30

Leg extension
2 x 20 x 22,5

SLDL
3 x 15 x 32,5

Leg Curl
2 x 20 x 13,5

Daarna nog wat buik gedaan. =)
 
nice train! loop ze morgen! :D
 
Back
Naar boven