XXL Nutrition

Letterlijk 'vast' zitten bij bankdrukken

Bezoekers in dit topic

armandddd

Cool Novice
Lid geworden
21 mrt 2015
Berichten
52
Waardering
3
Lengte
1m71
Massa
60kg
Vetpercentage
6%
Hallo bb'ers,
Weet niet of dit wel de juiste plaats is voor deze topic maar daar gaat ie..
De laatste tijd ga ik in al mijn stats naar boven, op mijn bankdrukken na, hoe hard ik daar pook om timmer. Elke keer als ik wat meer geewicht wil duuwen gaan de eerste malen vlot maar daarna schiet mijn linker schouder precies naar voor, (ook als ik licht ga bvb 40kg heb ik dit, licht dus niet aan het aantal gewicht) waardoor ik de balans kwijt ben en letterlijk vast zit en het gewicht niet meer boven krijg. Ik heb dit enkel met de flat & incline benchpress.
Bij de DB press heb ik daar dan geen probleem mee. Aan men schouders licht het ook niet want die groeien flink mee met de rest van men lichaam, bij shoulder presses heb ik ook geen last alleen bij benchpresses.
Zou iemand weten hoe dit komt? Of ook heeft doorgemaakt, want als je met hart en ziel dag in & dag uit de sport beoefent, leeft op alle vlakken en probleemen hebt met de benchpress.. Plezant is anders :(
Hoop dat iemand me kan helpen! Alvast bedankt !:)
 
Bekijk deze eens goed:

Probeer eens in gedachten dat je de stang niet omhoog duwt maar jezelf in de bank. Overstrek ook niet. Als je je schouders goed in positie houdt zoals in het filmpje dan moet het goedkomen.
 
Probeer kleine sets te doen dan voorlopig tot je echt meer kracht hebt en als je grotere sets wilt maken dan zal je dus lichter moeten gaan en de duurkracht ook opbouwen.
Ik denk namelijk dat daar het probleem ligt. Na een paar reps ga je teveel met je schouders werken, ongeacht het gewicht.
Als de schouders teveel werken en naar voren gaan krijg je blessures. Druk daarom goed en bewust de schouders en schouderbladen tegen de bank en druk het gewicht omhoog vanuit de borstspieren, trek de bovenarmen naar elkaar toe als het ware. Goed de borst aanspannen als je drukt.
 
Maar beter eens langs de dokter gaan.

Ik had hetzelfde en werd op een dag wakker met mijn schouder uit de kom, deltscheur, peesscheur, peesontsteking, labrumscheur en kapselbreuk.

Ik wil je niet afschrikken, maar de schouder is een zeer instabiel gewricht. Als je schouder 'naar voor schiet' dan is er duidelijk iets mis met je vorm of met je gewricht. Better safe than sorry.
 
Bekijk deze eens goed:

Probeer eens in gedachten dat je de stang niet omhoog duwt maar jezelf in de bank. Overstrek ook niet. Als je je schouders goed in positie houdt zoals in het filmpje dan moet het goedkomen.
Goeie raad! Zal ik zeker 'ns toepassen. Meer een holte in mn rug maken zoals in het filpmje kan idd meschien
Ook schelen, alvast bedankt :)
 
Probeer kleine sets te doen dan voorlopig tot je echt meer kracht hebt en als je grotere sets wilt maken dan zal je dus lichter moeten gaan en de duurkracht ook opbouwen.
Ik denk namelijk dat daar het probleem ligt. Na een paar reps ga je teveel met je schouders werken, ongeacht het gewicht.
Als de schouders teveel werken en naar voren gaan krijg je blessures. Druk daarom goed en bewust de schouders en schouderbladen tegen de bank en druk het gewicht omhoog vanuit de borstspieren, trek de bovenarmen naar elkaar toe als het ware. Goed de borst aanspannen als je drukt.
Zal ik inderdaad eens proberen, komt op het juiste momment. Ben
Beginnen bulken en ging tog zowizo beginnen trainen met kleinere sets. Want m'n doel is sterker worden deze winter, zal al jullie tips 'ns toepassen & hopelijk horen julie niets mr van mij.. :D
 
Maar beter eens langs de dokter gaan.

Ik had hetzelfde en werd op een dag wakker met mijn schouder uit de kom, deltscheur, peesscheur, peesontsteking, labrumscheur en kapselbreuk.

Ik wil je niet afschrikken, maar de schouder is een zeer instabiel gewricht. Als je schouder 'naar voor schiet' dan is er duidelijk iets mis met je vorm of met je gewricht. Better safe than sorry.
Maar bij mij is het niet het gevoel dat ie naar voor schiet zoals uit de kom ofzo. Maar datie gewoon uit zen startpositie is. Maar je hebt gelijk, als dit binnenkort niet over is ga ik eens langs. Liever paar weekjes out dan een lijst blessures die je me net gaf :p
 
Dan lig je waarschijnlijk niet stabiel op de bank, dus bijv: Je schouderbladen niet naar elkaar toe, je voeten niet op één positie op de vloer en vooral een verkeerde start.
 
Pas maar op met je schouder ik loop nu al 6 maand met een pijntje je moet pijnopwekkende bewegingen absoluut tot het nulpunt beperken, vermijden dus.
 
Maar bij mij is het niet het gevoel dat ie naar voor schiet zoals uit de kom ofzo. Maar datie gewoon uit zen startpositie is. Maar je hebt gelijk, als dit binnenkort niet over is ga ik eens langs. Liever paar weekjes out dan een lijst blessures die je me net gaf :p

Hij schoot ook niet uit de kom bij mij tot op een bepaald moment. Ik had ook gewoon het gevoel dat mijn schouder 'vast' zat, tot op het moment dat hij plots helemaal niet meer vast zat :o
 
Dan lig je waarschijnlijk niet stabiel op de bank, dus bijv: Je schouderbladen niet naar elkaar toe, je voeten niet op één positie op de vloer en vooral een verkeerde start.
Zal maar weer beginnen vnaf 0 dan met de benchpress. Zal waarschijnlijk beter zijn dat ik de techniek terug onder de knie heb
 
Hij schoot ook niet uit de kom bij mij tot op een bepaald moment. Ik had ook gewoon het gevoel dat mijn schouder 'vast' zat, tot op het moment dat hij plots helemaal niet meer vast zat :o
Nou nu maak je me echt bang .. Opletten geblazen dus & terug van 0 beginnen qua de techniek :p
 
Back
Naar boven