XXL Nutrition

Leuk stukje om te lezen voor newbies

Bezoekers in dit topic

maar al dan niet gerocht op spiermassa behouden?

een beetje snel gereageerd want ga nu pas aan t artikel beginnenn maar goed, staat enkel vetverlies en niet voor onze doelgroep;)

hoe dan ook, leuk om weer info te lezen:thumb:

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Het artikel is gericht op mensen die vooral willen afvallen (blokjes kweken) idd, maar als je het goed leest wijzen ze erop dat bodybuilders heel goed weten hoe je dit moet doen op een verantwoorde manier.

Ze halen dan ook enkele door ons bekende principes aan, ik denk dat het voor vele nieuwelingen zeker handig en toepasbaar kan zijn.

edit

Nog een quote:

EAT MORE PROTEIN

The ideal fat loss diet contains moderate amounts of fats, moderate amounts of carbohydrates and large amounts of protein. Protein helps to build and repair muscle, and it also aids in increasing your metabolism and enhancing your immune system.

To promote maximum muscle growth and repair, you should try to eat at least 1 gram of protein per pound of bodyweight. Some good sources of protein are lean meats, egg whites, whey protein and soy protein isolate.

I recommend starting with a diet that is around 40% protein.

Die 40 % is niet laag he ;)

ik zag t al staan idd. Ik reageerde weer veels te snel:whip: ;)

"Abs are made in the kitchen, not in the gym!"
:thumb:

en qua eiwitten wat er niet bij wordt vermeld is dat t de grondstofwisseling verhoogt..is ook te ingewikkeld om in deze context te vermelden idd. maar zeker ng een groot voordeel

Anyone interested in losing bodyfat, should begin by eating around 10-12x their bodyweight in calories
ik neem aan dat t gewicht geen kilos als eenheid heeft:D

The only way to gain muscle mass quickly is to use free weights. Most machines are a waste of time and they give you a false sense of strength.

ook weer uit de wereld geholpen

know aerobics instructors who teach 5-6 classes per week, but are still soft and overweight. You would think with that much cardio exercise, they would be ripped. They are not because their diets are not correct and they do not train at the correct times for fat loss

voeding is idd de belangrijkste hoeksteen van een goed lichaam

If it's not a priority, then fine. Stop fooling yourself, and wasting your time. Stop whining about losing weight, and get on with your life.

But, if you really want it, then make it a priority in your life, and do it

Have you been told that you can't change your body because "that's your natural, genetic, blah, blah, blah".

Don't believe it. Losing unwanted bodyfat is not difficult. It's just a matter of consistency

zal deze eens doormeelen naar een maat van me die wil afvallen maar er niet zoveel voor over heeft mar wel elke keer maar loopt te klagen...doe er dan verdomme ook wat aan!! heb m al een dieetje aangeboden maar of ie zich eraan houdt is idd een 2e. daar ben ik niet voor, daar moet ie zelf de discipline voor opbrengen.

Train no more than 3 times per week, working each body part only once per week.
ik zie hier geen echte verklaring voor bij staan:dunno:

goed en duidelijk artikel zonder teveel rompslomp idd, Admin.
zal nu de rest eens doorspitten:thumbup:

[Link niet meer beschikbaar]
deze komt me we bekend voor, is die niet eerder in t chat betiteld als een onzinsite?

komt me iig wel bekend voor

dat beweer ik ook niet. vind t zeker een nuttig en bruikbaar artikel. staat al in mn favolijst:)

• Topic Starter Topic Starter
Die andere site van hem met die 3 maanden progressie is idd BS. (stunt om meer van zijn boeken te verkopen) Wil natuurlijk niet zeggen dat de rest allemaal BS is.

Ordinaire mensen beginnen ook te zien dat de bodybuilder leefsT gewoon de beste (gezondste) is.

behalve me ouders.. die denken dat ik binnekort met een of andere ziekte in t ziekenhuis lig of dat ik doodga

terwijl hun 3 x per week friet eten.. of meer.

zucht :sad:

maar interessant artikel ! zal morgen es goe doorlezen :) thnx admin

Originally posted by Frenkpie
behalve me ouders.. die denken dat ik binnekort met een of andere ziekte in t ziekenhuis lig of dat ik doodga

terwijl hun 3 x per week friet eten.. of meer.

zucht :sad:

maar interessant artikel ! zal morgen es goe doorlezen :) thnx admin

Get used to it...

Misschien is het de discipline of wat ook wat bij dit soort mensen ontbreekt. En ze zijn jaloers dat jij (wij) dan wel kan (kunnen).

Je bent niet de enige die dit probleem hebt...

Originally posted by Robin

Get used to it...

Misschien is het de discipline of wat ook wat bij dit soort mensen ontbreekt. En ze zijn jaloers dat jij (wij) dan wel kan (kunnen).

Je bent niet de enige die dit probleem hebt...

yep I know, maar wordt zo kwaad als me vader beweert dat lijnzaadolie/kip/tonijn "rommel" en ongezond is :mad:

en hij zelf drinkt elke avond koffie met veel suiker en melk + koekjes. en soms wijn en chips. en dan heb ik t alleen nog maar over t snoepen NA 6 uur gehad he....

wat je zei... get used to it. ik ben t al gedeeltelijk en hun ook. maar wat ik ook ERG vind is dat je omgeving t erger voor je vinden dat jij constant een strict dieet volgt dan je zelf.... echt maf zoiets

Het is moeilijk voor te stellen dat het makkelijk wordt om zoetigheid te laten staan, maar het zal echt lukken.

Nog moeilijker is het om na al die hersenspoeling (wat hier ook gaande is) te geloven dat vet beter voor je is dan koolhydraten!

Espi

Ellis zegt in het artikel waar het hier over gaat het volgende: "The only time you should be doing cardio for fat loss purposes is first thing in the morning before your first meal -- this is when you burn the most fat. Any other time should be considered recreational."

Wat vinden jullie hiervan?! Ik vind het nogal demotiverend. Het zou betekenen dat ik alle keren als ik s'avonds sta te zweten op de crosstrainer dat ik dat dan puur voor m'n plezier zou doen en veel minder vet zou verbranden?

Hoeveel zou het nou precies schelen, cardio op de nuchtere maag en cardio later op de dag?

Volgens mij stel ik deze vraag nu op de verkeerde plek. Maar het gaat wel over hetzelfde artikel...?

t gaat erom dat je verbrand. Heb ergens een stukje van Burn, een erg aannemelijke post van hem gelezen.

zal m ff opzoeken.

moment geduld aub...tik..tik:)

kan m niet vinden, maar t kwam erop neer dat t dus als je sochtends cardio doet op dat moment sneller je energiebronne aanspreekt maar over de gehele dag zou dat neerkomen op hetzelfde als savonds cardio doen..zoiets iig. ander moet jij ff de zoekfunctie gebruiken of via burns post zoeken..was zelf ook mee bezig maar is een aardig karwei.

ben zelf ook wel weer benieuwd naar zijn exacte uitleg

Laatst bewerkt:
pinkxx zei:
Hoeveel zou het nou precies schelen, cardio op de nuchtere maag en cardio later op de dag?
Nuchtere maag, nu zeg je het juist. Als je vet wilt verbranden kan je idd best een paar uur ervoor niets gegeten hebben. En het beste tijdstip hiervoor is dus 's morgens.

!MAAR!

Je zal ook langzaam vet verliezen door een calorietekort. Hoe je dit verkrijgt is niet belangrijk, zolang je maar te weinig eet voor de hoeveelheid inspanning die je levert. Maw, door cardio - op om het even welk moment - zal je extra calorieën (daarom niet noodzakelijk vet op het moment zelf) verbranden. Als je daarbij niet meer gaat eten, val je ook af...

frenkpie ik voel met je mee, kzit in het zelfde schavotje

superspider zei:
frenkpie ik voel met je mee, kzit in het zelfde schavotje
Hmm ik niet gelukkig :D
Mijn moeder kwam laatst naar me toe, dat ze het knap van me vind en het bewonderd dat ik zoveel discipline heb om te trainen en veel en gezond te eten. Doet je toch wel goed dan.. Heb haar meteen maar een kilo kip laten meebrengen :D :p

Terug
Naar boven