XXL Nutrition

Nieuws Leve de dubbele moraal, dubbel paspoort opeens geen probleem voor Rutte

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
"Deze beide bewindslieden houden zich aan de wet. Er is geen enkele twijfel aan hun loyaliteit. Ik heb alleen wel aangegeven, het had mevrouw Albayrak gesierd, als signaal naar anderen Turkse Nederlanders om haar andere nationaliteit neer te leggen. Maar het is geen reden om haar niet te benoemen in deze functie, dat heeft niets met elkaar te maken."

Rutte in 2007

En nu :

Premier Mark Rutte heeft geen problemen met de dubbele nationaliteit van CDA-staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van Zanten-Hyllner (Volksgezondheid).

Dat bleek uit opmerkingen van Rutte woensdag in Brussel, na zijn eerste buitenlandse bezoek als premier.
''Uit het feit dat ik bekend was met haar dubbele nationaliteit, kunt u afleiden dat ik het geen probleem vind'', zei Rutte op vragen over Veldhuijzen, die behalve de Nederlandse ook de Zweedse nationaliteit heeft. ''Verder wachten we het debat af'', aldus Rutte, na een gesprek met zijn Belgische collega Yves Leterme.

Zweeds paspoort

Afgelopen weekend werd bekend dat Veldhuijzen van Zanten, die in het Zweedse Göteborg is geboren, nog altijd in het bezit is van haar Zweedse paspoort. Ze heeft dat ook gemeld aan formateur Rutte en aan CDA-onderhandelaar Maxime Verhagen.
Toen het nieuws over haar tweede paspoort bekend werd, kondigde Geert Wilders van de PVV aan dat hij Veldhuijzen in het debat over de regeringsverklaring in een motie zal vragen afstand te doen van haar Zweedse nationaliteit. Wilders zegt dat hij niet was geïnformeerd over het dubbele paspoort van Veldhuijzen.

PVV

Bij het vorige kabinet maakte de PVV een groot punt van de dubbele nationaliteit van de PvdA-staatssecretarissen Ahmed Aboutaleb en Nebahat Albayrak. In het debat in 2007 over de regeringsverklaring eiste Wilders hun aftreden, maar dat had volgens hem niets te maken met hun islamitische achtergrond.
''Als de heer Aboutaleb een blonde kuif had gehad en een Zweeds paspoort, had ik nu precies hetzelfde gezegd'', zei hij destijds letterlijk. Wilders kreeg destijds geen enkele steun voor de motie van wantrouwen tegen de twee bewindslieden.

Concrete wetgeving

Premier Rutte pleitte in dat debat in zijn toenmalige functie als VVD-fractievoorzitter voor concrete wetgeving om in de toekomst dubbele nationaliteit te voorkomen. Ook zei hij dat het Albayrak had gesierd als ze haar Turkse nationaliteit zou hebben opgegeven.
In het regeerakkoord van VVD en CDA staat dat buitenlanders straks pas definitief Nederlander kunnen worden ''als afstand is gedaan van een of meer andere nationaliteiten waarvan afstand gedaan
kan worden''.


http://www.nu.nl/politiek/2360328/rutte-vindt-dubbel-paspoort-geen-probleem.html


VVD standpunt :
Naturalisatie is een keuze voor Nederland en de Nederlandse samenleving.
Als iemand de Nederlandse nationaliteit wil verwerven, dan moet hij afstand doen van zijn oude nationaliteit. Een dubbele nationaliteit impliceert een loyaliteit naar twee landen.Het verhoudt zich niet tot regels en wetten die uniek zijn per land: dienstplicht, stemrecht, belastingplicht en huwelijksrecht.

Als een vreemdeling de Nederlandse nationaliteit verwerft, moet hij volledig deel van de Nederlandse samenleving uitmaken. Voor sommigen vreemdelingen is de afstandseis problematisch, zoals voor Marokkanen. Voor hen kan de afstandseis dan ook niet automatisch gelden, maar moet er in overleg met de Marokkaanse regering en in EU-verband gekeken worden naar een oplossing.

Daarnaast is de VVD van mening, dat vreemdelingen niet pas na vijf jaar rechtmatig verblijf in Nederland in aanmerking moeten kunnen komen voor het Nederlanderschap, maar na 10 jaar. En partners van Nederlanders moeten niet reeds na drie jaar de mogelijkheid krijgen om de Nederlandse nationaliteit aan te vragen, maar na tien jaar.

http://www.vvd.nl/standpunt/184/dubbele-nationaliteit

Dus waar het Albayrak gesierd zou hebben als ze haar Turkse nationaliteit op had gegeven maakt het voor Veldhuizen van Zanten weinig uit dat ze twee nationaliteiten heeft.

Benieuwd wat Wilders te melden zal hebben bij het debat in de kamer.

3 jaar terug was het nog :

"Als de heer Aboutaleb een blonde kuif had gehad en een Zweeds paspoort, had ik nu precies hetzelfde gezegd”,

Hij heeft al geageerd tegen de huidige situatie en ging 3 jaar geleden 'vol op het orgel'. Zou nu dus ook het geval moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Is het heel erg vreemd dat ik nu al een grotere hekel heb aan Rutte dan ik had aan Balkenende???
 
Rutte in 2007

En nu :



http://www.nu.nl/politiek/2360328/rutte-vindt-dubbel-paspoort-geen-probleem.html

Dus waar het Albayrak gesierd zou hebben als ze haar Turkse nationaliteit op had gegeven maakt het voor Veldhuizen van Zanten weinig uit dat ze twee nationaliteiten heeft.

Benieuwd wat Wilders te melden zal hebben bij het debat in de kamer.

3 jaar terug was het nog :



Hij heeft al geageerd tegen de huidige situatie en ging 3 jaar geleden 'vol op het orgel'. Zou nu dus ook het geval moeten zijn.

Wel weer appels met peren dit he? We hebben hier geen probleem met ongeveer 1.5 miljoen zweedse gastarbeiders die de taal niet machtig zijn (plus vele andere problemen mbt integratie)
 
Ik zit meer met al die Finnen in mijn maag.
 
Naast het feit dat hij bij Albayrak ook toegaf dat het haar functioneren niet in de weg zou staat is er ook nog zoiets als voortscrijdend inzicht. Altijd als een politicus zijn mening over iets bijsteld zijn er gelijk duizenden haters van ''omg draaikont, 2 jaar geleden bla bla drein zeur...'' Als een politicus niet open zou staan voor andere inzichten en nooit zijn mening zou kunnen bijstellen is het imo een extremist. Ieder weldenkend mens komt tot andere inzichten, maar wanneer een politicus het doet gaat iedereen gelijk haten.
xx
 
Wel weer appels met peren dit he? We hebben hier geen probleem met ongeveer 1.5 miljoen zweedse gastarbeiders die de taal niet machtig zijn (plus vele andere problemen mbt integratie)

Principekwestie en volgens Wilders zou het net zo goed een probleem zijn als Aboutaleb een Zweed was met een blonde kuif. Nu is het dus opeens wel afkomstgebonden? Overigens kloppen je cijfers niet echt, maar daar had Fortuyn ook al last van en Wilders eveneens.
 
Of voor het één of voor het ander, maak een keuze...
 
Naast het feit dat hij bij Albayrak ook toegaf dat het haar functioneren niet in de weg zou staat is er ook nog zoiets als voortscrijdend inzicht. Altijd als een politicus zijn mening over iets bijsteld zijn er gelijk duizenden haters van ''omg draaikont, 2 jaar geleden bla bla drein zeur...'' Als een politicus niet open zou staan voor andere inzichten en nooit zijn mening zou kunnen bijstellen is het imo een extremist. Ieder weldenkend mens komt tot andere inzichten, maar wanneer een politicus het doet gaat iedereen gelijk haten.
xx

We hebben het hier over een partijstandpunt en draaien op iets wat bijna een halszaak is voor je gedoogpartner geeft toch wel een vreemde indruk.

Of zou het toch met afkomst te maken hebben? Het heeft er wel alle schijn van.
 
"had mevrouw Albayrak gesierd, als signaal naar anderen Turkse Nederlanders om haar andere nationaliteit neer te leggen"

Aangezien we nogal veel problemen hebben met de integratie van Turken zou zij als goed voorbeeld kunnen dienen door haar paspoort in te leveren. Gelukkig valt het met de zweden nog wel mee.

Het is afgelopen weekend bekend geworden dus verder lijkt me niet dat Rutte al erg veel kans heeft gehad om op de kwestie te reageren.

Misschien kan je nog een topic openen dat de hond van Rutte ergens op de stoep heeft gepoept ofzo lekker zure linkse zeurpiet.
 
:roflol: De hond van Rutte? Je bedoelt Verhagen? Oh nee, dat is een rat.
 
Een stel hoeren zijn het.

41786_142451815782513_6628_n.jpg
 
Achja, gelukkig kunnen we allemaal lekker op geenstijl lezen hoe jouw helden de ene faalactie na de andere maken. Ja het zou leuk zijn om dat allemaal naar DBB te copieeren, maar laat ik me die moeite besparen. Je bent iig wel erg selectief in je berichtgeving Eric.
 
Achja, gelukkig kunnen we allemaal lekker op geenstijl lezen hoe jouw helden de ene faalactie na de andere maken. Ja het zou leuk zijn om dat allemaal naar DBB te copieeren, maar laat ik me die moeite besparen. Je bent iig wel erg selectief in je berichtgeving Eric.

We hoorden je ook niet toen topic na topic werd geopend over het te volle Nederland, islamisering etc. Maar goed selectief en inmiddels zeer jankerig reageren mag blijkbaar wel.

Oh ja, ik heb geen helden. Over welke faalacties je het hebt weet ik dus niet. Falende politici dienen het veld te ruimen, links of rechts maakt verder niet uit.
 
Dubbel paspoort is ok geen probleem.. wat een probleem is, zoveel hierover praten.

Je moet erg naif zijn om te denken dat Rutte dit een probleem zou vinden, nu hij MP is.

Zelf heb ik ook 2x nationaliteiten.. mijn niet Nederlands paspoort gebruik ik al 20 jaar niet. Moet ik kiezen kies ik voor de Nederlandse nationaliteit.. toch blijf ik deze onderwerp hoog irritant vinden. Je kan iemand niet vragen om ze nationaliteit weg gooien als ie toch ergens anders is geboren.
So simpel as that..
 
Laatst bewerkt:
We hoorden je ook niet toen topic na topic werd geopend over het te volle Nederland, islamisering etc. Maar goed selectief en inmiddels zeer jankerig reageren mag blijkbaar wel.

Oh ja, ik heb geen helden. Over welke faalacties je het hebt weet ik dus niet. Falende politici dienen het veld te ruimen, links of rechts maakt verder niet uit.

Ik heb toen ook al meerder malen aangegeven dat we het wel voort weten met de mocro shit, en uiteindelijk amper nog in die topics gepost. Ik zit ook echt niet te wachten in een 1op1 copie van de telegraaf.

Als je wil dat falende politici moeten opzouten krijg je een onbestuurbaar land, want politici zijn per defenitie falers, anders zouden ze wel een echte baan hebben.
 
Ik heb toen ook al meerder malen aangegeven dat we het wel voort weten met de mocro shit, en uiteindelijk amper nog in die topics gepost. Ik zit ook echt niet te wachten in een 1op1 copie van de telegraaf.

Als je wil dat falende politici moeten opzouten krijg je een onbestuurbaar land, want politici zijn per defenitie falers, anders zouden ze wel een echte baan hebben.

Jij hebt het over faalacties en als er echt wordt gefaald zou het gewoon over en sluiten moeten zijn.

Vind dit overigens geen fail maar eerder hypocriet, dat is wel des politici eigen natuurlijk.

Laat Wilders dan maar weer de kolen uit het vuur halen, beetje lafjes van Rutte eigenlijk.
 
Wilders zal zich wel voor z'n kop slaan dat ie destijds heeft gezegd dat ie het bij een Zweed ook niet zou dulden. Hij beseft dat ie nu wel moet zeggen dat hij dit niet kan accepteren.

Wie zwengelde deze discussie eigenlijk aan? Wilders of iemand die zich Wilders' opmerking herinnerde en hem ermee wilde confronteren?
 
Wilders zal zich wel voor z'n kop slaan dat ie destijds heeft gezegd dat ie het bij een Zweed ook niet zou dulden. Hij beseft dat ie nu wel moet zeggen dat hij dit niet kan accepteren.

Wie zwengelde deze discussie eigenlijk aan? Wilders of iemand die zich Wilders' opmerking herinnerde en hem ermee wilde confronteren?

Volgens mij de media en Wilders kan dan niet achterblijven natuurlijk.

Verder is voortschrijdend inzicht prima maar Rutte en Verhagen zijn dan vergeten dat ze gedoogd worden door een PVV die gebouwd is op maar 1 inzicht. De Joods-Christelijke cultuur moet behouden blijven met de nadruk op het eerste. (nu ben ik natuurlijk weer een anti-semiet volgens RobG :D). Hoe die behouden blijft maakt niet uit maar dubbele paspoorten horen daar dus niet bij.
 
Voorspelbaar. Wat een kneus.
 
Back
Naar boven