XXL Nutrition

lever/bloedwaardes op papier gekregen na kuur, hulp gevraagd (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

ja maar mijn coach is van het cleanbulken principe omdat hij wedstrijden promoot, en dus graag heeft dat zijn mensen wedstrijden doen en denkt dat als ze gaan bulken geen goesting gaan hebben om scherp te komen terwijl als je al op 10 staat dat makkelijker is, nja zijn mindstate/keuze, dus bulken is dan echt beter dan clean als je rond die plateau draait?


Clean bulken is een optie als je daar ook daadwerkelijk op groeit. Als dat stagneert, zul je meer moeten gaan eten. Ik begrijp je coach wel. Maar wil je groeien of wil je je coach pleasen?
Dat met een goede bulk op termijn een paar % vet mee pakt, is nou eenmaal zo. Met een goed dieet zit je daarna zo weer op die 10% of lager. Maak je daar niet zo druk om.
Maar met je huidige test levels zou ik sowieso goed gaan/blijven eten.
Toen mijn test levels zo laag waren, at ik te weinig wat resulteerde in verlies van VVM.
 
CK van 1016 lijkt me ook abnormaal. Normaal is < 200. Bij een ongetrainde sporter die zijn skeletspieren zwaar heeft belast gaat het CK omhoog, maar meer dan 5x normaal ???

Ik zou in elk geval ook wachten tot je leverwaardes weer zijn genormaliseerd. Waarschijnlijk zijn je kilootjes winst dan ook weer verdwenen, 't is natuurlijk maar net wat het je waard is.
 
Je test is wel flink gedaald zeg van anavar only.. 100% echte anavar? geen winstrol?

Wat heeft dat er nu mee te maken. Winstrol onderdrukt zeker niet meer dan anavar.

---------- Toegevoegd om 14:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:20 ----------

Ik zou het even aan kijken eerlijk gezegd. Het is 5 dagen na je kuur. Er van uitgaande dat er gewoon wel wat stanozolol in heeft gezeten, moet je je lijf even de tijd gunnen.
Test het na 2 weken na de kuur nog een keer. Als het dan nog zo is, zou je kunnen overwegen een HCG "boost" te geven. (Bv 3x 1000iu) en dan afronden met nolva of clomid.

Nog zo één.??? Waarom ervan uitgaan dat er stanozolol zou in hebben gezeten. Verklaar je nader. Als er kuurtjes waren waar ik geen nakuur nodig had, waren het net winny only kuurtjes. En ik heb er vroeger verschillende gedaan. Waarschijnlijk geen ervaring met winnykuurtjes.
 
Wat heeft dat er nu mee te maken. Winstrol onderdrukt zeker niet meer dan anavar.

---------- Toegevoegd om 14:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:20 ----------



Nog zo één.??? Waarom ervan uitgaan dat er stanozolol zou in hebben gezeten. Verklaar je nader. Als er kuurtjes waren waar ik geen nakuur nodig had, waren het net winny only kuurtjes. En ik heb er vroeger verschillende gedaan. Waarschijnlijk geen ervaring met winnykuurtjes.

Zie zijn lever waarden. Daarom.
 
Duidelijk een probleem van teveel spierafbraak: CK staat op 1016. Je zit zeer duidelijk in een catabole fase. Heb dat ooit ook gehad na een kuurtje. Ik zat ook rond die waarde. Ben toen twee weken met krachttraining moeten stoppen. Mocht toen enkel lichtjes uithouding doen om dan stilletjes aan terug te beginnen met krachttraining. Ik moest eerst mijn lichaam zich laten herstellen. Da's normaal dat je moe bent en geen energie hebt.

---------- Toegevoegd om 14:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:33 ----------

Zie zijn lever waarden. Daarom.

Die waardes heb je ook na anavar. Die waardes zijn toch normaal na een kuur met tabs. Een hoge CK kun je ook hebben als je niet kuurt. Heeft te maken met spierafbraak.

---------- Toegevoegd om 14:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:35 ----------

4kg clean 1% gedaalt.. nice hoor. Ik hoor laatste tijden enorm veel positieve dinges over anavar.. het lijkt toch echt dat er in combinatie van winstrol in zit.

waarom?

---------- Toegevoegd om 14:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:37 ----------

Niet teveel zorgen maken. Je testosteron gaat weer naar omhoog. Van een anavar of winny only herstel je vlug. Da's normaal dat je testwaardes zo laag zijn net na een kuur vermits je je systeem hebt platgelegd en geen testosteron hebt gebruikt.
 
Die waardes heb je niet standaard bij Oxandrolone. Bij Stanzonolol kan je dit altijd verwachten.
Verder met je eens qua herstel.

Zoals ik al zei, gewoon over een klein tijdje weer testen. Kan je indien nodig altijd nog naar een vorm van nakuur gaan.
 
Duidelijk een probleem van teveel spierafbraak: CK staat op 1016. Je zit zeer duidelijk in een catabole fase. Heb dat ooit ook gehad na een kuurtje. Ik zat ook rond die waarde. Ben toen twee weken met krachttraining moeten stoppen. Mocht toen enkel lichtjes uithouding doen om dan stilletjes aan terug te beginnen met krachttraining. Ik moest eerst mijn lichaam zich laten herstellen. Da's normaal dat je moe bent en geen energie hebt. ---------- Toegevoegd om 14:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:33 ---------- Die waardes heb je ook na anavar. Die waardes zijn toch normaal na een kuur met tabs. Een hoge CK kun je ook hebben als je niet kuurt. Heeft te maken met spierafbraak. ---------- Toegevoegd om 14:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:35 ---------- waarom? ---------- Toegevoegd om 14:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:37 ---------- Niet teveel zorgen maken. Je testosteron gaat weer naar omhoog. Van een anavar of winny only herstel je vlug. Da's normaal dat je testwaardes zo laag zijn net na een kuur vermits je je systeem hebt platgelegd en geen testosteron hebt gebruikt.

Ok thx

---------- Toegevoegd om 15:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:50 ----------

Die waardes heb je niet standaard bij Oxandrolone. Bij Stanzonolol kan je dit altijd verwachten. Verder met je eens qua herstel. Zoals ik al zei, gewoon over een klein tijdje weer testen. Kan je indien nodig altijd nog naar een vorm van nakuur gaan.

ok thx
 
Die waardes heb je niet standaard bij Oxandrolone. Bij Stanzonolol kan je dit altijd verwachten.
Verder met je eens qua herstel.

Zoals ik al zei, gewoon over een klein tijdje weer testen. Kan je indien nodig altijd nog naar een vorm van nakuur gaan.

En waarom zou je die ALAT en ASAT waardes niet kunnen hebben juist na een oxandrolone kuur? Zijn normale waardes juist na een kuur met orals. Die waardes zijn dan licht verhoogd. Waarom wel bij stanozolol en niet bij oxandrolone? Twee weken na een stanozolol kuur waren mijn leverwaardes normaal.
 
En waarom zou je die ALAT en ASAT waardes niet kunnen hebben juist na een oxandrolone kuur? Zijn normale waardes juist na een kuur met orals. Die waardes zijn dan licht verhoogd. Waarom wel bij stanozolol en niet bij oxandrolone? Twee weken na een stanozolol kuur waren mijn leverwaardes normaal.

Nou mooi.
 
CK van 1016 lijkt me ook abnormaal. Normaal is < 200. Bij een ongetrainde sporter die zijn skeletspieren zwaar heeft belast gaat het CK omhoog, maar meer dan 5x normaal ???

Ik zou in elk geval ook wachten tot je leverwaardes weer zijn genormaliseerd. Waarschijnlijk zijn je kilootjes winst dan ook weer verdwenen, 't is natuurlijk maar net wat het je waard is.
Is geen abnormale waarde voor atleten, zie: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2465154/

Leverwaardes zijn vrij gangbaar voor na een oral. Je oxandrolon was iig. geen oxandrolon aan je test waarde en SHBG te zien.

---------- Toegevoegd om 19:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:52 ----------

Nog zo één.??? Waarom ervan uitgaan dat er stanozolol zou in hebben gezeten. Verklaar je nader. Als er kuurtjes waren waar ik geen nakuur nodig had, waren het net winny only kuurtjes. En ik heb er vroeger verschillende gedaan. Waarschijnlijk geen ervaring met winnykuurtjes.
Omdat oxandrolon slappe meuk is en veel minder de HPGA onderdrukt.
 

Interessant artikel, maar heb je onderstaande citaat uit betreffend artikel ook gelezen?

If, on the other hand, a CK value is too high, even for athletes, one should decrease the training load to prevent severe muscle injury or the development of chronic fatigue leading to overtraining.

Imo is het wel degelijk te hoog wat de (overtraining gerelateerde) klachten van TS kan verklaren.
 
Omdat oxandrolon slappe meuk is en veel minder de HPGA onderdrukt.

Dat geldt ook voor stanozolol.

---------- Toegevoegd om 20:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:30 ----------

Een CK van 1016 een normale waarde is voor atleten? Voor overtrainde atleten of een renner na drie weken Tour de France, maar niet voor iemand die 1 uur per dag met gewichten traint.
 
Dat geldt ook voor stanozolol.

---------- Toegevoegd om 20:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:30 ----------

Een CK van 1016 een normale waarde is voor atleten? Voor overtrainde atleten of een renner na drie weken Tour de France, maar niet voor iemand die 1 uur per dag met gewichten traint.
Ik zou ook niet lezen.

---------- Toegevoegd 18 April 2015 om 00:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst 17 April 2015 om 22:46 ----------

Nu ik thuis ben, een wat uitgebreidere reactie:
Dat geldt ook voor stanozolol.
Ja, maar oxandrolon is nóg slappere meuk. Daar gaat het om. Even wat real world data erbij pakken ter vergelijking van de effecten van beide AAS op de HPGA:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6430603
Its endocrine effects have received little attention and we have investigated the effect of administering a 14 d course of stanozolol (10 mg orally per day) on a variety of important hormonal pathways in nine healthy male subjects. Significant changes occurred as follows: a 55% reduction in serum testosterone levels was noted and was accompanied by reductions in 'derived' free testosterone (...)
2 weken 10 mg stanozolol per dag leidt gem. tot een daling van 55% van testosteron. Als je dat nu eens uitzet tegenover 80 mg oxandrolon voor 12 weken, dan zie je slechts een gem. daling van 18% (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16540931).

Een CK van 1016 een normale waarde is voor atleten? Voor overtrainde atleten of een renner na drie weken Tour de France, maar niet voor iemand die 1 uur per dag met gewichten traint.
Dat je de vergelijking maakt met wielrennen zegt eigenlijk al wel genoeg over wat je eigenlijk over het onderwerp weet. CK komt vrij bij spierschade, en spierschade wordt vooral geinduceerd door excentrische contractie. Wielrennen is vrijwel alleen maar concentrisch. Als je überhaupt de moeite had genomen om op mijn link te klikken, en even kort deze te lezen, dan zag je bijv. ook het voorbeeld van de veel lagere maximale referentiewaarde waarop ze uitkwamen bij zwemmers. Zwemmen bestaat, zoals je wellicht wel of niet weet, ook uit 100% concentrische bewegingen. Het ligt nu net voor de hand dat bij intensieve krachttraining, waarbij er veel excentrisch werk is, er meer spierschade ontstaat en bijgevolg een hogere CK waarde. De studie die ik linkte kwam uit op een referentie interval van 82–1083 U/L (CI van 2.5% tot 97.5%) in het algemeen voor atleten. Hier ligt TS binnen voor de duidelijkheid. Er is toevallig een studie ook gedaan bij wielrenners die de Giro d'Italia reden, en CK steeg niet veel hoor (http://journals.lww.com/cjsportsmed...Serum_Creatine_Kinase_Activity_and_Its.6.aspx). Gem. nog geen verdubbeling na drie weken, en het bereik reikt niet verder dan nog net geen 3x van baseline.

Verder zei ik dat het niet abnormaal was voor atleten, dat betekent niet direct dat iets dan dus normaal is. Er zijn nog wat gradaties tussen abnormaal en normaal hè. Allicht ben jij wat meer van het zwart-wit denken omdat dat dingen makkelijker maakt.
 
Ik zou ook niet lezen.

---------- Toegevoegd 18 April 2015 om 00:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst 17 April 2015 om 22:46 ----------

Nu ik thuis ben, een wat uitgebreidere reactie:

Ja, maar oxandrolon is nóg slappere meuk. Daar gaat het om. Even wat real world data erbij pakken ter vergelijking van de effecten van beide AAS op de HPGA:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6430603

2 weken 10 mg stanozolol per dag leidt gem. tot een daling van 55% van testosteron. Als je dat nu eens uitzet tegenover 80 mg oxandrolon voor 12 weken, dan zie je slechts een gem. daling van 18% (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16540931).


Dan vraag ik me toch af waarom zoveel mensen hier een winstrol only kuur nemen. Anavar only zou in dit geval dan toch veel beter zijn, omdat je eigen test veel minder onderdrukt en je dus makkelijker herstelt? Nu weet ik dat je anavar slappe meuk vind, maar als ik ervaringen lees bij kuurlogjes verschilt de winst in kg's tussen die twee elkaar bijna niets..
 
Back
Naar boven