Fitness Seller

leverreiniging: log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Geloof er weinig van dat je in 2 dagen veel kunt bewerkstelligen. Heb wel kuren gezien van 2a3 weken met klismas en een heel intensief dieet. Dit was ook nog eens op t.v. Sommige mensen in die groep moesten dit gewoon weer doen na een half jaar, omdat het effect nog niet was bereikt.....
 
laatst een studie gepost dat die "stenen" gewoon verhard olijfolie waren. Die kuur kan dus net verstoppingen veroorzaken ipv te verhelpen.

Maar het placebo-effect werkt wel natuurlijk.
 
Dit is een oud topic, dus ik wist niet eens meer dat dit actief was maargoed:

hoe weet je eigenlijk zeker dat die erwten die je in je ontlasting ziet wel echt galstenen zijn en niet gewoon chemische producten van dat magnesium sulfide uit je maag?

kan je daar iets over zeggen, Ano_1984_7?

alvast bedankt

Magnesium sulfide werd volgens mij door die site beschrijven als witte vlokken. Ik heb meermalen op internet opgezocht hoe galstenen eruit zagen. Hoewel ik me schaam om het te zeggen: ik heb (met een papiertje dat wel) een paar van die bollen uit mijn schijt geraapt en geinspecteerd :p. Ze zagen er uit zoals op de foto!

probeer cranberry sap zoals al eerder is gezegd ik heb ook gelezen dat dit goed kunt helpen ;)

Klopt, maar ik denk niet dat het zo goed zal werken als hierboven.

laatst een studie gepost dat die "stenen" gewoon verhard olijfolie waren. Die kuur kan dus net verstoppingen veroorzaken ipv te verhelpen.

Maar het placebo-effect werkt wel natuurlijk.

Ben benieuwd naar die studie. Kan je even linkje posten? Zie overigens mijn antwoord bovenaan over de galstenen. Galstenen bestaan naar mijn inziens voornamelijk uit vet (en natuurlijk water) omdat je lever immers de vetvertering regelt. Dus er zal inderdaad een hoop te traceren zijn naar olijfolie.
 
Laatst bewerkt:
Owkee, ik ben niet zo biologisch onderlegd, en wil graag weten hoe de dingen zitten die ik niet weet, dus vandaar:

Ik ben wel benieuwd met welk mechanisme die galstenen (of hoe je ze ook wil noemen) vanuit je lever in je darmen komen zodat je ze uit kan poepen...

Zit er dan een open verbinding tussen je lever en darm waar die 'stenen' van die afmetingen doorheen kunnen?

Ik ken die verbinding niet, maaar sta open voor de argumenten dat die er wel zou zijn, anders lijkt het er meer op alsof die kuur, of dat mengsel wat je gebruikt je darm systeem reinigt... En van iets wat zo rigoreus je darm systeem door blaast lijkt het me dat het niet echt heel gezond kan zijn...

So please... Enlighten me :P
 
Owkee, ik ben niet zo biologisch onderlegd, en wil graag weten hoe de dingen zitten die ik niet weet, dus vandaar:

Ik ben wel benieuwd met welk mechanisme die galstenen (of hoe je ze ook wil noemen) vanuit je lever in je darmen komen zodat je ze uit kan poepen...

Zit er dan een open verbinding tussen je lever en darm waar die 'stenen' van die afmetingen doorheen kunnen?

Ik ken die verbinding niet, maaar sta open voor de argumenten dat die er wel zou zijn, anders lijkt het er meer op alsof die kuur, of dat mengsel wat je gebruikt je darm systeem reinigt... En van iets wat zo rigoreus je darm systeem door blaast lijkt het me dat het niet echt heel gezond kan zijn...

So please... Enlighten me :P

Voor zover ik weet (en ik moet eerlijk zijn het technische verhaal was niet aanwezig op de site) staat je lever in verbinding met je twaalfvingerige darm doormiddel van galwegen. In hoeverre deze galwegen de galstenen in je lever kunnen transporteren weet ik niet.
 
update?
hoe voel je je? beter, slechter?
 
update?
hoe voel je je? beter, slechter?

Op dit moment voel ik me heel goed. Maar je moet je bedenken dat die leverreiniging al bijna een jaar geleden is gedaan :). Het is vooral preventief gedaan door mij, omdat ik niet ergens specifiek last van had. Teveel aan galstenen zou namelijk ergens voor kunnen zorgen. Ik heb zelf het idee gehad dat ik met die twee reinigingen veel stenen heb kunnen verwijderen. Misschien dat ik binnenkort nog eens een derde kuur erachter aan gooi.
 
gal en leverreiniging

Hi!

Ik ga hem vandaag doen..
Heb hem van powerdetox.nl..
Heb het niet geheel goed voorbereid (met die appelsap etc) maar ga wel aan de slag vandaag. Ben ook heel erg benieuwd wat er gebeurt. Doe dit omdat ik denk dat je beter preventief je lever kan reinigen dan te wachten op problemen. Zie er wel beetje tegenop, maar met een beetje geluk morgenavond weer oke.
Ik laat wel horen hoe het was!
Gr uit Rotterdam
 
reiniging

niks te melden..
geen stenen..
vond overigens die drankjes echt niet zo vies hoor, gewoon snel drinken..
maar goed, ik heb blijkbaar iets niet goed gedaan want zero result.
 
Hi!

Ik ga hem vandaag doen..
Heb hem van powerdetox.nl..
Heb het niet geheel goed voorbereid (met die appelsap etc) maar ga wel aan de slag vandaag. Ben ook heel erg benieuwd wat er gebeurt. Doe dit omdat ik denk dat je beter preventief je lever kan reinigen dan te wachten op problemen. Zie er wel beetje tegenop, maar met een beetje geluk morgenavond weer oke.
Ik laat wel horen hoe het was!
Gr uit Rotterdam

niks te melden..
geen stenen..
vond overigens die drankjes echt niet zo vies hoor, gewoon snel drinken..
maar goed, ik heb blijkbaar iets niet goed gedaan want zero result.

Wacht, heb je nu die leverreiniging van powerdetox gedaan. Of heb je die leverreiniging gedaan die ik heb beschreven?

gr. uit Hongarije
 
Hoeveel kilo spiermassa ben je hierdoor verloren?
 
6 kg. in twee dagen.
 
Haha, zo leuk zijn als bekenden van je dit zouden lezen.
Zoals een vriendin ofzo.... ;)
 
Oppassen!!!

Magnesium sulfide is niet hetzelfde als bitterzout.
Bitterzout is magnesium sulfaat en heeft een laxerende werking. :D
Magnesium sulfide is een zwaar vergif. :eek:
 
Kom je nu mee :D!
 
Ik hoop niet dat iemand nu denkt dat Khastarax daarmee bedoelt dat Magnesium sulfide tot Victory zou kunnen leiden.....
 
6 kg. in twee dagen.

EVEN VOOR DE GOEDE ORDE AAN IEDEREEN, IK WAS CYNISCH HIER. natuurlijk verlies je geen 6 kg spiermassa :)

Magnesium sulfide is niet hetzelfde als bitterzout.
Bitterzout is magnesium sulfaat en heeft een laxerende werking. :D
Magnesium sulfide is een zwaar vergif. :eek:

True, mea culpa. Ik bedoelde gewoon bitterzout. En het is inderdaad laxerend. Dat is ook precies de bedoeling :)
 
BELANGRIJK OM TE LEZEN!!!!

op voorhand, dit is een groot artikel, enigszins in haast gemaakt, dus kromme zinnen, spelfouten etc.: mea culpa. De af en toe vervelende uitroeptekens en woorden in capslock zijn om de aandacht vast te houden, aangezien het zo'n lang artikel is.

Goed omdat dit topic weer eens gebumpt is heb ik besloten om alles nog eens na te gaan. Een eerder statement van calyptus meldde dat het residue dat in de ontlasting te vinden is na zo'n reiniging het resultaat is van het protocol van de reiniging ZELF, en niet daadwerkelijke galstenen. Ik heb het desbetreffende artikel opgezocht (althans een link naar een forum die het artikel heeft gekopieerd:
http://curezone.com/forums/fm.asp?i=413022

onderzoek wijst uit dat het mengen van CITROEN en OLIJFOLIE die vermeende 'galstenen' opleverd.

Het probleem zit hem echter dat de reiniging die ik destijds gevolgd heb bestond uit het nuttigen van bitterzout, en werd afgeserveerd met een mix van olijfolie en grapefruitsap.

Ik heb echter meer kritiek gevonden:
[Link niet meer beschikbaar]

In dit artikel worden sommige van de claims weerlegd die de makers van dergelijke leverreinigings-schema's doen. Waaronder het bestaan van een dergelijke hoeveelheid van galstenen die een dergelijke kuur doet opleveren (soms meer dan 100).

Kortom, we moeten dus kritisch zijn wanneer we citroen en olijfolie in grotere hoeveelheden nuttigen. Het is de eigenschap van citroen om kalium te bevatten. Het is juist de eigenschap van kalium om tezamen met de olijfolie te zorgen van het onstaan van die quasi-galstenen. Grapefruit bevat OOK veel kalium. Kortom een reiniging met zowel olijfolie als grapfruit/citroen is HOOGST dubieus. Er wordt in deze reinigingsschema's ook niet uitgelegd waarom grapefruit gedronken moet worden met olijfolie.

Hier nog een artikel met flinke kritiek.
http://www.quackwatch.org/01QuackeryRelatedTopics/flushes.html

Ook hier worden sommige claims weerlegt. Zo heeft het drinken van appelsap GEEN ENKEL EFFECT OP galstenen. In feite heeft bijna geen enkele stof direct effect op de galstenen zelf.

Echter er wordt wel toegegeven dat magnesium sulfaat/bitterzout een effect op de galblaas hebben Maar en ik quote:
However, it acts in the same way as would fat or oil, causing the release of cholecystokinin from the upper small intestine.

Dan blijft over wat de werking van bitterzout is en het nut daarvan. Uit deze studie blijkt iig dat het de pancreas aanzet tot het activeren van bepaalde enzymen die voedingsstoffen opnemen en afbreken. Een effect op de galblaas werd niet gevonden.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1411110/

http://www.springerlink.com/content/n752090682275080/
hier een studie die aantoont dat er MOGELIJK een contractie van de galblaas optreedt, echter of er dan ook daadwerkelijk een 'leegloop' plaatsvindt is iets anders.

hier een artikel gepost door iemand van een forum waarin hij de werking van magnesium sulfaat uitlegt, en waaruit volgens hem blijkt dat bitterzout daadwerkelijk in potentie de galblaas kan doen ontspannen.
http://curezone.com/blogs/fm.asp?i=985355
http://www.curezone.org/forums/fm.asp?i=767114
Interessant maar het bewerkstelligt nog geen zogeheten 'bile-flow'. Dit artikel toont alleen aan er in het bloed waarden waren gevonden van hormonen die de spijsvertering op gang brengen en ik kleine hoeveelheden die galblaas aanzetten tot actie (gastrine).

Er zijn veel studies die ook beweren dat magnesium sulfaat helemaal geen uitscheiding van de galblaas kan bewerkstelligen.

wat doet magnesium sulfaat? voornamelijk een laxeermiddel. uit ervaring kan ik stellen dat het een goedwerkend middel is.
http://www.consumed.nl/medicijnen/1668/Magnesiumsulfaat_Poeders_zelfzorg

het is voornamelijk laxerend, en in grotere dosis zorgt het voor diarree, hoofdpijn en misselijkheid, precies de bijwerkingen die ik ondervond.
http://www.drugs.com/mtm/epsom-salt.html

In overdosis is het dus ook nog eens gevaarlijk. Echter waneer magnesium sulfaat oraal wordt toegediend, blijkt het vrijwel geen invloed te hebben op je magnesiumbloedwaardes mits je gezond bent!
http://www.jtbaker.com/msds/englishhtml/M0234.htm
Kortom de bijwerkingen als gevolg van een gevaarlijke hoge magnesium concentratie in het bloed kunnen, in dergelijke hoeveelheden als hier in de kuur beschreven wordt, met een korrel bitterzout genomen worden aannemend dat men gezond is (slechte grap sorry:p). Als dat niet zo is dan kunnen er lage calcium waardes, en het uitvallen van je centrale zenuwstelsel voorkomen.

Voorlopige Conclusie:
DRINK GEEN GRAPEFRUIT MET OLIJFOLIE, DAT VERPEST DE REINIGING vanuit een wetenschappelijk oogpunt althans. Wat betreft veiligheid is het enigszins in orde (dat zeggen ook de artikelen die ageren TEGEN een dergelijke reiniging). Desondanks is het enigszins riskant als je te grote hoeveelheden neemt, en als je stofwisselingsproblemen hebt. Wat betreft de werking:
In theorie zou wanneer men geen grapefruit nuttigt de galblaas MISSCHIEN kunnen reageren van de olie en het bitterzout.

ECHTER er zijn ook bronnen die dit tegenspreken en ik heb nog geen overtuigend bewijs kunnen vinden dat een leverreiniging daadwerkelijk succesvol was in die zin dat een doktor het uitscheiden van daadwerkelijke gal/lever stenen kon bevestigen. zoals ik in mijn eerste post had bericht, had ik zowel kleine groene zachte erwten in mijn ontlasting (hetgeen juist NIET duidde op de galstenen maar een reactie was van de olijfolie en grapefruit sap). Aan de andere kant vond ik ook een 'echte' steen die aan de eisen van galstenen in het algemeen voldeed.

Mijn punt:
In het begin heb ik eigenlijk te weinig onderzoek naar die reinigingszooi gedaan. Nu ik meer dingen heb opgezocht, is de werking van een reiniging met het gebruik van grapefruit sap zeer dubieus. Zonder het nuttigen van grapefruit sap zou het echt wel kunnen zijn dat het werkt. Echter bedenk wel dat ik de nadruk op ZOU KUNNEN leg. Kortom aan iedereen die ook zijn lever wil reinigen. Lees even de tekst die ik hierboven getypt heb voordat je begint. doe desnoods je eigen research nog, en weeg wat dingen af. Iig ben altijd sceptisch wanneer het internet-guru's betreft die van alles wat beweren; van een gezonde lever tot een mega-penis.

Als je toch besluit de kuur te volgen (en geen grapefruit sap nuttigt) probeer dan of je alsnog stenen ziet. Haal die uit de wc (sorry goor, maar het is voor het grotere goed van de wetenschap) en stuur die op naar je doktor ofzo zodat je bewijs hebt. Ikzelf had dacht ik een echte galsteen gevonden maar heb hem destijds niet laten onderzoeken. Werkt de kuur? Moeilijk te zeggen. Als je bekend bent me de risico's die ik hierboven uitleg, en bekend bent met de mogelijkheid dat het totale onzin zou kunnen zijn, zou je het misschien kunnen proberen.
 
Hiervoor moet je dus ook echt 2,3 dagen vrij nemen. De hele dag aan de schijterij:roflol:
 
Hiervoor moet je dus ook echt 2,3 dagen vrij nemen. De hele dag aan de schijterij:roflol:

M'n billen zijn al versleten na 3x per dag schijten. Laat staan de hele dag op de WC zitten. Auch, wat een pijn! :eek:
 
Back
Naar boven