AndroidHealthClinic

LGD PCT (waarschijnlijk zoveelste topic)

Bezoekers in dit topic

TheAvenger

Novice
Lid geworden
11 okt 2021
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
80kg
Vetpercentage
19%
Dag iedereen, na heeeel lang meekijken op de achtergrond heb ik besloten maar zelf een account te maken. Vooral omdat ik met een vraagstuk zit

In het verleden meerdere LGD cycli gedaan van lage dosis 5/10 mg per dag 8 tot 10 weken lang. Dat ging allemaal goed zonder bijzonderheden in mijn bloedwaardes en zonder bijwerkingen. Omdat het een lage dosis is heb ik besloten om geen PCT te doen. Ik ben nu van plan om 20mg LGD en 10mg YK-11 te doen en daar is een zwaardere PCT voor nodig (clomid?) lijkt me. Ik heb mijn bloedwaarden getest voordat ik ga beginnen met de 20mg en na mijn cyclus van 10 weken weer testen. Nu heb ik paar vragen over PCT want ik heb het nog nooit gedaan;

- Als mijn bloedwaardes in orde zijn na de cyclus, is een PCT nog steeds genoodzaakt? Dus als mijn LH en FSH normaal is.
- Is het zo dat een PCT altijd handig is? Of zijn er soms toch zware nadelen aan verbonden en is het alleen aangeraden als het noodzakelijk is?
- Op basis van wat wordt er gekozen voor Clomid of bv Nolvadex?
- Wat is de aangeraden dosis clomid/nolvadex in dit geval?

Ik snap dat er mensen zijn die tegen sarms zijn of iets, ik waardeer je mening maar ik heb hier na veel denken zelf voor gekozen. Dus het zou fijn zijn als we elkaar hier kunnen helpen in plaats van afkraken :)

Extra, dit waren mijn bloedwaarden 6 weken na mijn laatste LGD cyclus. Verder ben ik een gezonde man van 24 jaar:

Metabolieten
Kreatinine104µmol/L65 - 110
eGFR (CKD-EPI)L86ml/min/1.73m²> 90
Bij eGFR 60-90: nierfunctie is mild afgenomen (G2); de eGFR voor negroïde mensen is 20% hoger.
Enzymen
gamma-GT14U/L< 55
ASAT23U/L< 35
ALAT16U/L< 45
CKH182U/L< 170
Eiwitten
Albumine47g/L35 - 50
Lipiden
Cholesterol3.6mmol/L3.5 - 6.5
ENDOCRINOLOGIE
Transporteiwitten
* SHBG31nmol/L17 - 66
Hypofyse
* LH5.5IU/L1.5 - 9.3
* FSH4.0IU/L1.4 - 18.1
Steroïdhormonen
* Testosteron21.67nmol/L8.35 - 28.78
* Vrij Testosteron83.6pmol/L30.5 - 93.6

In ieder geval al bedankt voor de mensen die helpen!
 
Sarms onderdrukken je eigen testesteron aanmaak. Hoe hoge dosering en hoe lang deste meer supressie. Een lichte pct met chomid is dus wel aan te raden alleen niet noodzakelijk (hangt van jou lichaam af)

Echter converteren sarms niet naar oestrogeen, dus al neem je sarms en leg je je aanmaak plat heb je een kans dat je veel te laag oestrogeen hebt in je cycle en daar best wat nadelige effecten van kan krijgen. Daarom is ipv een pct hcg aan te raden.

Al neem je vanaf dag 1 van de cycle tot 4 weken na je cycle hcg zal je test aanmaak tijdens en na je cycle hoog genoeg blijven en heb je daardoor ook meteen oestrogeen conversie in je lichaam en dus voldoende hormonen
 
Back
Naar boven